Mercedes EQA 300 4MATIC: εύχρηστη, αποτελεσματική & premium ηλεκτροκίνηση

Mercedes EQA 300 4MATIC: εύχρηστη, αποτελεσματική & premium ηλεκτροκίνηση

Η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς και η αυξημένη ισχύς δίνει άλλες δυνατότητες στο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Mercedes, το οποίο στην περίπτωση της EQA 300 4MATIC αναδεικνύεται σε ένα πραγματικό εργαλείο «παντός καιρού» συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο τους μηδενικούς ρύπους με την λειτουργικότητα – και βεβαίως με την πολυτέλεια, αλλά και την υψηλή τεχνολογία.

Το πρώτο βήμα έγινε με την EQA 250, η οποία αποτέλεσε τη βάση της γκάμας του «μικρού» SUV της Mercedes, που είναι βέβαια το μικρότερο σε μέγεθος αντίστοιχο όχημα της γερμανικής εταιρίας, όμως οι διαστάσεις του το κατατάσσουν αναμφίβολα στην κατηγορία των «μεσαίων» SUV (αυτών που αναφέρονται ως C-SUV). Και ενώ η Mercedes EQA 250 είναι προσθιοκίνητη, με ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, σύστημα μετάδοσης (eATS) και ηλεκτρονικά ισχύος τοποθετημένα κάτω από το εμπρός καπό - σε αντίθεση με την «πεπατημένη» που θέλει τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χτίζονται σε «πισωκίνητες» πλατφόρμες – η EQA 300 αποκτά το πλεονέκτημα της τετρακίνησης (4MATIC) με έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Ο τελευταίος μάλιστα είναι διαφορετικού τύπου από τον εμπρός, είναι δηλαδή σύγχρονος, καθώς οι μηχανικοί της Mercedes επεδίωξαν υψηλή πυκνότητα ισχύος.

Έχουμε λοιπόν την τετρακίνηση να επιτυγχάνεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, ενώ η κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω ελέγχεται 100 φορές το δευτερόλεπτο, από σχετική ηλεκτρονική μονάδα.

Όποιος, τώρα, έχει οδηγήσει τη Mercedes EQA 250 δεν αργεί να καταλάβει τη διαφορά που κάνει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας της Mercedes EQA 300 4MATIC. Και αυτό όχι μόνο σε επίπεδο επιδόσεων, όπου η διαφορά γίνεται αμέσως αντιληπτή μόλις πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, αλλά και σε επίπεδο κρατήματος/οδικής συμπεριφοράς, αφού η τετρακίνηση λειτουργεί προς όφελος της πρόσφυσης. Και αν στην περίπτωση της προσθιοκίνητης EQA μπορούσε κανείς να μιλήσει για φιλική συμπεριφορά, εδώ, στην περίπτωση της τετρακίνητης μπορεί να γίνει λόγος και για αύξηση της αυτοπεποίθησης του οδηγού. Ο τελευταίος νιώθει ότι το αυτοκίνητο «πατάει» καλά στο δρόμο, ενώ επιπλέον δεν έχει να αντιμετωπίσει ποτέ κάποια απρόβλεπτη απότομη αντίδραση.

Το σύστημα κίνησης περιλαμβάνει και τη δυνατότητα ρύθμισης της επιβράδυνσης (δηλαδή του βαθμού ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση) με μοχλοδιακόπτες/puddles στο τιμόνι, όμοια με τις πεταλούδες που συναντάμε για τις χειροκίνητες αλλαγές σε αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Έτσι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, εύκολα και άμεσα, μεταξύ 5 βαθμίδων - που είναι οι περισσότερες που έχουμε δει σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και είναι αυτό ένα χαρακτηριστικό που σε βοηθάει σημαντικά όταν αποφασίσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα σε ένα δρόμο με στροφές, οπότε θέλεις να έχεις τον πλήρη έλεγχο.

Σημειώστε ότι η τετρακίνηση προσφέρει εκτός των άλλων και τη δυνατότητα για λίγο πιο τολμηρές περιπλανήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο - χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι η εφοδιασμένη με τετρακίνηση - 4MATIC - Mercedes είναι κάποιο off-road «εργαλείο». Αυτό που είναι σίγουρα, πάντως, η EQA 300 είναι ένα εξαιρετικά εύχρηστο και ευκολοδήγητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς πρακτικά καμία ιδιοτροπία ως προς τη σχεδίαση, την χωροταξική διαμόρφωση, τη λειτουργικότητα ή την εργονομία. Θα μπορούσε μάλιστα κανείς να τη χαρακτηρίσει και αρκετά συμβατική, καθώς το design της σε πολύ λίγα σημεία διαφέρει από την «νορμάλ», εφοδιασμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης αδελφή, Mercedes GLA. Προφανώς Ο στόχος της Mercedes δεν ήταν να εντυπωσιάσει με κάτι ριζικά διαφορετικό σε εμφάνιση αλλά να προσελκύσει ακριβώς με ένα αποδεκτό, αλλά ταυτοχρόνως όμορφο και διακριτικό κομψό σχήμα.

Είναι λοιπόν όμορφη, αλλά και διακριτική η Mercedes EQA 300 4MATIC – είναι ένα αρκετά «μαζεμένο» σε όγκο SUV, που δεν φείδεται όμως χώρων για τους επιβάτες του, ενώ παράλληλα προσφέρει και ένα υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ. Και όταν λέμε δεν φείδεται, εννοούμε ότι ο ψηλός επιβάτης που θα βρεθεί στο πίσω κάθισμα, πίσω από ένα αντίστοιχα ψηλό οδηγό (άνω του 1,85 μ.) θα διαπιστώσει ότι έχει αρκετά δάκτυλα αέρα τόσο για το κεφάλι του όσο και για τα γόνατά του.

Η ποιότητα κατασκευής είναι βέβαια υψηλή, η χαρακτηριστική των GLA/GLB και EQA/EQB, με την απλώς εξαιρετική διπλή οθόνη που εκτείνεται από αριστερά έως το κέντρο του ταμπλό να δίνει την εντύπωση ενός ενιαίου, έγχρωμου, υψηλής ανάλυσης κέντρου ελέγχου. Πρόκειται για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής που προσφέρουν - και οι δύο - εξαιρετικής ποιότητας γραφικές απεικονίσεις (εξαιρετική και η κάμερα οπισθοπορείας).

Ενώ για άλλη μία φορά θα πρέπει να επαναλάβουμε τα πολύ θετικά σχόλια για το πολυχρηστικό τιμόνι με τους διακόπτες αφής, με τους οποίους μπορείς να κάνεις ένα απίστευτο πλήθος ρυθμίσεων μιας σειράς συστημάτων του αυτοκινήτου. Θετικά σχόλια θα κάνουμε και για το touchpad στην κονσόλα με το οποίο επίσης μπορεί κανείς να διαχειριστεί αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου - αν και από το τελευταίο κάποιες φορές μπορεί να γίνουν κατά λάθος αλλαγές (αν ξεχαστείς και ακουμπήσεις την επιφάνεια αυτή κατά λάθος). Τόσο πάντως το τιμόνι, όσο και το touchpad, καθιστούν σαφώς πιο εύκολο τον χειρισμό του Infotainment, μειώνοντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού – κάτι που αποτελεί πρόβλημα στην εποχή των μεγάλων οθονών που έχουν γεμίσει τα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Δεν είναι λοιπόν ούτε πολύ μεγάλη ούτε πολύ μικρή η EQA 300, άρα είναι και αρκετά ευέλικτη. Δεν είναι κάποιο τεράστιο τζιποειδές το οποίο ζορίζεσαι αν το πάρεις μαζί σου στο κέντρο της Αθήνας, αλλά από την άλλη δεν είναι και κάποιο μικρό SUV στο οποίο θα στριμωχτείς σαν θελήσεις να κάνεις ένα μεγάλο ταξίδι. Ενώ συνδυάζοντας την αυξημένη ισχύ με την τετρακίνηση κάνει τον οδηγό της να νιώθει σιγουριά. Αν θέλαμε να μιλήσουμε για αδυναμίες θα λέγαμε ότι θα προτιμούσαμε ένα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Ωστόσο η συνολική χρηστικότητα της Mercedes – Benz EQA 300 4MATIC είναι αδιαμφισβήτητη.

  • *δεν περιλαμβάνει την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
  • Ο χρόνος φόρτισης αντιστοιχεί σε 10-80% της πλήρους φόρτισης με χρήση σταθμού ταχείας φόρτισης DC με τάση τροφοδοσίας 400 V και ένταση ρεύματος τουλάχιστον 500 A.

Σημειώστε ότι ο βασικός εξοπλισμός της EQA 300 4MATIC περιλαμβάνει: Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, Προβολείς LED High Performance, Επένδυση με συνθετικό δέρμα / ύφασμα, Πακέτο άνεσης καθισμάτων με υποστήριξη μέσης 4 σημείων, MBUX multimedia σύστημα με 2 οθόνες 7,25 ιντσών, Ατμοσφαιρικό φωτισμό 64 χρωμάτων, Κάμερα οπισθοπορείας, Αυτόματος διζωνικό κλιματισμό THERMOTRONIC, Αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, Ενεργή υποβοήθηση πέδησης, Πακέτο φωτισμού και ορατότητας, Ράγες οροφής αλουμινίου, Καλώδιο φόρτισης 11kW για wallbox, Καλώδιο φόρτισης για οικιακή πρίζα (σούκο).