Το NOOS είναι το πρώτο ηλεκτρικό scooter που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και πλέον κατασκευάζεται από την ECOSHIFT στην Ελλάδα κάνοντας πράξη το όραμα για μια καθόλα ελληνική προσπάθεια ολιστικής προσέγγισης της αστικής μικροκινητικότητας υπό τη σκέπη του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος.
Κάποτε, διαβάζοντας μια πρόσκληση για παρουσίαση ενός ηλεκτρικού scooter, που κατασκευάζεται στην Ελλάδα σχεδιασμένο από Έλληνες, ίσως και να διπλοτσεκάραμε την ημερομηνία για την πιθανότητα Πρωταπριλιάτικου αστείου. Όμως τα πράγματα είναι 100% αληθινά και... ελληνικά και χωρίς να τσιμπιόμαστε είμαστε μπροστά στο NOOS (όπως λέμε νους), που μας συστήνεται ως το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό scooter.
Το NOOS αποτελεί προϊόν της ΕCOSHIFT, μιας νέας 100% ελληνικής εταιρείας του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος με ολιστική προσέγγιση της αστικής μικροκινητικότητας, των μπαταριών δεύτερου κύκλου ζωής, της αποθήκευσης ενέργειας και της ανακύκλωσης. Όπως τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, Μιχάλης Οικονομάκης, το project χρηματοδοτήθηκε κατά 80% από το Ταμείο Ανάκαμψης και κατά 20% από ίδια κεφάλαια, φθάνοντας στη φάση της υλοποίησης έπειτα από τριετή προετοιμασία με πολλές δυσκολίες και μάχες με τη γραφειοκρατία.
Η κατασκευή του NOOS γίνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Μεταμόρφωση Αττικής σε μια μονάδα που λειτουργεί με αυτοματοποιημένα συστήματα logistics. Επί τού παρόντος απασχολούνται 23 άτομα, εκ των οποίων έξι στην παραγωγή με βάρδιες, ενώ το capacity σε ετήσια βάση μπορεί να καλύψει 5.000 μονάδες όσον αφορά στο ηλεκτρικό σκούτερ και 1.200 στις μπαταρίες.
Το ΝΟΟS αναπτύχθηκε από ομάδα Ελλήνων μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων και χημικών μηχανικών, ξεχωρίζοντας για τον μοντέρνο και τον σχεδόν φουτουριστικό του σχεδιασμό. Διαθέτει LCD οθόνη 8 ιντσών με τεχνολογία 4G, θύρα SIM και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone. Προσφέρει σύστημα keyless για εύκολη εκκίνηση, ενώ υπάρχουν USB θύρα φόρτισης και γάντζος αποθήκευσης.
Η σέλα έχει ύψος 780 χιλιοστά και είναι φιλική τόσο για μεγαλόσωμους, όσο και για πιο μικρόσωμους αναβάτες. Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του NOOS είναι η δυνατότητα μετατροπής του πίσω μέρους σε cargo έκδοση, με βάση για κιβώτιο μεταφοράς και χρήση από τους ταχυδιανομείς, και τους delivery.
Για την κίνηση του NOOS υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας της Bosch που είναι τοποθετημένος στον πίσω τροχό και αποδίδει 5 kW, μέγιστη ισχύς που είναι αρκετή για τη μέγιστη ταχύτητα των 80 km/h και την επιτάχυνση 0-50 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα
Μάλιστα ο χρήστης μπορεί να επιλέξει των προγραμμάτων Eco, Normal και Dynamics mode, με αντιστοιχα διαφορετικά επίπεδα επιτάχυνσης και αυτονομίας. Αξίζει να σημειώσουμε πως το NOOS διατίθεται με μία ή δύο αποσπώμενες μπαταρίες Samsung 44Ah, βάρους 12,5 κιλών και χωρητικότητας 2,2 kWh έκαστη. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 132 χλμ. με 2 μπαταρίες (61 χλμ. με μία), η δε φόρτιση ολοκληρώνεται σε 4 ώρες (2 ώρες για το 20%–80%)
Ο τεχνικός διευθυντής της επιχειρηματικής μονάδας, δρ Ηλίας Νασιόπουλος, εξήγησε ότι το προϊόν έχει δοκιμαστεί με επιτυχία ως προς την ασφάλεια και τη σωστή λειτουργία σε πίστα της Ισπανίας με πολύπλοκες διαδικασίες αντοχής 50.000 χλμ. Δίδεται εγγύηση 2 ετών για το όχημα και 4 ετών για την μπαταρία ή 40.000 χλμ., ενώ το connectivity δίνει ισχυρό πλεονέκτημα στη χρήση.
Έχοντας ήδη λάβει την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου για διάθεση σε Ελλάδα, αλλά και Ευρωπαϊκή Ένωση, το NOOS -για το οποίο υπάρχουν ήδη 80 προπαραγγελίες- κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις: Η L1 έχει τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, ενώ η L3 φτάνει τα 80 χλμ./ώρα. Οι τιμές χωρίς επιδοτήσεις για τη βασική έκδοση είναι στα 5.642 ευρώ και στα 5.617 ευρώ για την Cargo έκδοση, χωρίς να περιλαμβάνεται το box.
Το Ecoshift NOOS στοχεύει κυρίως σε εταιρικούς στόλους (Β2B), τα ξενοδοχεία και τον τουριστικό κλάδο γενικότερα, χωρίς φυσικά να μην υπάρχει και ενδιαφέρον για τη λιανική. Σε κάθε περίπτωση σημαντική για την εμπορική πορεία του NOOS είναι η συμμετοχή της εταιρείας σε διαγωνισμό των ΕΛΤΑ για 250 σκούτερ.
Μαζί με το NOOS παρουσιάστηκε και το BES 1.0, ένα ντιζαϊνάτο και «έξυπνο» σύστημα αποθήκευσης ενέργειας για κατοικίες, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς. Μπορεί να λειτουργήσει και ως UPS (Uninterruptible Power Supply) καλύπτοντας τις ανάγκες για ενεργειακή αυτονομία και αξιοπιστία. Έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με φωτοβολταϊκά, το δίκτυο, είτε με άλλη πηγή ενέργειας (π.χ. γεννήτρια) και σχεδιάζεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες του χρήστη, προσφέροντας ευελιξία και εφαρμογή σε κάθε περιβάλλον.
Θυμίζουμε ότι ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, που ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη, κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, λιπαντικά, μπαταρίες, προϊόντα ηλεκτροκίνησης και ενέργειας, ελαστικά, μοτοσυκλέτες.
Η Εταιρία κατέχει ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά στους τομείς δραστηριότητας της έχοντας στο χαρτοφυλάκιο την αντιπροσώπευση εταιρειών όπως οι Jaguar-Land Rover, Scania, Maxus, Isuzu, επαγγελματικά BYD, Scania, Can-am, ski-doo, Tohatsu, Evinrude, Gasgas, KTM, Husqvarna και πολλές ακόμα.