EΜΑ: Ελαστικά, λιπαντικά και μια αξιοπρόσεκτη παρουσία στο χώρο του αυτοκινήτου

EΜΑ: Ελαστικά, λιπαντικά και μια αξιοπρόσεκτη παρουσία στο χώρο του αυτοκινήτου

Αφορμή για τη σημερινή μας αναφορά στην εξαιρετικά υγιή επιχείρηση ΕΜΑ Α.Ε. αποτελεί η πρόσφατη παρουσίαση στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου του αναβαθμισμένου εταιρικού της προσώπου και των εμπλουτισμένων επιχειρηματικών δράσεών της. Πρόκειται για μια εταιρία που δραστηριοποιείται στον χώρο των aftermarket προϊόντων αυτοκινήτου, για 50 χρόνια ως Α.Ε. και η οποία διατηρεί μακρόπνοες στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίους διεθνείς οίκους ελαστικών και λιπαντικών. Παράλληλα, οι συνεχείς επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υποδομές, με στόχο τη βελτίωση των υπηρεσιών της, αλλά και οι σταθερές σχέσεις με τα καταστήματα λιανικής την έχουν καταστήσει έναν από τους βασικούς προμηθευτές ειδών αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Ενδιαφέρον έχει να ρίξει κανείς μια ματιά στην πορεία της εν λόγω εταιρίας που ξεκίνησε το 1956 με την έναρξη της διανομής στην ελληνική αγορά των ελαστικών Engelbert (αργότερα Uniroyal), για να έχουμε το 1974 την επέκταση των δραστηριοτήτων της ΕΜΑ στο χώρο των λιπαντικών με την πολύ γνωστή μάρκα ARAL.

Το 1998, ορόσημο στην εξέλιξη της ΕΜΑ Α.Ε., αποτέλεσε η έναρξη πολυετούς συνεργασίας με τον Γερμανικό Όμιλο ελαστικών και τεχνολογιών αυτοκινήτου, “Continental”. Αντικείμενο ήταν η διανομή των κορυφαίων brands αυτού του Group στην ελληνική αγορά (Continental, Uniroyal, General Tire, Barum, Viking). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα αποτελεί τη μοναδική χώρα στην Ευρώπη, στην οποία η Continental δεν έχει δική της θυγατρική εταιρεία αλλά αντιπροσωπεύεται – και θα εξακολουθήσει να αντιπροσωπεύεται τουλάχιστον έως το 2028 - από την ΕΜΑ Α.Ε. Πρόκειται για κάτι που οφείλεται στην εξαιρετική πορεία και τα εμπορικά αποτελέσματα της ελληνικής εταιρείας, όλα τα χρόνια λειτουργίας της.

Αντίστοιχα σημαντικός σταθμός στην επιχειρηματική πορεία της ΕΜΑ ΑΕ στην ελληνική αγορά, ήταν η συμφωνία με την “BP”, για τη διανομή της μάρκας λιπαντικών “Castrol” (2009). Σημαντικής σημασίας γεγονότα υπήρξε επίσης η πρόσφατη (2022) συμφωνία με την Κορεάτικη “Kumho Tire”, για τη διανομή της μάρκας ελαστικών “Kumho”, αλλά και η συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία παραγωγής ελαστικών στην Κίνα, την “Zc-Rubber”, για τη διανομή των ελαστικών “Trazano” και “Bison”. Τέλος, το 2023, συνάφθηκε συμβόλαιο με τις Κινεζικές εταιρείες ελαστικών, “HaoHua” για τη διανομή της μάρκας “Aplus” και με την “SNCTire”, για τη διανομή της μάρκας “Comforser” που αποτελεί την νούμερο ένα μάρκα ελαστικών για οχήματα 4x4 στην Κίνα».

Κατ’ αυτόν τον τρόπο η EMA βρίσκεται σήμερα με ένα χαρτοφυλάκιο από μάρκες ελαστικών λιπαντικών που όχι μόνο καλύπτουν τις πιο διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις, αλλά και ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των πιο διαφορετικών βαλαντίων. Διακινεί λοιπόν η EMA στην Ελλάδα τα ελαστικά Continental, Uniroyal, Barum, Viking, GENERAL TIRE, KUMHO TIRE, TRAZANO, APLUS & Comforser Tires και στα λιπαντικά, τα brands Castrol, Aral, 77 lubricants & padoc lubricants.

Οι υποδομές τώρα που έχει δημιουργήσει η εταιρία έχουν το δικό τους ενδιαφέρον, καθώς αντικατοπτρίζουν την επιχειρηματική της προσέγγιση. Διαβάζουμε λοιπόν και πάλι ότι: «Στον τομέα των υποδομών, η ΕΜΑ ΑΕ διαθέτει ιδιόκτητα κτίρια γραφείων, στην Κηφισιά της Αττικής, μια αποθήκη στην Αθήνα, εμβαδού 5.500 m2, μια αποθήκη στη Θεσσαλονίκη με εμβαδόν 3.000 m2, ενώ διαθέτει και ιδιόκτητο στόλο 8 φορτηγών, για τη διανομή προϊόντων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με συχνότητα κίνησης 2 φορές ημερησίως.

Σε επίπεδο ψηφιακών υποδομών η εταιρεία έχει επενδύσει, μεταξύ άλλων, σε υπερσύγχρονα και ιδιαίτερα αξιόπιστα συστήματα τηλεματικής, ηλεκτρονικών παραγγελιών, ρομποτικής αυτοματοποίησης των διαδικασιών λειτουργίας, προστασίας δεδομένων, συστημάτων e-truck - SW με GPS για την ενημέρωση των συνεργατών - εμπόρων, σχετικά με την κίνηση των φορτηγών διανομής, ενώ οι σύμβουλοι πωλήσεων έχουν διαρκή πρόσβαση σε δεδομένα business intelligence.

Ως αποτέλεσμα, το όφελος για τον τελικό καταναλωτή είναι μεγάλο, καθώς εξασφαλίζεται η άμεση και πλήρης ενημέρωση των συνεργατών - εμπόρων.»

Σημειώστε δε ότι η ΕΜΑ κατάφερε να βγει από την κρίση της πανδημίας της Covid-19, κατέχοντας ηγετική θέση στην ελληνική αγορά ελαστικών. Συγκεκριμένα η ΕΜΑ Α.Ε. αποτελεί κορυφαίο προμηθευτή επιβατικών ελαστικών στην Ελλάδα (για τις κατηγορίες Passenger and Light Truck Tires / Passenger Car Radial Τires), ενώ το brand “Continental Tires” κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις premium ελαστικών για επιβατικά, 4Χ4 και ελαφρά φορτηγά.

Με βάση τα παραπάνω θα έλεγε κανείς ότι είναι λογικό αποτέλεσμα οι πολύ καλές επιδόσεις που είδαμε στην παρουσίαση. Αξιοσημείωτο είναι λοιπόν το γεγονός ότι η ΕΜΑ ΑΕ αύξησε περισσότερο από 60% το Μερίδιο Αγοράς της στα Ελαστικά (PLT), το 2023, ενώ ο κύκλος εργασιών της αναμένεται να αυξηθεί κατά 80%, σε σύγκριση με το 2008, παρά την κρίση. Ο τζίρος για το 2023 εκτιμάται στα 45 εκατομμύρια ευρώ και το μερίδιο αγοράς πάνω από 15%. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ενημερωθήκαμε ότι η ΕΜΑ ΑΕ έχει μηδενικό δανεισμό (!) τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες σε οικονομική σταθερότητα.

Κλείνουμε με μια αναφορά στα δεδομένα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, όπου βλέπουμε πως η ΕΜΑ προσέφερε φέτος 20.000 ευρώ για τους πληγέντες από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία. Επιπλέον, το 2021 η εταιρεία προσέφερε επίσης 20.000 ευρώ στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, για την ενίσχυση των πληγέντων από τις πυρκαγιές εκείνου του καλοκαιριού. Παράλληλα, η εταιρία στηρίζει αδιάλειπτα και άλλους Οργανισμούς, όπως το «Χαμόγελο του Παιδιού», για το οποίο καλύπτει, από το 2012, απολύτως δωρεάν, τις ανάγκες δεκάδων οχημάτων του Οργανισμού σε ελαστικά, ώστε τα παιδιά και οι εργαζόμενοι να απολαμβάνουν ασφαλείς μετακινήσεις, ενώ, μεταξύ άλλων, υλοποιεί και δράσεις εκπαίδευσης σε θέματα ΚΟΚ και οδηγικής συμπεριφοράς, για παιδιά και ενήλικες.