Ένα ηλεκτρικό αλλιώτικο από τα άλλα: Morgan XP-1 Prototype

Ένα ηλεκτρικό αλλιώτικο από τα άλλα: Morgan XP-1 Prototype

Όποιος ξέρει τι εστί Morgan δεν θα απορήσει με το γεγονός ότι το σπορ, διθέσιο, ανοιχτό αυτοκίνητο έχει έναν τροχό λιγότερο. Ενώ το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση, βαδίζοντας προς την πλήρη επικράτησή της, θα έχει πολλά πρόσωπα. 

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Morgan παρουσίασε την περασμένη Τετάρτη μια νέα πλήρως ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας του «κλασικού» της τρίτροχου. Το αυτοκίνητο, όπως άλλωστε μαρτυρά και το συνθετικό Prototype στο όνομά του, έχει σε αυτή τη φάση όχι τη μορφή μοντέλου παραγωγής, αλλά μιας «ιδέας» που σηματοδοτεί βέβαια την έλευση του κανονικού αυτοκινήτου που θα βρει κάποια στιγμή τον δρόμο της στην αγορά.

Έχοντας «σήμα κατατεθέν» τα ρετρό-σπορ αυτοκίνητα που κατασκευάζει, η Morgan είναι επίσης γνωστή για τα τρίτροχα, τα οποία ξεκίνησε αρχικά να παράγει για να εκμεταλλευτεί ένα φορολογικό κενό στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Το νέο πρωτότυπο με το όνομα XP-1 δεν προορίζεται για παραγωγή, αλλά «θα λειτουργήσει ως ο πρόδρομος για όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα Morgan», σύμφωνα με τα όσα διαβάζουμε στο επίσημο δελτίο τύπου της εταιρείας. Μετά από μια περίοδο σχεδίασης και κατασκευής που διήρκεσε 12 μήνες, το Morgan XP-1 Prototype θα ξεκινήσει δοκιμές που θα διαρκέσουν από 18 έως 24 μήνες και θα αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων παραγωγής της Morgan.

Το XP-1 δανείζεται την πλατφόρμα αλουμινίου από το τρέχον Morgan Super 3, αλλά στη θέση του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα αυτού του μοντέλου συναντάμε ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που εξελίχθηκε από την ίδια τη Morgan. Είναι στην πραγματικότητα το πρώτο σύστημα κίνησης που προέκυψε εξ ολοκλήρου από την εταιρεία στα 114 χρόνια της ιστορίας της. Πρόκειται για ένα σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 134 ίππων και μια μπαταρία 33 kWh που παρέχει αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων. Το απόβαρο των 700 κιλών του , του XP-1 Prototype είναι αρκετά κοντά στα 635 κιλά που ζυγίζει κενό το “Super 3” με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η Morgan μας βεβαιώνει ότι πέτυχε μείωση κατά 33% του συντελεστή οπισθέλκουσας προκειμένου να μεγιστοποιήσει την αυτονομία.

Ενδιαφέρον δε παρουσιάζει το γεγονός ότι το XP-1 διαθέτει όχι μόνο δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC με βίσμα Combined Charging Standard (CCS), αλλά και αμφίδρομη φόρτιση. Το Morgan XP-1 Prototype είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της εταιρίας με ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

Σημειώστε ότι ενώ το ίδιο το XP-1 δεν θα μπει στην παραγωγή, κατά πάσαν πιθανότητα θα δούμε κάποια στιγμή τη Morgan να διαθέτει στην αγορά ένα αντίστοιχο τρίτροχο, μηδενικών ρύπων.