Πόσο γοητευτικό μπορεί να είναι το υγραέριο; Dacia Sandero Stepway LPG

Πόσο γοητευτικό μπορεί να είναι το υγραέριο; Dacia Sandero Stepway LPG

Ανέκαθεν το Dacia Sandero, ιδιαίτερα στην crossover έκδοση “Stepway”, χαρακτηριζόταν από ένα ιδιαίτερα υψηλό value for money. Στην τεχνολογικά και ποιοτικά αναβαθμισμένη σημερινή εκδοχή του, το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου έρχεται να του προσδώσει μια ιδιαίτερη… γοητεία, πίσω από την οποία βρίσκεται το ασυναγώνιστο κόστος κίνησης.

Tο αν θα το χαρακτηρίσεις SUV ή Crossover λίγη σημασία έχει. Έστω και αν η Dacia επιλέγει τον δεύτερο χαρακτηρισμό. Το βέβαιο είναι πως το αυτοκίνητο σε πείθει για αυτόν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, τόσο με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που επισήμως φτάνει τα 20,1 εκατοστά, όσο και με όλα αυτά τα προστατευτικά - διακοσμητικά μαύρα πλαστικά που φοράει γύρω-γύρω.

Είναι επίσης ένα αυτοκίνητο με τουλάχιστον ενδιαφέρουσα εμφάνιση - και προσωπικά δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να το χαρακτηρίσουμε όμορφο. Και βεβαίως είναι και ένα αυτοκίνητο compact, «μαζεμένο» αφού το μήκος του είναι λίγο παραπάνω από τα τέσσερα μέτρα. Κάτι που σημαίνει ότι όταν μιλάμε, λοιπόν, για Dacia sandero stepway μιλάμε για ένα αρκετά ευέλικτο αυτοκίνητο που δεν είναι τόσο ογκώδες ώστε να σε προβληματίσει στην αστική καθημερινότητα της Αθήνας. Επίσης αυτός ο compact χαρακτήρας του θα σε βοηθήσει στις οποίες περιπλανήσεις σου στο δασικό οδικό δίκτυο, καθώς σου προσφέρει τη δυνατότητα για αρκετά εύκολους επιτόπιους ελιγμούς - και όσοι «ψάχνονται» εκτός δρόμου ξέρουν τι σημαίνει δυνατότητα αναστροφής σε στενό χωματόδρομο.

Ως οδηγός, τώρα, δεν κάθεσαι πάρα πολύ ψηλά, κάθεσαι όμως πιο ψηλά από ότι σε ένα αντίστοιχο ασφάλτινο ΙΧ έχοντας από τη μία αρκετά καλή ορατότητα εμπρός και πλάγια ενώ και προς τα πίσω, όπου τα πράγματα δεν είμαι το ίδιο καλά, είναι και πάλι από πάρα πολλά αντίστοιχα hatchback είτε crossover είναι αυτά, είτε νορμάλ ΙΧ. Ενώ ο πίνακας οργάνων που έχεις μπροστά σου διαθέτει και μία οθόνη με ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο του, αλλά σε γενικές γραμμές είναι κλασικός – και αυτό το βασικό χαρακτηριστικό του τον καθιστά ιδιαίτερα ευανάγνωστο.

Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν επίσης μία σαφώς βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής που με βάση την τιμή του αυτοκινήτου ξεπερνά τις απαιτήσεις ακόμα και ενός αυστηρού κριτή. Πρέπει δε να σημειώσουμε ότι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο η αναβάθμιση είναι εμφανέστατη, τα πλαστικά είναι μεν σκληρά στις πόρτες γύρω-γύρω, ωστόσο υπάρχουν μαλάκες επενδύσεις στο ταμπλό που δημιουργούν μία πιο «ακριβή» αίσθηση. Οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από αυτούς που προσφέρει ένα μεγάλο σουπερμίνι και ίσως κάτι λιγότερο από ένα τυπικό ευρύχωρο μικρομεσαίο. Αυτό όμως μας επιτρέπει να πούμε ότι το αυτοκίνητο καλύπτει άνετα τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας καθώς διαθέτει επίσης και ένα παραπάνω από ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ.

Κάτω, τώρα, από αυτό το μεγάλο πορτμπαγκάζ κρύβεται η δεξαμενή του υγραερίου - και ήρθε η ώρα πια να μιλήσουμε για την διπλή υπόσταση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου της δοκιμής μας, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης και με βενζίνη και με υγραέριο. Και το σημαντικό στην περίπτωση του Dacia Sandero Stepway είναι ότι αυτή η εγκατάσταση έχει γίνει από το εργοστάσιο - με όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις να είναι σωστά υπολογισμένες και να έχουν γίνει από το εργοστάσιο. Και χωρίς πάλι αυτό να σημαίνει ότι ένας καλός τεχνίτης στην Ελλάδα δεν μπορεί να προσφέρει μία ποιοτική εργασία, είναι σίγουρα διαφορετικό το να σου έρχεται ένα σύστημα τοποθετημένο και ρυθμισμένο από το εργοστάσιο και να καλύπτεται από την ίδια εγγύηση που καλύπτεται συνολικά το αυτοκίνητο.

Αυτή η διπλή υπόσταση του Dacia Sandero Stepway LPG ως προς το καύσιμο είναι τώρα τόσο σημαντική όσο ποτέ, διότι στις μέρες της ενεργειακής κρίσης που διανύουμε και στη φάση που η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει πια τα 2 ευρώ το υγραέριο έρχεται να προσφέρει μία σημαντικότατη εξοικονόμηση στο κόστος κίνησης - και όχι μόνον αυτό: έρχεται επίσης να προσφέρει και καλύτερες επιδόσεις και αυτό το καταλαβαίνει ο οδηγός κατά τη μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο. Βλέπετε είναι εννέα ίπποι η διαφορά στην ισχύ κατά τη λειτουργία με υγραέριο και την καταλαβαίνει λοιπόν κάνεις τη διαφορά της απόδοσης και στις «φουλ» επιταχύνσεις, αλλά και στις επιταχύνσεις με μισό γκάζι. Δεν είναι λοιπόν μόνο πιο οικονομική επιλογή το υγραέριο, είναι τελικά και πιο ισχυρή - κάνει καλό και στις επιδόσεις!

Από κει και πέρα το Dacia Sandero Stepway LPG δεν παύει να λειτουργεί ως ένα πλήρως ασφαλές αυτοκίνητο: το κράτημα του εμπνέει εμπιστοσύνη και παρόλο που μπορεί κάνεις ενδεχομένως κάποια στιγμή να κάνει ένα παράπονο για το σχετικά ελαφρύ τιμόνι, συνολικά το αυτοκίνητο υπακούει στις εντολές τους του οδηγού χωρίς να επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις. Το Sandero Stepway προσφέρει επίσης αρκετά καλή άνεση και στην άσφαλτο, και στο χώμα.

Με τη βασική έκδοση του μοντέλου να κοστίζει 15.950 ευρώ και την πλούσια έκδοση Style της δοκιμής να φτάνει τα 17.500, είναι φανερό ότι το Dacia Sandero Stepway LPG ανταποδίδει στον ιδιοκτήτη του κάθε ευρώ που αυτός κατέβαλε για να το αποκτήσει. Γιατί πέραν του υπερπλήρους εξοπλισμού και όλων όσα αναφέραμε, οι μετακινήσεις με το υγραεριοκίνητο Sandero κοστίζουν περίπου 40% λιγότερο σε σχέση με τη βενζίνη*. Και αυτό με τα σημερινά δεδομένα είναι προσόν ανεκτίμητο. Στα υπέρ και το «ελευθέρας» για τον γνωστό «Δακτύλιο» της Αθήνας.

*Με βάση τις τυποποιημένες καταναλώσεις, το κόστος κίνησης με βενζίνη κυμαίνεται μεταξύ 0,126 και 0,131 €/km, ενώ με υγραέριο μεταξύ 0,084 και 0,087 €/km. Ποσοστιαία η διαφορά αγγίζει το 45% υπέρ του LPG, ενώ σε απόλυτες τιμές το ετήσιο όφελος (για 15.000 χιλιόμετρα) πλησιάζει τα 700 ευρώ. Στην πράξη υπολογίστε κατανάλωση και κόστος αυξημένα κατά 30% περίπου, ενώ και το ποσό σε ευρώ που προκύπτει κάθε χρόνο ως κέρδος είναι και αυτό μεγαλύτερο.