Το δικαίωμα στη βιώσιμη και προσιτή περιπέτεια

Το δικαίωμα στη βιώσιμη και προσιτή περιπέτεια

Η έννοια του κλασικού «buggy» που οργώνει με ταχύτητα τις παραλίες προσφέροντας άπειρη ικανοποίηση στον οδηγό και την παρέα του αποκτά άλλη διάσταση όταν περνά από τα φίλτρα της μικροκινητικότητας και των μηδενικών ρύπων, που αποτελούν σημεία των καιρών. Κάπως έτσι ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πρωτότυπη ιδέα της Citroen, το My Ami Buggy Concept.

Βασισμένο στο πλήρως ηλεκτρικό Ami, το οποίο έχει ήδη μπει με επιτυχία στην αγορά πέντε ευρωπαϊκών χωρών – και έφτασε μέχρι και να βαφτεί με τα χρώματα της Ελληνικής Αστυνομίας για να αναλάβει δράση στην φιλήσυχη Χάλκη – το διθέσιο πρωτότυπο Citroën My Ami Buggy Concept έρχεται να προτείνει την είσοδο της μικροκινητικότητας στο χώρο της ψυχαγωγίας. Πρόκειται προφανώς για ένα μηδενικών ρύπων όχημα, το οποίο όμως καταφέρνει να διαφοροποιηθεί πλήρως από το υπάρχον Ami παραγωγής, διαθέτοντας εμφανώς χωμάτινο προφίλ, με την έλλειψη θυρών να παραπέμπει στον εμβληματικό τύπο οχήματος που ακούει διεθνώς στο όνομα buggy.

Το My Ami Buggy Concept είναι ένα όχημα αναψυχής για τις διακοπές δίπλα στη θάλασσα ή στην εξοχή, που επιχειρεί να σε κερδίσει τους χρήστες με την πρακτικότητά του. Ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV – Battery Electric Vehicle) που συνδυάζει την αθόρυβη και χωρίς ρύπους κίνηση με την επαφή με τη φύση και το περιβάλλον, η οποία ενισχύεται από την ύπαρξη πανοραμικής οροφής αλλά – και κυρίως - από την απουσία θυρών. Αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του μικρού και ευέλικτου ηλεκτρικού Citroën είναι τα φαρδιά τρακτερωτά ελαστικά, με την ειδική χάραξη με τις ματ χρυσές ζάντες και το ιδιαίτερα χαρακτηριστικό offset, τα οποία προσφέρουν πολύ καλή πρόσφυση και αυξημένη ευστάθεια σε κάθε επιφάνεια. 

H γαλλική εταιρία χαρακτηρίζει το Citroën My Ami Buggy ως δώρο που κάθε “παιδί” από 16 έως 74 ετών θα ήθελε να του προσφέρουν. Και είναι το Citroën My Ami Buggy Concept είναι μια πρόσκληση για όλους τους λάτρεις της ανεξαρτησίας που θα μπορούν, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, να δουν τους εαυτούς τους ως εξερευνητές σε δύσβατους δρόμους ή στις παραλίες.

Από την άποψη του design, ο «περιπετειώδης» χαρακτήρας του My Ami Buggy τονίζεται, πέραν των ελαστικών που βρίσκονται στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, από τα εμπρός και πίσω bull-bars, τα προστατευτικά των προβολέων, τους προφυλακτήρες και τις προστατευτικές μάσκες, στο κέντρο των οποίων βρίσκονται τα σήματα της Citroën. Από το πλάι, η σιλουέτα του Ami «ενισχύεται» από τα ανανεωμένης σχεδίασης τόξα των τροχών και τις σωληνωτές ενισχύσεις χαμηλά κατά μήκος του αμαξώματος. 

Στην οροφή, η σχάρα και ο εφεδρικός τροχός τονίζουν το πνεύμα της περιπέτειας του concept. Όλα αυτά τα διακοσμητικά στοιχεία “συνδέονται” σε ένα ενιαίο σχήμα με μαύρο χρώμα. Ενώ η μπάρα με τα φώτα LED στο εμπρός μέρος της οροφής, αποτελεί άλλη μια «περιπετειώδη» πινελιά ενισχύοντας την ορατότητα τη νύχτα ή σε ομίχλη. 

Οι πόρτες, όπως είπαμε, έχουν αφαιρεθεί και αντικαταστάθηκαν από αδιάβροχο διάφανο ύφασμα και μπορούν να κλείνουν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν, αποτελώντας παραπομπή και στο πνεύμα του Mehari. Είναι εξοπλισμένες με φερμουάρ για να κλείνουν την καμπίνα των επιβατών, με ανοίγματα που παραπέμπουν στις πόρτες των συμβατικών οχημάτων. Αυτές οι πρακτικές προστατευτικές κουρτίνες μπορούν να αφαιρεθούν, να τυλιχθούν και να αποθηκευτούν πίσω από τα καθίσματα σε ειδικούς σάκους αποθήκευσης.

Πάνω από το παρμπρίζ έχει τοποθετηθεί ένα σκίαστρο οροφής, το οποίο προσφέρει προστασία από αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενώ το καλοκαίρι κάνει σκιά, προστατεύοντας τους επιβάτες από τις ακτίνες του ήλιου.

Παρά το γεγονός πως το πρωτότυπο είναι στην ουσία μια έκφραση χωρίς περιορισμούς για τους σχεδιαστές, αυτό που έχουμε μπροστά μας ως αποτέλεσμα της έμπνευσής τους, έχει εξασφαλιστεί πως θα είναι ταυτόχρονα μια ρεαλιστική και αποτελεσματική πρόταση. Η αναθεώρηση ορισμένων στοιχείων ήταν μια πραγματική πρόκληση για τους τεχνικούς που, σε ορισμένες περιπτώσεις, χρειάστηκε να συνδέσουν απευθείας στο σωληνωτό πλαίσιο διάφορα εξαρτήματα για να βεβαιωθούν ότι είναι ασφαλή για χρήση. Αυτό συμβαίνει συγκεκριμένα με τις μπάρες, αλλά και τον εφεδρικό τροχό στην οροφή.

Το στιλ της λειτουργικότητας

Τρεις τομείς του My Ami Buggy Concept έχουν γίνει αντικείμενο ιδιαίτερης εσωτερικής διακόσμησης: τα καθίσματα, οι αφαιρούμενοι χώροι αποθήκευσης και ο χώρος αποσκευών.

Το Citroën My Ami Buggy Concept διαθέτει νέα αφρώδη υλικά με διπλάσιο πάχος –από 35 στα 70 χιλιοστά- στα καθίσματα, σύμφωνα με το πρόγραμμα Advanced Comfort®. Η προσθήκη αφρού έχει κάνει τα καθίσματα ελαφριά και μαλακά. Μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν για να αντικατασταθούν ή να πλυθούν. 

Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι “έξυπνοι” και φορητοί. Οι κάδοι αποθήκευσης στο ταμπλό, αξεσουάρ που είναι ήδη διαθέσιμα στο My Ami, έχουν επανασχεδιαστεί ειδικά για το My Ami Buggy Concept. Μια ματ χρυσή σχάρα είναι στερεωμένη πάνω από τους κάδους για να εμποδίζει την κίνηση των αντικειμένων που μπορούν να τοποθετηθούν εκεί.

Ένας αποθηκευτικός χώρος είναι επίσης ενσωματωμένος στις πόρτες στο ύψος του καθίσματος. Αυτός μπορεί να χωρέσει οποιοδήποτε είδος αντικειμένου ή μια μεγάλη αποσπώμενη τσάντα ειδικά σχεδιασμένη για αποθήκευση εκεί, η οποία μπορεί να ανοίξει από μέσα. Έτσι μπορεί να χρησιμεύσει ως χώρος αποθήκευσης.

Το καλώδιο φόρτισης από την άλλη, τοποθετείται σε μια θήκη στο πλαίσιο της πόρτας του συνοδηγού και έχει σχήμα λαβής για να διευκολύνει τον χειρισμό.

Το Citroën My Ami Buggy Concept απεικονίζει ένα από τα πολλά πρόσωπα που θα μπορούσαν να εξελιχθούν γύρω από το Ami, το ιδιαίτερο αυτό όχημα που εξελίχθηκε από τη Citroën και όπως όλα δείχνουν είναι έτοιμο να εξερευνήσει νέους ορίζοντες στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Έρχεται στην Ελλάδα

Σημειώστε ότι το Ami παραγωγής, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στα τέλη Φεβρουαρίου για λιανικές πωλήσεις στη χώρα μας, έχει το επιπλέον προσόν ότι ταξινομείται ως τετράτροχο και μπορεί να οδηγηθεί και από άτομα ηλικίας κάτω των 18 ετών, χωρίς το τυπικό δίπλωμα αυτοκινήτου.

Με μήκος μόλις 2,41 m και πλάτος 1,49 m, που προσφέρουν έναν εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής διαμέτρου 7,20 m, είναι φανερό ότι το μικρό ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο μπορεί να κινείται και να παρκάρει εύκολα στα αστικά κέντρα. Για αυτό το λόγο δεν χρειάζεται να έχει ούτε κάποια θηριώδη μπαταρία ούτε κάποιας εντυπωσιακής ισχύος ηλεκτροκινητήρα. Τα 5,5 kWh της μπαταρίας του είναι αρκετά για να κινηθεί το βάρους 485 κιλών Ami για περίπου 75 χιλιόμετρα – και αυτό είναι υπεραρκετό όταν μιλάμε για αστική χρήση – ενώ για την επαναφόρτιση δεν απαιτείται πολύς χρόνος (αρκούν 3 ώρες).

Διαβάστε Περισσότερα