SANDRIDER: Πώς η «ταπεινή» Dacia ετοιμάζεται να κατακτήσει το επόμενο Dakar

SANDRIDER: Πώς η «ταπεινή» Dacia ετοιμάζεται να κατακτήσει το επόμενο Dakar

Το Dakar 2025 έχει βάλει να κερδίσει η Dacia, παρουσιάζοντας, λίγο μετά τη λήξη του Dakar 2024, το πρωτότυπο Dacia Sandrider – και στήνοντας μια ολόκληρη αγωνιστική ομάδα, την “Dacia Sandriders”. Η Dacia ανακοίνωσε λοιπόν ότι πρόκειται από το 2025, να συμμετέχει και στο περίφημο Ράλι Dakar (στην κατηγορία Ultimate T1+) και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι Raid (W2RC).

Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το εργαστήριο νέων ιδεών της Dacia που παρουσιάστηκε το 2022, το Dacia Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Το μοντέλο βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, της γνωστής αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρωτότυπο που αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει δε πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του.

Ανθεκτικό και πρακτικό

Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σκληρού αγώνα, του Dakar, αλλά και των άλλων rally-raids η Dacia φρόντισε να προικίσει το Sanrider με αμάξωμα από ανθρακονήματα, και να αυξήσει την στιβαρότητά του με την ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων, ενώ η ανάρτησή του περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4x4, κατασκευασμένο για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Επιπλέον, ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες. Ενώ κάποιες πτυχές του Sandrider που μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, στην πραγματικότητα υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή του πληρώματος πιο εύκολη.

Για παράδειγμα, τα καθίσματα της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα που ρυθμίζει μόνο του το ποσοστό της υγρασίας. Οι εφεδρικοί τροχοί (ρεζέρβες) είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει εύκολα και γρήγορα. Παράλληλα, το πλήρωμα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί. Άλλο σχετικό παράδειγμα είναι η ενσωματωμένη στο αμάξωμα του Sandrider μαγνητική πλάκα που εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο.

Οι επιδόσεις συναντούν τη βιωσιμότητα

Οι μηχανικοί δούλεψαν πολύ σκληρά για να κάνουν το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και να μειώσουν την κατανάλωσή του. Το συνολικό βάρος του Sandrider έχει μειωθεί κατά 15 περίπου κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα. Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τη χρήση ενός ελαφρύτερου σωληνωτού πλαισίου, την απαλλαγή από όλα τα περιττά πάνελ του αμαξώματος, και τη χρήση ανθρακονημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα. Οι σχεδιαστές αφαίρεσαν επίσης όλα τα διακοσμητικά στοιχεία και οι μηχανικοί επέλεξαν έναν πιο compact σε διαστάσεις και ελαφρύτερο κινητήρα.

Για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος. Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την αρνητική άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν τον κινητήρα.

Η διαχείριση της θερμότητας είναι βασικό στοιχείο κατά την οδήγηση στις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον αγώνα του Dakar και σε άλλα rally-raids. Για να διατηρήσουν τη θερμοκρασία χαμηλά στην καμπίνα, οι σχεδιαστές του Sandrider χρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία έχει κατατεθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Ο κινητήρας του Sandrider τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα που εξελίχθηκαν από την Aramco συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες. Για τη Dacia, το Ράλι Dakar αποτελεί το ιδανικό πεδίο δοκιμών για αυτήν την τεχνολογία.

Μεγάλα ονόματα στα μπάκετ

Η αγωνιστική ομάδα “Dacia Sandriders” αποτελείται από τρία πληρώματα που συνδυάζουν την εμπειρία με το ταλέντο και τον ενθουσιασμό.

Από τη μια λοιπόν έχουμε τον πιο επιτυχημένο οδηγό αγώνων Ράλι, τον 49χρονο Γάλλο πρωταθλητή Sébastien Loeb, με 9 συνεχόμενους τίτλους στο WRC από το 2004 έως το 2012, ο οποίος από πολλούς θεωρείται ως ο καλύτερος οδηγός ράλι όλων των εποχών. Ο Sébastien Loeb, που συμμετέχει στο Dakar από το 2016, θα έχει συνοδηγό τον Fabian Lurquin.

Στη συνέχεια έχουμε την 32χρονη οδηγό ράλι Cristina Gutierrez Herrero, ένα κορυφαίο όνομα στους αγώνες cross-country, η οποία έχει ήδη λάβει μέρος σε οκτώ ράλι Ντακάρ μεταξύ 2017 και 2024. Η Cristina κατέκτησε το 2021 το Παγκόσμιο Κύπελλο αγώνων Cross-Country, στην κατηγορία T3, ενώ τον Ιανουάριο του 2024 έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε σε μια κατηγορία (Challenger) του Dakar, μετά τη Jutta Kleinschmidt που κατέλαβε την 1η θέση γενικής. Συνοδηγός της Cristina θα είναι ο Pablo Moreno Huete.

Τέλος, η ομάδα συμπληρώνεται από τον Nasser Al-Attiyah - πέντε φορές νικητή του Παγκοσμίου Κυπέλλου cross-country και δύο φορές νικητή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid. Πρόκειται για έναν πραγματικό θρύλο του Ντακάρ, καθώς έχει κερδίσει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα πέντε φορές. Συνοδηγός του Nasser θα είναι ο Mathieu Baumel.

Σημειώστε ότι το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες. Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο Rallye du Maroc του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.

Οι Dacia Sandriders, η επίσημη ομάδα οδηγών της Dacia για το πρωτάθλημα W2RC, θα λάβει μέρος στο πρώτο της Dakar και στα υπόλοιπα σκέλη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid, του 2025.

ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ DACIA SANDRIDER

  • FIA class: Ultimate T1+

  • Σασί : σωληνωτό

  • Αμάξωμα: από ανθρακονήματα

  • Κινητήρας: 3λιτρος V6, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού

  • Μέγιστη ισχύς: 265 kW/360 bhp στις 5.000 σ.α.λ.

  • Μέγιστη ροπή: 539Nm στις 4.250 σ.α.λ.

  • Μετάδοση: 4X4

  • Κιβώτιο: Σειριακό 6 σχέσεων

  • Ανάρτηση εμπρός/πίσω: διπλά ψαλίδια

  • Διαδρομή ανάρτησης: 350 mm

  • Τροχοί: Αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών

  • Ελαστικά: BF Goodrich, 37 ιντσών

  • Μήκος χ πλάτος χ ύψος : 4.140 x 2.290 x 1.810 mm

  • Μεταξόνιο : 3.000 mm

  • Εμπρός/πίσω πρόβολοι: 590/550 mm