Ήταν μικρό και premium - Τώρα απέκτησε επιπλέον ενδιαφέρον ως crossover

Ήταν μικρό και premium - Τώρα απέκτησε επιπλέον ενδιαφέρον ως crossover

Η Allstreet εκδοχή του Audi A1 ανοίγει τις αγκάλες της στον «εξερευνητή» που κρύβουμε μέσα μας, αποκτώντας crossover χαρακτηριστικά. Με αυτόν τον τρόπο, το premium γερμανικό μικρό αντιμετωπίζει άφοβα τις κακοτοπιές της καθημερινότητας και σε συνδυασμό με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο μεγιστοποιεί τη λειτουργικότητά του. 

Αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που έχει συνδέσει το όνομά του με την προσφορά crossover εκδοχών συμβατικών μοντέλων είναι η Audi, με το A6 allroad αρχικά και το Α4 allroad μετέπειτα. Και με τον «χαμό» που γίνεται σήμερα με τα crossover και πάσης φύσεως SUV δεν είναι περίεργο που η πολυτελής γερμανική φίρμα κατέβηκε σε πιο μικρές κατηγορίες. Και δε μιλάμε για το ξεκάθαρο, compact B-SUV, το Q2, αλλά για το Α1 allstreet. Πάντως, δεν πρόκειται για κάποια νέα προσθήκη, αφού το μοντέλο κυκλοφορούσε ως το crossover A1 με την ονομασία Citycarver. Μάλιστα, ήταν το πρώτο μοντέλο στο οποίο υιοθετήθηκε αυτή η ονομασία -πριν ακολουθήσει A3 Allstreet- για να υπάρχει σύνδεση με τα allroad.  


  
Βέβαια, εδώ δεν υπάρχει τετρακίνηση, υπάρχει όμως το περιπετειώδες στυλ και θα αρχίσουμε από αυτό ακριβώς. To crossover κοστούμι περιλαμβάνει «ποδιές» ποδιές ασημί χρώματος στους νεόςυς προφυλακτήρες, μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους τροχούς, πλαϊνά μαρσπιέ και φυσικά τη singleframe μάσκα των μοντέλων Q. Φυσικά, το concept ολοκληρώνεται με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που πλησιάζει τα 160 mm και σε σχέση με το A1 Sportback είναι ψηλότερη κατά 40 mm. Mάλιστα τα 35 mm προκύπτουν από τη νέα ανάρτηση με τα διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ τα άλλα 5 mm έρχονται από τα μεγαλύτερα λάστιχα με διάσταση 205/55 R17. 

Με εξαίρεση τις ειδικές ταπετσαρίες και την υψηλότερη θέση οδήγησης, που προκύπτει από τη συνολική ανύψωση του πατώματος, άλλες διαφορές δεν υπάρχουν στην καμπίνα που έχει ένα σαφή premium προσανατολισμό τόσο σχετικά με την ποιότητα, όσο και με τον εξοπλισμό. 



Αριστερά στο ταμπλό και πίσω από το τιμόνι υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ενώ στο κέντρο υπάρχει η 10,1 ιντσών οθόνη αφής του infotainment, η οποία μάλιστα «κοιτάζει» προς τον οδηγό. Υπάρχουν και αρκετοί φυσικοί διακόπτες, όπως για τον(στάνταρ) αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, χαρακτηριστικό που εξυπηρετεί ιδιαίτερα την εργονομία. Χωροταξικά, το μικρό crossover της Audi φιλοξενεί με άνεση ακόμα και 4 ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ με το κανονικό σχήμα βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας στα 335 lt. (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φτάνει στα 1.090 lt.). 


  
To Α1 Allstreet προσφέρεται με 1,0 λίτρου turbo κινητήρα 116 ίππων είτε με 1.5 turbo 150 ίππων με το κιβώτιο να είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και στις δύο περιπτώσεις. Η ζωντάνια του συνόλου σε συνδυασμό με την οικονομία της έκδοσης με τα 116 άλογα που δοκιμάσαμε (η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,5 lit./100 km) μας έπεισαν και τελικά μας «κέρδισαν», παρά την 3-κύλινδρη χροιά που στις υψηλές στροφές γίνεται αισθητή. Το δε κιβώτιο φροντίζει πάντα να υπάρχει η κατάλληλη σχέση, ώστε να ανταποκριθεί σε αυτό που θες να κάνεις αναλόγως εάν έχεις το «D» στον επιλογέα ή το «S» (Sport), που κρατάει ψηλότερα τις στροφές. 


  
Από εκεί κι πέρα, οι compact διαστάσεις (4,046 m το μήκος) και ο μικρός κύκλος στροφής ευνοούν την αστική ευελιξία, ενώ το αυτόματο κιβώτιο και φυσικά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος απογειώνουν τη λειτουργικότητα και την ευκολία χρήσης στην καθημερινότητα. Εμπόδια όπως ράμπες γκαράζ και λακκούβες δεν απασχολούν τον οδηγό, ο οποίος κάθεται ψηλούτσικα και έχει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. 


  
Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει η κορυφαία ποιότητα κύλισης που θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο και προκύπτει τόσο από την premium ηχομόνωση, όσο και από τη λειτουργία της ανάρτησης. Η τελευταία μπορεί να έχει αυξημένη διαδρομή και να προσφέρει ικανοποιητική άνεση, δε μαλάκωσε όμως υπερβολικά με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν «απώλειες» στο κράτημα και στο δυναμισμό του A1 allstreet. Αυτή η ισορροπία είναι που κάνει το Α1 allstreet να ξεχωρίζει, σε συνδυασμό με την ευκινησία, τη σβελτάδα και την ευχάριστη σε γενικές γραμμές αίσθηση με την τελευταία να τονίζεται από το άμεσο και ακριβές τιμόνι, αλλά και τα «σωστά» σε αίσθηση και αποτελεσματικότηα φρένα. Και φυσικά με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Α1 allstreet δεν έχει απολύτως κανέναν ενδοιασμό να κινηθεί απροβλημάτιστα σε έναν πατημένο ή όχι και τόσο χωματόδρομο. 
Αυτά, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που περιγράψαμε, καθιστούν το Audi A1 Allstreet μια ιδιαίτερη επιλογή, η οποία δικαιολογεί το ανάλογο τίμημα, που δεν μπορείς να το πεις μικρό… 
 
Audi A1 Allstreet 1,0 TFSI 116 PS S-Tronic  
Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

• Βενζινοκινητήρας (cm3) 999 
• Ισχύς (PS/rpm)  116/5.500 
• Ροπή (Nm/rpm) 200/2000-3000 
• 0-100 km/h  10,3’’ 
• Tαχύτητα (km/h) 194 
• Μέση κατανάλωση 5,7 lit./100 km 
• Εκπομπές CO2  131 g/km 
• ΜxΠxΥ (mm)  4.046x1.756x1.458 
• Μεταξόνιο (mm)  2.554 
• Βάρος 1220 kg 
• Πόρτμπαγκάζ 335 λίτρα 
• Τιμή €27.980