Γιατί η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από έναν μικρό κύλινδρο 95 Χ 46 mm;

Γιατί η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από έναν μικρό κύλινδρο 95 Χ 46 mm;

Μιλάμε για την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εξαρτάται από την εκάστοτε μπαταρία, όμως ξεχνάμε ότι όλα ξεκινούν από ένα σχετικά μικρό σε μέγεθος εξάρτημά της τελευταίας, την κυψέλη (βολταϊκό στοιχείο). Με έναν τύπο κυψέλης σε σχήμα κυλίνδρου, με ύψος 95 και διάμετρο 46 mm πειραματίζεται η BMW και υπόσχεται ανώτερη αυτονομία στα ηλεκτρικά μοντέλα της λεγόμενης Neue Klasse, από το 2025 και μετά.

Η κυψέλη της μπαταρίας είναι υπεύθυνη για τις βασικές ιδιότητες των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η αυτονομία, η απόδοση κατά την οδήγηση και ο χρόνος φόρτισης. Με τη νέα στρογγυλή κυψέλη της BMW, που είναι ειδικά σχεδιασμένη για την ηλεκτρική αρχιτεκτονική των μοντέλων Neue Klasse, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί έως και 30% (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Οι νέες στρογγυλές κυψέλες της BMW έχουν στάνταρ διάμετρο 46 mm και δύο διαφορετικά ύψη, που ορίζονται στα 95 mm και 120 mm. Σε σύγκριση με τις πρισματικές κυψέλες της πέμπτης γενιάς κυψελών μπαταριών της BMW, η περιεκτικότητα σε νικέλιο των στρογγυλών κυψελών έκτης γενιάς θα είναι υψηλότερη στην πλευρά της καθόδου, ενώ η περιεκτικότητα σε κοβάλτιο θα είναι μειωμένη. Στην πλευρά της ανόδου, η περιεκτικότητα σε πυρίτιο θα αυξηθεί. Ως αποτέλεσμα, η ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα της κυψέλης θα βελτιωθεί πάνω από 20%.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το μεγάλο γερμανικό γκρουπ άρχισε να ασχολείται με την εξέλιξη μιας νέου τύπου κυψέλης, που πρόκειται να διαδραματίσει στο μέλλον πρωταγωνιστικό ρόλο - και άρχισε να παίρνει μορφή στο νέο Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών (CMCC - Cell Manufaturing Competence Centre) στο Parsdorf. Πρόκειται για τα νέα δείγματα κυψελών μπαταριών - όπως αυτά που θα χρησιμοποιούνται στα μοντέλα της Neue Klasse από το 2025. Με τον τρόπο αυτό, το BMW Group είναι έτοιμο να ενισχύσει την παρουσία του στην ηλεκτροκίνηση με αποδοτικό τρόπο και να αναδείξει τον ηγετικό του ρόλο στην τεχνολογία κυψελών μπαταριών.

Η μπαταρία, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και η τεχνολογία φόρτισης της Neue Klasse θα υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα με τάση 800V. Αυτό θα βελτιστοποιήσει και την παροχή ενέργειας σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) υψηλής ισχύος, οι οποίοι μπορούν να επιτύχουν πολύ υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης με ρεύμα έως και 500A- μειώνοντας έτσι το χρόνο φόρτισης από το 10% στο 80% έως και κατά 30%.

«Με το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών ενισχύουμε την ικανότητα της Γερμανίας για καινοτομία», εξήγησε ο Milan Nedeljković, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, αρμόδιος για την Παραγωγή. «Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε σημαντικά στο κβαντικό τεχνολογικό άλμα της Neue Klasse».

«Η παραγωγή των δειγμάτων αυτών στο Parsdorf σηματοδοτεί το επόμενο λογικό βήμα στη στρατηγική μας για τις κυψέλες μπαταριών», δήλωσε ο Frank Weber, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για την Ανάπτυξη. «Το Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών συμπληρώνει άριστα το υπάρχον Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών στα βόρεια του Μονάχου. Η διαδικασία εξέλιξης πραγματοποιείται εκεί και στη συνέχεια το καλύτερο προϊόν περνά στη μαζική παραγωγή στο Parsdorf. Χάρη στη διατμηματική αυτή συνεργασία, είμαστε σε θέση να συνδέσουμε το προϊόν και τη διαδικασία με μοναδικό τρόπο».

Το CMCC στο Parsdorf θα επιτρέψει στο BMW Group να επεκτείνει ολόκληρη τη διαδικασία δημιουργίας αξίας στον τομέα των κυψελών. Με αυτή την τεχνογνωσία, η εταιρεία θέτει σημεία αναφοράς όσον αφορά την παραγωγή, την ποιότητα, την απόδοση, το κόστος και τα περιβαλλοντικά πρότυπα, τα οποία εφαρμόζει μαζί με τους συνεργάτες της για την τυποποιημένη παραγωγή κυψελών μπαταριών. Στα Κέντρα Αριστείας Κυψελών Μπαταριών στο Μόναχο και το Parsdorf, το BMW Group επιδιώκει με συστηματικό τρόπο να δημιουργήσει μελλοντικά ορόσημα, όπως η ανάπτυξη της έκτης γενιάς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης BMW και μπαταριών στερεάς κατάστασης (ASSB).

Περίπου 80 εργαζόμενοι απασχολούνται στο Κέντρο Αριστείας Παραγωγής Κυψελών Μπαταριών, το οποίο εκτείνεται σε 15.000 τ.μ. και αντιπροσωπεύει μία συνολική επένδυση ύψους περίπου 170 εκατομμυρίων ευρώ. Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων της Γερμανίας και το Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ενέργειας της Βαυαρίας υποστηρίζουν το έργο στα πλαίσια της ευρωπαϊκής διαδικασίας χρηματοδότησης IPCEI (Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος).

Σημειώστε ότι καθώς το ζήτημα της βιωσιμότητας βρίσκεται καθημερινά στην ημερήσια διάταξη, εκτός από τη διαδικασία παραγωγής κυψελών, οι ειδικοί του BMW Group εστιάζουν επίσης στην επαναχρησιμοποίηση υλικών και εξαρτημάτων από ολόκληρη την μπαταρία μετά την αρχική χρήση της στο όχημα.

Στο Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών (BCCC) στο Μόναχο κατασκευάστηκαν και δοκιμάστηκαν οι πρώτες κυψέλες μπαταριών από 100% ανακυκλωμένο ή/και δευτερογενές (battery-grade) υλικό καθόδου με τη χρήση προηγμένων μεθόδων χαρακτηρισμού υλικών. Οι προμηθευτές κυψελών παραδίδουν ήδη κυψέλες μπαταριών που περιέχουν δευτερογενείς πρώτες ύλες (π.χ. νικέλιο) από διάφορες πηγές χρησιμοποιημένων μπαταριών (συμπεριλαμβανομένων των αποβλήτων παραγωγής). Ο μακροπρόθεσμος στόχος του BMW Group είναι η επαναχρησιμοποίηση όλων των πρώτων υλών σε ανακυκλώσιμες μπαταρίες υψηλής τάσης.