Η επάνοδος-έκπληξη της Mitsubishi

Η επάνοδος-έκπληξη της Mitsubishi

Όσοι πίστεψαν ότι το πάγωμα των πωλήσεων της Mitsubishi στην ευρωπαϊκή αγορά το 2020 και η παύση, στη συνέχεια, της εισαγωγής αρκετών δημοφιλών μοντέλων της θα σήμαινε και την οριστική αποχώρηση της από τη γηραιά ήπειρο έκαναν λάθος. 

Η μεγάλη ιαπωνική εταιρεία - Mitsubishi -, ως μέλος πλέον τη συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, επανέρχεται στο προσκήνιο με μία πλήρως ανανεωμένη γκάμα της οποίας αιχμή του δόρατος αποτελούν από τη μια το εντελώς νέο SUV ASC και από την άλλη το σούπερ μίνι Colt. 

Η αλήθεια είναι ότι αυτά που διαδραματίστηκαν σε σχέση με την Mitsubishi στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια υπήρξαν έως σοκαριστικά. Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσει κανείς την παύση των πωλήσεων του δημοφιλέστατου pick up Mitsubishi L200 στα τέλη του 2021 - της οποίας παύσης είχε προηγηθεί το σταμάτημα των πωλήσεων τριών SUV της εταιρίας (ASX, Outlander και Eclipse Cross) εκ των οποίων τα δύο είχαν μία διαχρονική παρουσία στην ελληνική αγορά. Να όμως που γύρισε ο τροχός, τα πράγματα άλλαξαν και έτσι, πριν από λίγο, καιρό γίναμε μάρτυρες ουσιαστικά ενός επαναλανσαρίσματος της ιστορικής ιαπωνικής μάρκας στην Ελλάδα. 

 

Αφού προηγουμένως είχε αρχίσει δειλά-δειλά η εισαγωγή του νέου Mitsubishi Eclipse Cross σε plug in hybrid έκδοση, αλλά και του γνωστού μικρού Space Star (Model year 2022) στην ευρωπαϊκή αγορά, ήρθε η ώρα να υποδεχτούμε μία εντελώς νέα γκάμα μοντέλων η οποία προέκυψε στο πλαίσιο τη συμμετοχής της Μitsubishi στη γνωστή συμμαχία Renault-Nissan που πλέον μετετράπη σε Renault-Nissan-Mitsubishi.

Απέναντί μας έχουμε από τη μία μεριά το εντελώς νέο ASX, που άρχισε να πωλείται στην Ευρώπη τον Μάιο του 2023 και από την άλλη το εντελώς νέου Colt που στην Ευρώπη άρχισε να πωλείται τον ιούνιο - και ναι, δεν κάνετε λάθος, κάτι ας θυμίζουν, είναι προφανές ότι το μεν ASX είναι αδελφό μοντέλο του Renault Captur, που πρέπει να θυμίσουμε ότι έχει κερδίσει τη σημαντικότατη διάκριση του «Αυτοκινήτου της χρονιάς» για την Ελλάδα για το 2021 και, από την άλλη, το Mitsubishi Colt, που είναι φανερό ότι είναι ο άλλος εαυτός του Renault Clio, το οποίο επίσης είχε κερδίσει τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της χρονιάς» για την Ελλάδα λίγο νωρίτερα το 2014 (στην προηγούμενη βέβαια γενιά του μοντέλου). 

 

Αυτό σημαίνει αναπόφευκτα σε κάποιο βαθμό ταυτόσημα αυτοκίνητα, ωστόσο πέρα από τις μικρές αισθητικές διαφορές, που επικεντρώνονται κατά κύριο λόγο στο εμπρός μέρος στη μάσκα, υπάρχουν και συγκεκριμένες διαφοροποιήσεις που μπορεί κανείς να τις ψάξει σε κάποιες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και στον εξοπλισμό. 

Με αυτό τον τρόπο η Mitsubishi διαμορφώνει μία γκάμα που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της αγοράς, δίνοντας στην κατηγορία των μίνι (segment-A) και οριακά των σουπερμίνι (segment-B) το παρόν με το Mitsubishi Space Star, το οποίο ακολουθείται από το Mitsubishi Colt, το οποίο είναι ξεκάθαρα ένα μοντέλο της κατηγορίας B (σουπερμίνι), ενώ στην κατηγορία των B-SUV ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής εταιρείας ακούει στο όνομα ASX. Παράλληλα υπάρχει το Eclipse Cross PHEV στην κατηγορία των C-SUV, ενώ μέσα στη χρονιά αναμένεται ένα ακόμα μεγαλύτερο plug-in hybrid SUV, το οποίο μπορούμε να φανταστούμε ότι θα είναι ο διάδοχος του Outlander. 

Mitsubishi Colt 

 

Στην περίπτωση του Colt έχουμε να κάνουμε με την 7η γενιά ενός μοντέλου που πρωτοεμφανίστηκε ως τετράθυρο σεντάν το 1962 για να συνεχίσει την καριέρα του κατά κύριο λόγο με τρίθυρα hatchback, αλλά και με πεντάθυρα μοντέλα από την δεκαετία του 2000 και μετά. 

Από το αδελφό γαλλικό μοντέλο το Colt διαφοροποιείται αισθητικά τόσο με τη μάσκα, όπως είπαμε, αλλά και με το μεγάλο λογότυπο που καλύπτει απάκρη σάκρη την πέμπτη πόρτα. Είναι δε διαθέσιμο σε 5 βασικά χρώματα, ενώ στο εσωτερικό έχουμε ένα συνδυασμό από (σε μεγάλο βαθμό) μαλακά υλικά αλλά και κάποια σκληρά, καλής όμως ποιότητας που δημιουργούν ένα ευχάριστο κλίμα. Προσφέρεται δε το Colt με τον γνωστό τρικύλινδρο 1000άρη βενζινοκινητήρα της «συμμαχίας», τόσο σε ατμοσφαιρική (με 67 ίππους) όσο και σε τούρμπο εκδοχή (με 91 PS), αλλά και ως πλήρως υβριδικό με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που ενώνει τις δυνάμεις του με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια γεννήτρια υψηλής τάσης προσφέροντας συνολικά 143 ίππους - αρκετούς και για καλές επιδόσεις, αλλά και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία περιορίζεται στα 4,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα. 

 

Τέλος, η υψηλή τεχνολογία δίνει το παρών με μία σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το adaptive cruise control, το rear traffic alert (που αποτρέπει τις συγκρούσεις με άλλα αυτοκίνητα κατά την έξοδο με όπισθεν από θέσεις στάθμευσης), η προειδοποίηση τυφλού σημείου καθρέφτη, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης κλπ. 

 

O τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 18.700 ευρώ για το Mitsubishi Colt 1.0 5MT στην έκδοση Informκαι από τα21.920 ευρώ για το Colt 1.0-T 6MTInvite Plus”, ενώ το πλήρως υβριδικό Colt κοστίζει 29.170 ευρώ, επίσης στην έκδοση Invite Plus”. 

Mitsubishi ASX 

 

Από την πλευρά του, το Mitsubishi ASX μπορεί να παραθέτει μια λιγότερο μακρά ιστορία όμως η παρουσία του στην ελληνική αγορά μόνο αμελητέα δεν υπήρξε. Σήμερα κατά την ολική του επαναφορά διαφοροποιείται αισθητικά από το αδελφό Renault Captur με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν που διαφοροποιείται το Colt από το Clio, προσφέρεται σε έξι χρώματα και τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, ενώ στον τομέα των συστημάτων κίνησης βλέπουμε ότι το νέο SUV της Mitsubishi ξεκινά επίσης με τον τρικύλινδρο 1000άρη κινητήρα, αλλά στην υπετροφοδοτούμενη έκδοσή του με 91 ίππους, για να ακολουθήσει η 1.3L DI-T MHEV με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 140 ίππων, το πλήρως υβριδικό Mitsubishi ASX με 160 ίππους και κατανάλωση 4,6-4,8 L/100 km, ενώ στην κορυφή συναντάμε το επαναφορτιζόμενο υβριδικό ASX των 160 ίππων που προσφέρει 48 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία. 

 

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 25.750 ευρώ για το Mitsubishi ASX 1.0-T 6MT στην έκδοση Inform, η ήπια υβριδική έκδοση ASX 1.3-T 6MT MHEVInvite Plusκοστίζει 28.990 ευρώ, ενώ το plug in υβριδικό μοντέλο (Mitsubishi ASX PHEV) ανεβαίνει αρκετά ψηλότερα, στα 45.830 ευρώ για την έκδοση Instyle”. 

Σημειώνουμε τέλος ότι τα παραπάνω μοντέλα καλύπτονται από πλήρη 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) και επίσης 5ετή οδική βοήθεια, ενώ στις μπαταρίες προσφέρεται εγγύηση 8 ετών (160.000 χλμ.) 

Δείτε περισσότερα για τη Mitsubishi κάνοντας κλικ εδώ