H εξελιγμένη 48V υβριδική τεχνολογία δένει απόλυτα με τον premium και high-tech χαρακτήρα του DS 3, το οποίο είναι μια ξεχωριστή πρόταση που αν μην τι άλλο δεν μοιάζει με καμία άλλη στην κατηγορία των B-SUV.
Ένα από τα μοντέλα που συνέβαλαν στο διαχωρισμό της από τη «μαμά» Citroen και στην επάξια καθιέρωση της DS ως premium κατασκευαστή του ομίλου Stellantis είναι και το το DS 3. Το μικρό premium SUV έχει χαράξει από την αρχή το δικό του δρόμο στη σχεδιαστική διαφορετικότητα φιλοδοξώντας να αποτελέσει μια πρόταση που δε μοιάζει με καμία άλλη, χαρακτηριστικό που τονίστηκε μάλιστα με την ανανέωση του μοντέλου. Βέβαια αυτή η ξεχωριστή σχεδίαση ενδεχομένως να μην αρέσει σε όλους πάντως είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια θα αγγίξει όσους ψάχνουν το διαφορετικό.
Η πρωτοτυπία και η φινέτσα είναι έκδηλα στοιχεία και στο εσωτερικό, το οποίο ξεχωρίζει τόσο σχεδιαστικά, όσο και ποιοτικά αφήνοντας μάλιστα μια επίγευση πολυτέλειας και μοναδικότητας που τονίζεται από την υφή και την φύση των υλικών τουλάχιστον στην έκδοση της δοκιμής μας.
Σίγουρα το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της πολυτελούς φίρμας καταφέρνει να δίνει το δικό του σχεδιαστικό στίγμα μέσα-έξω. Επειδή όμως το ρητό «μπρος στα κάλη τι είναι ο πόνος» δε χάνει ποτέ την ισχύ του αυτή η προσέγγιση διαφορετικότητας στη σχεδίαση - του εσωτερικού κυρίως - έχει και κάποιες εργονομικές αστοχίες, που αν μην τι άλλο απαιτούν χρόνο εξοικείωσης. Για παράδειγμα κάποιοι διακόπτες,όπως αυτοί για τα ηλεκτρικά παράθυρα, δεν είναι τοποθετημένοι στην πλέον ενδεδειγμένη θέση, όπως επίσης την δική τους λογική έχουν οι παρατεταγμένοι στο ταμπλό διακόπτες. Στα «πλην» και το γεγονός της απουσίας χρηστικών φυσικών διακοπτών για το σύστημα κλιματισμού, ενώ η εμμονή με το design έχει οδηγήσει σε περιορισμό της ορατότητας για τους πίσω επιβάτες λόγω του ιδιαίτερου σχήματος των αντίστοιχων παραθύρων.
Πάντως θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές τόσο στις πόρτες, τόσο και στην κονσόλα και θα λέγαμε πως είναι βολικές, οι χώροι όμως στο πίσω κάθισμα δεν είναι οι καλύτεροι. Θα θέλαμε το κάτι παραπάνω για τους ψηλούς που θα τύχει να καθίσουν στο πίσω κάθισμα – πάντως τα 350 λίτρα του πορτμπαγκάζ, χωρίς να ενθουσιάζουν στην όψη, φαίνονται αρκετά λογικά για το μέγεθος του γαλλικού αυτοκινήτου.
Εκεί πάντως που το DS 3 μπορεί να είναι υπερήφανο είναι το πως καταφέρνει να συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά των συγγενών μοντέλων του ομίλου Stellantis. Αυτό είναι κάτι που το καταλαβαίνεις όταν οδηγείς το DS 3 με το ευχάριστο σε λειτουργία 48-βολτο υβριδικό σύστημα, με τον ενσωματωμένο -στο αυτόματο κιβώτιο- ηλεκτροκινητήρα. Σημειώστε ότι το υβριδικό DS 3 είναι πλέον το μόνο διαθέσιμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς η άλλη επιλογή είναι το αμιγώς ηλεκτρικό.
Το υβριδικό DS 3 μπορεί ενδεχομένως να μη σε τρελαίνει με τα επίπεδα κατανάλωσης που επιτυγχάνει εκτός πόλης, αλλά σίγουρα σου προσφέρει μία ευχάριστη απόδοση 145 ίππων με αμεσότητα στην απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές, χωρίς να παραβλέπεται φυσκά η δυνατότητα εκκινήσεων και πραγματοποίησης ελιγμών με τον ηλεκτροκινητήρα - χαρακτηριστικό που ρίχνει αρκετά την κατανάλωση στην πόλη.
Πάντως που μετράει περισσότερο είναι ότι συνολικά το αυτοκίνητο προσφέρει μία ραφιναρισμένη αίσθηση στους επιβάτες και μία ευχαρίστηση τον οδηγό δίνοντας μια εξαιρετικά γεροδεμένη συνολική αίσθηση και διαθέτοντας μια ανάρτηση που είναι όσο απορροφητική χρειάζεται, αλλά και όσο σφιχτή πρέπει ώστε ο οδηγός να νιώθει πως έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια, το DS 3 φέρνει στον... αφρό τον όρο «γαλλική σχολή» που συνδυάζει την άνεση με το κράτημα, με έναν εξαιρετικό και ξεχωριστό τρόπο.
Στα θετικά και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που θα απαλλάξει από τον πονοκέφαλο των πάσης φύσεως εμποδίων της καθημερινότητας της ελληνικής ασφάλτου, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει δυνατότητα επιλογής λειτουργίας του συστήματος κίνησης, για κίνηση σε άμμο και σαθρά εδάφη, αλλά και η δυνατότητα πραγματοποίησης χειροκίνητων αλλαγών στο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τους μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι.
Με την υβριδική τεχνολογία και την πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας να τονίζουν τον premium χαρακτήρα και την ξεχωριστή μέσα-εξω σχεδίαση να «μιλάει» κατ΄ευθείαν σε όσους αναζητούν τη διαφοροποίηση, το DS 3 είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα πληρώνοντας βέβαια το ανάλογο τίμημα.
DS 3 Hybrid 145 e-DCS6
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Βενζινοκινητήρας (cm3) 1199
- Ισχύς (PS/rpm) 145/5.500
- Ροπή (Nm/rpm) 230/1750
- 0-100 km/h 8,4’’
- Ταχύτητα (km/h) 204
- Κατανάλωση μέση 4,9 lit./100 km
- Εκπομπές CO2 112 g/km
- ΜxΠxΥ (mm) 4118x1791x1534
- Μεταξόνιο (mm) 2558
- Βάρος 1372 kg
- Πόρτμπαγκάζ (lit.) 350-1050
- Τιμή €31.300