Ο εξηλεκτρισμός της Aston Martin περνάει από τη Mercedes

Ο εξηλεκτρισμός της Aston Martin περνάει από τη Mercedes

Η ενεργειακή μετάβαση της αυτοκίνησης δεν αφορά μόνο τους «μικρούς» που απευθύνονται στους πολλούς, αλλά και τους «μεγάλους» που πελάτες τους είναι οι λίγοι – για την ακρίβεια οι πολύ λίγοι. Έτσι, η φοβερή και τρομερή Aston Martin, μια εταιρία με μεγάλη παράδοση και εμπειρία στην κατασκευή κομψοτεχνημάτων σε τροχούς, είναι υποχρεωμένη να αρχίσει και αυτή να βαδίζει στο μονοπάτι της ηλεκτροκίνησης. Και επειδή ανάγκα και θεοί πείθονται, η Aston Martin προσφεύγει στη συνεργασία με τον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας που ακούει στο όνομα Mercedes, προκειμένου να επιτύχει να «εξηλεκτρίσει» το 20% του στόλου της έως το 2024.

“Η σημερινή επέκταση της συνεργασίας μας με τη Mercedes-Benz AG είναι ένα κρίσιμο βήμα προς την επίτευξη των στόχων μας για την Aston Martin. Οι δυνατότητες της τεχνολογίας της Mercedes-Benz AG είναι θεμελιώδες στοιχείο που θα διασφαλίσει ότι τα μελλοντικά μας προϊόντα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά και θα μας επιτρέψουν να επενδύσουμε αποτελεσματικά στους τομείς που πραγματικά διαφοροποιούν τα προϊόντα μας” δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Tobias Moers.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Aston θα έχει πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων κίνησης της Mercedes, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και ηλεκτρικών μονάδων, καθώς και ηλεκτρικών αρχιτεκτονικών, που θα χρησιμοποιηθούν στα μοντέλα της Aston μέχρι το 2027. Σε αντάλλαγμα, η Mercedes θα βρεθεί να κατέχει μεγαλύτερο ποσοστό, από το σημερινό 2,6%, της Aston Martin – και συγκεκριμένα 20%. Σημειώστε ότι με βάση προηγούμενη συμφωνία (2013), η Mercedes ήδη προμηθεύει κινητήρες V-8 AMG 4,0 λίτρων με διπλό τούρμπο και εξαρτήματα ηλεκτρολογικής αρχιτεκτονικής στην Aston Martin.

Σήμερα, η Aston Martin δεν διαθέτει στη γκάμα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά χάρη στη συμφωνία θα μπορέσει να προσθέσει σε αυτήν τόσο plug-in υβριδικά, όσο και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται μια plug-in υβριδική έκδοση του πρώτου της SUV, της DBX, που θα λανσαριστεί το 2023 και ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που θα κάνει την εμφάνισή του είτε το 2025 είτε το 2026, δήλωσε ο Moers στην Automotive News.

Ταυτόχρονα, η Aston Martin θα αποκτήσει τους πόρους που απαιτούνται για την ανάπτυξη των εξηλεκτρισμένων (υβριδικών και ηλεκτρικών) συστημάτων κίνησης, τα οποία θα απαιτηθούν για να μπορέσει η εταιρία να ανταποκριθεί στα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη και την Κίνα. Βλέπετε, η Aston είναι μια ανεξάρτητη, φημισμένη και με πολλές επιτυχίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό μάρκα, αλλά είναι επίσης μία μικρή για τα δεδομένα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας μάρκα. Και αυτό, υπό τις παρούσες συνθήκες, οι οποίες απαιτούν σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, κάνει τα πράγματα κάπως δύσκολα...

Με τη νέα συμφωνία, η Aston Martin στοχεύει στην πώληση περίπου 10.000 οχημάτων ετησίως έως το 2025 και σε έσοδα περίπου 2 δις. στερλινών με τα EBITDA κέρδη περίπου 500 εκατομμυρίων στερλινών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η εταιρία πούλησε πέρυσι 5.862 αυτοκίνητα.

Ο Καναδός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Lawrence Stroll, του οποίου η επενδυτική κοινοπραξία ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά της Aston Martin, δήλωσε ότι οι 10.000 πωλήσεις θα αποτελούνται από σπορ αυτοκίνητα με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και στο κέντρο και "ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων SUV", υπονοώντας νέα μοντέλα που θα έρθουν να παραταχθούν δίπλα στην DBX. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Aston Martin προσφεύγει σε κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να αντλήσει τεχνογνωσία ηλεκτροκίνησης. Υπό τον προηγούμενο Διευθύνοντα Σύμβουλο, Andy Palmer, η εταιρία είχε προχωρήσει σε συνεργασία με τη Nissan, στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας ηλεκτρικής έκδοσης της Rapide sedan. Το αυτοκίνητο που προέκυψε ήταν η Rapide E, ένα supercar με τη θηριώδη ισχύ των 950 ίππων, που όμως δεν παρήχθη ποτέ, καθώς λίγους μήνες πριν την έναρξη της παραγωγής της το όλο project ματαιώθηκε. Εάν η Rapide E είχε διατεθεί κανονικά στην αγορά, θα είχε κλέψει από την Porsche Taycan τη… δόξα των 800 Volts και θα ήταν αυτή το πρώτο μοντέλο παραγωγής παγκοσμίως που θα διέθετε τη δυνατότητα φόρτισης υπό τόσο υψηλή τάση.