Η Dodge βάζει τα muscle cars να τρέξουν στην ηλεκτρική λεωφόρο

Η Dodge βάζει τα muscle cars να τρέξουν στην ηλεκτρική λεωφόρο

Ακόμα και τα αυτοκίνητα που έγιναν σύμβολο των εξωπραγματικών επιδόσεων και δημιούργησαν μια ολόκληρη κουλτούρα στη χώρα του “big is beautiful” είναι υποχρεωμένα να προσαρμοστούν στις επιταγές της ενεργειακής μετάβασης. Τα muscle cars λένε τώρα αντίο στους θηριώδεις κινητήρες εσωτερικής καύσης και υποδέχονται νέους, πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες.

Αν απευθυνθείτε στην Google αναζητώντας τον ορισμό του “muscle car” θα δείτε σε πρώτη φάση ότι πρόκειται για «μια περιγραφή, σύμφωνα με το λεξικό Merriam-Webster που χρησιμοποιήθηκε το 1966 για «μια ομάδα αμερικανικής κατασκευής δίθυρων σπορ κουπέ με ισχυρούς κινητήρες σχεδιασμένους για οδήγηση υψηλών επιδόσεων». Φτάνει αυτό άραγε για να καταλάβουμε τι εστί muscle car; Προφανώς όχι. Για αυτό άλλωστε και το κείμενο έχει συνέχεια:

«Αν και ο όρος ήταν άγνωστος για άλλα δεκαπέντε χρόνια, η General Motors θεωρείται από ορισμένους ότι αυτή ήταν που παρουσίασε το πρώτο πραγματικό muscle car το 1949, όταν έβαλε τον πεντάλιτρο V8 κινητήρα Rocket του μοντέλου 98 στο πολύ μικρότερο και ελαφρύτερο Oldsmobile 88. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των Αμερικανών κατασκευαστών ξεκίνησε όταν η Chrysler τοποθέτησε τον κινητήρα Hemi 5,4 λίτρων στο μεσαίας κατηγορίας Chrysler Saratoga το 1951, που κανονικά κινούσε το πολυτελές “πλήρους μεγέθους” σεντάν Chrysler New Yorker. Ενώ το 1952, η πολυτελής μάρκα Lincoln της Ford παρουσίασε τον 5,2 λίτρων Lincoln Y-Block V8 και ο ανταγωνισμός ξεκίνησε, με το Lincoln Capri να συμμετέχει στον Παναμερικανικό αγώνα δρόμου τόσο το 1952 όσο και το 1953 παίρνοντας την πρώτη θέση.»

Έχοντας ήδη πάρει μια πρώτη γεύση, με βάση τον κυβισμό των κινητήρων που παραθέσαμε παραπάνω, του τι εστί muscle car θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι σύμφωνα με ορισμένες πηγές, ο όρος muscle car πρωτοεμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 - αρχές της δεκαετίας του 1970 και «αφορούσε ειδικές εκδόσεις αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής που είχαν σχεδιαστεί για αγώνες dragster, αν και σύντομα μπήκε στο γενικό λεξιλόγιο μέσω περιοδικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων μάρκετινγκ και χρησιμοποιήθηκε γενικά για αυτοκίνητα δρόμου με προσανατολισμό τις επιδόσεις».

Τι νέο μας φέρνει η Dodge;

Περνώντας τώρα από τη δεκαετία του ’60 στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα βλέπουμε τη Dodge, μια μάρκα που έχει συνδεθεί στενά και τα αμερικανικά muscle cars και το πλεόνεσμα της ισχύος που τα χαρακτηρίζει, να περνάει τη διαχωριστική γραμμή των μηδενικών ρύπων και να κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας το Dodge Charger Daytona SRT, ένα εντυπωσιακό από κάθε άποψη πρωτότυπο όχημα, το οποίο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Το Dodge Charger Daytona SRT Concept δίνει μια πρώτη γεύση για το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας, με ένα μοντέλο που διατηρεί όλα τα ξεχωριστά στοιχεία απόδοσης που χαρακτηρίζουν ένα Dodge.

Το Dodge Charger Daytona SRT Concept ανοίγει ένα συναρπαστικό δρόμο για την ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο σύστημα κίνησης που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις, ξεχωριστή οδηγική αίσθηση, αλλά και εντυπωσιακή ηχητική παρουσία – καθώς δεν θα είναι αθόρυβο, αφού ο χαρακτηριστικός ήχος των πολυκύλινδρων κινητήρων αποτελεί στοιχείο της κουλτούρας των muscle cars. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι το σύστημα κίνησης που εφοδιάζει το πρωτότυπο εξασφαλίζει επιδόσεις ανώτερες από εκείνες που προσφέρει το θρυλικό βενζινοκίνητο SRT Hellcat.

Επιδόσεις υπεράνω όλων

Η Dodge έχει τη ξεχωριστή φήμη, ως η μάρκα των Αμερικανικών muscle cars. Η επιλογή του ονόματος Dodge Charger Daytona SRT Concept κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, αφού όπως το θρυλικό Charger Daytona ήταν το πρώτο όχημα που έσπασε το φράγμα των 200 μιλίων/ώρα (322 χλμ./ώρα) σε πίστα NASCAR το 1970, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο σχεδιάστηκε για τις απόλυτες επιδόσεις. Για αυτό το λόγο ενσωματώνει ένα νέο σύστημα κίνησης Banshee των 800V, το οποίο σχεδιάστηκε με γνώμονα την απόδοση και καθιστά το Charger Daytona SRT Concept το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Dodge που είναι ταχύτερο από ένα Hellcat σε όλες τις βασικές μετρήσεις επιδόσεων - στοιχείο στο οποίο συντελεί και η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Όμως οι αριθμοί από μόνοι τους δεν περιγράφουν όλο το εύρος της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το πρωτότυπο, χάρη και στην εφαρμογή μιας σειράς καινοτομιών, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων και η… θορυβώδης «εξάτμιση»!

Μετάδοση eRupt

Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η Dodge εξέλιξε ένα σύστημα μετάδοσης πολλών σχέσεων, η επιλογή των οποίων γίνεται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο. Έτσι η αλλαγή των σχέσεων γίνεται αισθητή από τους επιβάτες και τους «κολλά» βίαια στα καθίσματα τους κατά την επιτάχυνση, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς από ένα Dodge. Επιπλέον το Charger Daytona SRT Concept διαθέτει και τη λειτουργία PowerShot, η οποία ενεργοποιείται από ένα κουπί στο τιμόνι και προσφέρει ακόμα υψηλότερη ισχύ για μερικά δευτερόλεπτα.

«Εξάτμιση» Fratzonic

Μπορεί, τέλος, να φαίνεται παράξενο, όμως το προσόν της καλοδεχούμενης για ένα νορμάλ αυτοκίνητο έλλειψης θορύβου, για ένα muscle car είναι απαράδεκτο μειονέκτημα! Έτσι, το Charger Daytona SRT Concept μπορεί να παράγει ήχο με ένταση έως και 126 dB, όσο δηλαδή και το SRT Hellcat. Ο ήχος παράγεται από το νέο πατενταρισμένο σύστημα “Fratzonic Chambered Exhaust system”. Κατά κάποιον τρόπο δηλαδή, η Dodge τοποθέτησε «εξάτμιση» σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν ειδικό θάλαμο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ η λειτουργία της «εξάτμισης» ταιριάζει απόλυτα με τις αλλαγές σχέσεων που προσφέρει η μετάδοση eRupt.

Τα παραπάνω συστήματα είναι παραμετροποίησιμα και μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας που έχει στη διάθεση του ο οδηγός: Auto, Sport, Track και Drag. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η απόλαυση και η μέγιστη απόδοση σε κάθε διαδρομή, όπως εκφράζει με κάθε τρόπο το πρωτότυπο Dodge Charger Daytona SRT.

Η ιστορία της Dodge και τα muscle cars

H Dodge ιδρύθηκε πριν από έναν περίπου αιώνα από τους αδελφούς John και Horace Dodge και έχοντας στο ενεργητικό της μια σειρά εντυπωσιακά muscle cars και SUV συνεχίζει την πορεία της ως μια μάρκα επιδόσεων, προσφέροντας εκδόσεις SRT για κάθε μοντέλο της γκάμας της. Το 2022 η Dodge προσφέρει μεταξύ άλλων το Challenger SRT Super Stock των 807 ίππων, το ταχύτερο και ισχυρότερο sedan παραγωγής στον κόσμο Charger SRT Redeye των 797 ίππων, αλλά και το Durango SRT 392, το ταχύτερο και ισχυρότερο SUV στην Αμερική με τρεις σειρές καθισμάτων. Αυτά τα τρία muscle cars καθιστούν την Dodge την ισχυρότερη Αμερικανική μάρκα, αφού προσφέρουν περισσότερη ιπποδύναμη, από οποιαδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο άλλου κατασκευαστή.

Σημειώνουμε τέλος ότι το 2020, η Dodge ανακηρύχθηκε ως "#1 Brand in Initial Quality," αποτελώντας την πρώτη εγχώρια μάρκα που κατέκτησε την 1η θέση στην έρευνα J.D. Power Initial Quality Study (IQS). Το 2021, η Dodge ανακηρύχθηκε επίσης πρώτη στην έρευνα J.D. Power APEAL Study (μαζικοί κατασκευαστές)»