Όταν ένα “πράσινο” σύστημα ισχύος συνδυάζεται με τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς τότε είναι βέβαιο ότι ο οδηγός αναμένει μια σειρά οφέλη που πηγάζουν και από την αυξημένη απόδοση και από τη βελτιωμένη πρόσφυση. Πολύ περισσότερο αν πρόκειται για το περίφημο σύστημα e-4ORCE της Nissan που δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσεις εύκολα τις πιο αντίξοες συνθήκες, όπως αυτές που χαρακτηρίζουν την οδήγηση στα χιόνια και τους πάγους της Φινλανδίας.
Ο παγωμένος παράδεισος της Χώρας των Χιλίων Λιμνών - της Φινλανδίας – μπορεί να προσφέρει αξεπέραστες εμπειρίες στον περιηγητή κρύβει όμως και ένα πλήθος προκλήσεων για τον οδηγό ενός αυτοκινήτου. Σε αυτό το πεδίο αποφάσισε η Nissan να μας «καλέσει» για να παραθέσει προς ενημέρωσή μας τα στοιχεία εκείνα του υβριδικού της συστήματος e-4ORCE που αναβαθμίζουν τις δυνατότητες κίνησης των μοντέλων της και προσφέρουν μια διαφορετική οδηγική εμπειρία. Γιατί το e-4ORCE είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίζουν αβίαστα τις πιο «δύσκολες» περιοχές με ευκολία και σιγουριά.
Έτσι, τόσο το Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE, όσο και το 100% ηλεκτρικό Nissan Ariya e-4ORCE βρέθηκαν να διασχίζουν ομαλά διαδρομές εντός και εκτός δρόμου, καθώς και μια συναρπαστική διαδρομή πάνω σε παγωμένες λίμνες με φόντο το περίφημο Βόρειο Σέλας.
Είτε λοιπόν πρόκειται για «καθημερινούς» οδηγούς είτε για ταξιδιώτες-λάτρεις της περιπέτειας, το e-4ORCE βοηθά να απελευθερωθεί η συγκίνηση της οδήγησης, ενώ στις παγωμένες λίμνες της Φινλανδίας προσαρμόζεται για να προσφέρει βέλτιστη απόδοση σε πάγο, χιόνι και γενικότερα «δύσκολα» οδοστρώματα. Χάρη στο σύστημα του διπλού ηλεκτροκινητήρα, τα δύο εφοδιασμένα με σύστημα e-4ORCE της Nissan SUV προσφέρουν ανώτερο έλεγχο και οδική συμπεριφορά τέτοια που επιτρέπει στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρές μόνο διορθώσεις του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται και από το φρενάρισμα μεμονωμένων τροχών, όπου και όποτε χρειαστεί.
Το e-4ORCE της Nissan διαθέτει επίσης αναγεννητική κατανομή πέδησης – ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει επίσης ότι το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης στροφής, ώστε ο καθένας να μπορεί να αισθάνεται άνετα, περίπου σαν επαγγελματίας οδηγός αγώνων!
Δύο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτεί ένα σύστημα διπλού κινητήρα ομοιόμορφα κατανεμημένου σε κάθε άξονα για ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Η διαφορά μεταξύ των δύο SUV που βλέπουμε στις φωτογραφίες να κινούνται στους πάγους της Φιναλνδίας είναι ότι το Nissan X-Trail διαθέτει υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας – έχει δηλαδή ένα βενζινοκινητήρα που δουλεύει αποκλειστικά και μόνο για να φορτίζει μονίμως την μπαταρία του. Έτσι δεν απαιτείται φόρτισή της με σύνδεση σε κάποιο φορτιστή. Ενώ το Nissan Ariya e-4ORCE βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στην μπαταρία του για να κινηθεί, προσφέροντας κίνηση αποκλειστικά και μόνο μηδενικών ρύπων.
Στην περίπτωση του υβριδικού Nissan X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 PS), με τον μπροστινό κινητήρα να αποδίδει 150 kW (ροπή 330 Nm) και τον πίσω κινητήρα 100 kW (ροπή 195 Nm). Το σύνολο προσφέρει ισχυρή επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,0 δευτερόλεπτα. Έχει δε 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD.
Το πλήρως ηλεκτρικό Nissan Ariya e-4ORCE έχει συνολική ισχύ συστήματος 225 kW (306 PS) με ροπή έως και 600 Nm. Έτσι προσφέρει ακόμα ταχύτερη επιτάχυνση, με τα 0-100 km/h να πραγματοποιούνται σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα.
Και τα δύο οχήματα απολαμβάνουν αυτοπεποίθηση και ευέλικτο χειρισμό σε όλες τις συνθήκες, επιτρέποντας μια ισχυρή αλλά ομαλή οδηγική εμπειρία.
Ασφάλεια και αυτοπεποίθηση ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες
Με το e-4ORCE, η ροπή ανακατανέμεται συνεχώς μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ώστε να μεγιστοποιείται η πρόσφυση των ελαστικών. Ενώ επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης των φρένων μεμονωμένα για κάθε τροχό. Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος διπλού κινητήρα και των δυνατοτήτων διανυσματικής ροπής πέδησης, το όχημα διατηρεί την επιθυμητή από τον οδηγό πορεία, είτε ο δρόμος είναι βρεγμένος, ολισθηρός, με βρεγμένα φύλλα, είτε καλυμμένος με χιόνι ή πάγο. Το κλειδί για την σταθερότητα του οχήματος στο δρόμο είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος με το σύστημα διπλού κινητήρα, το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα δεκάκις χιλιοστό (1/10.000) του δευτερολέπτου, πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.
Επίσης, επιτυγχάνονται μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος προς τα εμπρός κατά την επιβράδυνση χάρη στην κατανομή της αναγεννητική πέδησης για φυσική αίσθηση άνεσης: η κλίση μειώνεται ελέγχοντας την ισορροπία μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα. Παράλληλα, το σύστημα διπλού κινητήρα εξασφαλίζει μεγαλύτερο επίπεδο δέσμευσης της ενέργειας της επιβράδυνσης, βελτιστοποιώντας έτσι την απόδοση του οχήματος σε κάθε ευκαιρία.