Μια ανανέωση με ουσία και πολύ μεγάλη σημασία

Μια ανανέωση με ουσία και πολύ μεγάλη σημασία

Πίσω από την αισθητική αναβάθμιση του νέου Toyota Aygo X κρύβεται μια μικρή κοσμογονία, αφού το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης ενσωμάτωσε την full υβριδική τεχνολογία του Toyota Yaris για να γίνει όχι μόνο το ισχυρότερο μοντέλο της κατηγορίας «μίνι» | Segment Α, αλλά και - κυρίως - το πρώτο πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ελαχιστοποίηση κατανάλωσης και ρύπων, αλλά και σε ευκολία οδηγησης.

Οι ανανεώσεις των μοντέλων στο μέσο της εμπορικής καριέρας μιας γενιάς αφορούν κυρίως μικρές αισθητικές και τεχνολογικές προσαρμογές με σκοπό την τόνωση της ανταγωνιστικότητας απέναντι στο νεότερο ανταγωνισμό. Η ριζική ανασχεδίαση του μπροστινού μέρους του Toyota Aygo X και η αύξηση κατά 67 mm του αντίστοιχου προβόλου θα μπορούσαν λοιπόν να ήταν μια απλή αισθητική αναβάθμιση του ultra-compact SUV της Toyota, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι έτσι. Ο λόγος είναι πως ολόκληρη αυτή η ανασχεδίαση έγινε για να χωρέσει το υβριδικό σύστημα του Toyota Yaris, που καθιστά το Aygo X το πρώτο πλήρως Hybrid Electric αυτοκίνητο στο A-Segment. 

Χάρη στην τεχνολογία Toyota Hybrid Electric, το νέο Aygo X έχει τις χαμηλότερες εκπομπές CO₂ (66 gr/km μέσα στην πόλη και 84 gr/km σε μικτές συνθήκες) και γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο που πετυχαίνει αυτόν τον στόχο χωρίς να φορτίζει. Παράλληλα, χάρη στους 116 ίππους γίνεται ο ισχυρότερος παίχτης σε μια κατηγορία, που μετρά όλο και λιγότερους εκπροσώπους. Σε κάθε περίπτωση, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το Toyota Aygo X είναι μικρό σε διαστάσεις, αλλά τεράστιο σε τεχνολογία και έρχεται να αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι ταυτόχρονα προσιτή και πρακτική, γεγονός που αντανακλά τη δέσμευση της εταιρείας να προσφέρει εξηλεκτρισμένες εκδόσεις σε όλες τις κατηγορίες μέσω της πολυτεχνολογικής στρατηγικής (Multipath-way Strategy).

Kάπου εδώ αξίζει κανείς να σταθούμε πως εκτός από την υβριδική τεχνολογία, το ανανεωμένο Toyota Aygo X λανσάρει για πρώτη φορά την εξοπλιστική γραμμή GR Sport, χάρη στην οποία το πιο μικρό Toyota αποκτά έναν σαφώς δυναμικότερο χαρακτήρα συνδυάζοντας στοιχεία, όπως μάσκα με το χαρακτηριστικό μοτίβο «G-pattern», αποκλειστικό χρώμα Mustard, σπορτίφ λεπτομέρειες και ανάλογες παρεμβάσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης.

Επανερχόμαστε στο σημαντικό του θέματος (σσ: υβριδική τεχνολογία), αναφέροντας πως η προσαρμογή του Aygo X, ώστε να φιλοξενήσει το υβριδικό σύστημα κίνησης, διατηρώντας παράλληλα το μεταξόνιο των 2.430 mm, την χωρητικότητα αποσκευών των 231 λίτρων του προηγούμενου μοντέλου, απαιτούσε καινοτομίες, πέρα φυσικά από την προαναφερθείσα αύξηση του εμπρόσθιου προβόλου. Έτσι, για πρώτη φορά σε υβριδικό Toyota, οι δύο σειρές κυψελών της μπαταρίας τοποθετούνται σε διαμήκη διάταξη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Σε άλλα υβριδικά μοντέλα της Toyota χρησιμοποιείται παράλληλη διάταξη, που απαιτεί περισσότερο χώρο κατά μήκος.

Στις παραπάνω αλλαγές πρέπει να προσθέσουμε και τις προσθήκες στον εξοπλισμό του ανανεωμένου Toyota Aygo X. Πρώτα από όλα, βλέπουμε για πρώτη φορά ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, τη στιγμή που παραμένει η στάνταρ 9άρα οθόνη του συστήματος infotainment (στις πιο πλούσιες εκδόσεις και την GR Sport ανεβαίνει στις 10,5 ίντσες). Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι πλέον στάνταρ αλλάζοντας έτσι τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, ενώ στάνταρ είναι και οι δύο θύρες φόρτισης USB-C. Σε προαιρετικό εξοπλισμό θα δούμε ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ηχοσύστημα JBL, καθώς και αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, μεταξύ άλλων. Το τελευταίο προέκυψε από τις αλλαγές του υβριδικού συνόλου, με την ενσωμάτωση νέου συστήματος κλιματισμού για την μπαταρία και την καμπίνα των επιβατών. 

Το υβριδικό πλέον Aygo X εξοπλίζεται στάνταρ με Toyota Safety Sense, το πιο ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της κατηγορίας. Νέο Pre-Collision System με βελτιωμένη ανίχνευση, Acceleration Suppression, Emergency Steering Assist και πλήρως λειτουργικό Adaptive Cruise Control το φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στα δεδομένα των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας. Άλλωστε με στοχευμένες επεμβάσεις οι τεχνικοί της Toyota ισχυρίζονται πως βελτίωσαν την άνεση, την ηχομόνωση και οδική συμπεριφορά διατηρώντας αναλλοίωτη την παροιμιώδη ευελιξία με ακτίνα στροφής μόλις 4,7m.

Τα πλεονεκτήματα της πλήρους υβριδικής τεχνολογίας καθιστούν το νέο Aygo X ιδανικό για την πόλη, αφού πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση (3,5 – 3,7 lit./100 km) υπάρχει το στάνταρ eCVT κιβώτιο που λύνει τα χέρια. Επιπλέον, με αυξημένη κατά 44 ίππους ισχύ σε σχέση το προηγούμενο μοντέλο, το Aygo X αποδίδει πλέον 116 ίππους και επιταχύνει από 0–100 km/h σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα.

Η πλατφόρμα GA-B της Toyota Global New Architecture (TNGA) και η χαμηλά τοποθετημένη υβριδική μπαταρία υπόσχονται χαμηλό κέντρο βάρους και άκαμπτο αμάξωμα για ευέλικτη οδική συμπεριφορά. Παράλληλα, η ψηλή και άνετη θέση οδήγησης στοχεύει στην ορατότητα και την άνεση ενός μεγαλύτερου οχήματος με την αποδοτικότητα ενός μικρού.

 

Η Toyota εκτιμά ότι το αποτύπωμα άνθρακα του οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του έχει μειωθεί κατά 18% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Το πολύ αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα, παράλληλα με τον σχεδιασμό με γνώμονα τις εκπομπές CO₂ και την αξιολόγηση κάθε σταδίου - από τη χρήση και την παραγωγή μέχρι τη διανομή. Για παράδειγμα, τα καθίσματα του Aygo X χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα πλαστικά και οικολογικά υφάσματα σε καινοτόμα υλικά, όπως το νέο premium SakuraTouch® που αποτελείται από πάνω από 40% φυτικό PVC από υποπροϊόντα χαρτοπολτού, απόβλητα φελλού από τη βιομηχανία κρασιού και ανακυκλωμένο PET.

Ως το μικρότερο πλήρως Hybrid Electric αυτοκίνητο της Ευρώπης και πρώτο στην κατηγορία Α, το νέο Aygo X σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας της Toyota, με περισσότερα από 31 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα οχήματα να έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το 1997 που το Prius άνοιξε το δρόμο. Με την παρουσίαση του εξηλεκτρισμένου Aygo X, η Toyota προσφέρει σε όλα τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα της στην Ευρώπη –Yaris, Yaris Cross, Corolla, Corolla Cross, το C-HR, το RAV4 και το Aygo X – τη πλήρως Hybrid Electric τεχνολογία, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα στον εκδημοκρατισμό των εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών.

Το νέο υβριδικό Aygo X είναι διαθέσιμο ήδη στην ελληνική αγορά και συνοδεύεται από την εγγύηση Toyota, έως 11 έτη/ 200.000 χλμ. για το όχημα, έως 11 έτη/1.000.000 χλμ. για την μπαταρία. Τιμή εκκίνησης είναι τα 19.500 ευρώ για τη βασική έκδοση, με τα επίπεδα εξοπλισμού να είναι τέσσερα. Η ακριβότερη είναι η GR Sport που κοστίζει 26.590 ευρώ, όταν η X Pulse ξεκινάει από τα 22.060 ευρώ και η Χ Envy από τα 24.940 ευρώ.