Απόβαση στην Ευρώπη: Στην Ουγγαρία το πρώτο εργοστάσιο της κινεζικής BYD

Απόβαση στην Ευρώπη: Στην Ουγγαρία το πρώτο εργοστάσιο της κινεζικής BYD

Το πρώτο της εργοστάσιο στην Ευρώπη ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει - στο Szeged της Ουγγαρίας - η κινεζική εταιρεία BYD (Build Your Dreams) για την οποία πρόσφατα γράψαμε ότι ενδέχεται να εκθρονίσει φέτος από την κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων την Tesla. Το νέο εργοστάσιο, που αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες τοπικές θέσεις εργασίας, θα κατασκευάζει αυτοκίνητα που θα προορίζονται για τη γηραιά ήπειρο.

Στην επίσημη ανακοίνωση της BYD, η εταιρεία που αυτοπροσδιορίζεται ως «ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων «νέας ενέργειας» παγκοσμίως (New Energy Vehicle - NEV)», δηλαδή ηλεκτρικών οχημάτων - κάτι που φαίνεται ότι δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα – αποκαλύπτει το επόμενο στάδιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής της που περιλαμβάνει ένα πολύ σοβαρό έργο: την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας βιομηχανικής μονάδας για την παραγωγή αυτοκινήτων στο Szeged της Ουγγαρίας. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι η υπερσύγχρονη εγκατάσταση θα είναι η πρώτη του είδους της που κατασκευάστηκε ποτέ από κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και θα διαθέτει την προηγμένη γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο θα κατασκευαστεί σταδιακά και αναμένεται να προσφέρει στον ντόπιο πληθυσμό χιλιάδες θέσεις εργασίας, τονώνοντας την τοπική οικονομία και να στηρίξει τις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού.

Η νέα μονάδα παραγωγής θα ενσωματώσει την πιο προηγμένη τεχνολογία που έχει στη διάθεσή της η BYD και τις εξαιρετικά αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής για τη δημιουργία μιας κορυφαίας παγκόσμιας μονάδας κατασκευής πλήρως ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων. Η κατασκευή αυτού του εργοστασίου αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία, προωθώντας την τεχνολογική ανταλλαγή και την καινοτομία μεταξύ Κίνας και Ουγγαρίας. Η BYD θα χρησιμοποιήσει επίσης την τεχνογνωσία της σε ολοκληρωμένες κάθετες αλυσίδες εφοδιασμού για να βοηθήσει στη δημιουργία ενός πράσινου «οικοσυστήματος» σε τοπικό επίπεδο.

Το γιατί τώρα οι Κινέζοι επέλεξαν την Ευρώπη για αυτή τους την «απόβαση» έχει το δικό του ενδιαφέρον: η Ουγγαρία βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης, είναι ένας βασικός κόμβος μεταφορών και διαθέτει πλούσια ιστορία τεχνογνωσίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και καθώς διαθέτει μια ώριμη υποδομή και μια καλά εδραιωμένη βιομηχανική βάση, η Ουγγαρία έχει επιλεγεί επίσης από αρκετούς κορυφαίους Ευρωπαίους κατασκευαστές για την εγκατάσταση μονάδων παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων. Σημειώστε ότι η Ουγγαρία βρίσκεται στην 7η θέση ως προς την παραγωγή ΙΧ αυτοκινήτων στην Ευρώπη με περίπου 450.000 αυτοκίνητα ετησίως, καθώς εδώ έχουν μονάδες παραγωγής/συναρμολόγησης εταιρίες όπως η Suzuki, η Opel, η Mercedes κ.ά. Όλα αυτά δικαιολογούν απολύτως την απόφαση της BYD να καταστήσει την Ουγγαρία το κέντρο των ευρωπαϊκών παραγωγικών δραστηριοτήτων.

Σημειώστε ότι η BYD έχει ήδη καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία της στην Ευρώπη. Μέσα στον πρώτο χρόνο της δραστηριοποίησής της, η εταιρεία δημιούργησε 230 καταστήματα λιανικής σε 19 χώρες, παρουσίασε πέντε νέα μοντέλα (BYD HAN, BYD TANG, BYD ATTO 3, BYD SEAL και BYD DOLPHIN), που καλύπτουν τις κατηγορίες C έως E, συμπεριλαμβανομένων hatchback, sedan και SUV. Επιπλέον, τρία νέα μοντέλα πρόκειται να λανσαριστούν μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Είναι λοιπόν φανερό ότι η BYD έχει σαφή στόχο να επιταχύνει τη διείσδυση ηλεκτρικών επιβατικών – και όχι μόνον - οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά. Και είναι προφανές ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν λόγους να ανησυχούν από τη μεγάλη επένδυση της κινεζικής εταιρίας στην Ουγγαρία. Πολύ περισσότερο που η BYD φαίνεται ότι κατασκευάζει αυτοκίνητα που απέχουν πολύ από αυτό που έχει επικρατήσει να αποκαλείται υποτιμητικά «κινέζικο». Γιατί το σύγχρονο πλήρως ηλεκτρικό πεντάθυρο χάτσμπακ BYD Dolphin, που προσφέρει αυτονομία έως 429 χιλιόμετρα και επιτυγχάνει τα 0-100 Km/h σε μόλις 7 δεύτερα, κατάφερε να κατακτήσει την ύψιστη διάκριση “Best buy car for Europe” για το 2024 στον μεγάλο πανευρωπαϊκό θεσμό Autobest.