7ος χρόνος, ημέρα 2222η
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2021

Ντίζελ ξανά, και για δουλειά, και για διασκέδαση: το νέο Ford Ranger

Ντίζελ ξανά, και για δουλειά, και για διασκέδαση: το νέο Ford Ranger

Το προαναγγελθέν λανσάρισμα του νέου Ford Ranger, του τετρακίνητου pick up που δεν μπορείς παρά να το χαρακτηρίσεις όχημα διττού ρόλου, δείχνει ότι οι πετρελαιοκινητήρες, ακόμα και στην εποχή του WLTP και του Fit for 55, έχουν ακόμα πολλά να δώσουν.

Πριν ακόμα δούμε τις επίσημες φωτογραφίες του νέου ελαφρού επαγγελματικού – pick up της Ford είχαμε μάθει ότι οι σχεδιαστές της εταιρίας συνεργάστηκαν με πελάτες από όλο τον κόσμο, για να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο με έντονα οff road χαρακτήρα, το οποίο μπορεί να υποστηρίξει τον κάτοχό του όχι μόνο στις επαγγελματικές, αλλά και στις οικογενειακές και άλλες δραστηριότητές του – λειτουργώντας ως όχημα ελευθέρου χρόνου. Και ως τέτοιο δεν θα μπορούσε παρά να είναι «ντιζαϊνάτο» το νέο Ford Ranger, με εντελώς νέο παρουσιαστικό στο οποίο κυριαρχεί η νέα μάσκα με τα σχήματος C φωτιστικά που προσφέρουν και τεχνολογία LED matrix – κάτι εντελώς νέο για το συγκεκριμένο μοντέλο – που σηματοδοτεί το πέρασμα στην εποχή της πλέον προηγμένης τεχνολογίας.

Πίσω από αυτά τα νέα φώτα και κάτω από το δεόντως διογκωμένο καπό, τη δική τους θέση παίρνουν κατά περίπτωση οι τρεις turbodiesel που συνθέτουν μια γκάμα συστημάτων κίνησης έτοιμη να φέρει σε πέρας και τις πιο απαιτητικές αποστολές, ακόμα και κατά την οδήγηση σε ακραίες off road συνθήκες. Για αυτό άλλωστε το νέο Ranger δοκιμάστηκε και εξελίχθηκε σε ακραίες συνθήκες στην Αυστραλία με την καθοριστική συμμετοχή του τοπικού Κέντρο Προϊοντικής Εξέλιξης της Ford.

Ντίζελ και 4Χ4

Έχουμε λοιπόν τον δοκιμασμένο 3,0 λίτρων V6 turbodiesel της Ford που τροποποιήθηκε ειδικά για το Ranger να αποτελεί την κορυφαία σε ισχύ επιλογή και να πλαισιώνεται από δύο ακόμα τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες: .τις Single-Turbo και Bi-Turbo 2,0 λίτρων μονάδες (με απλό και διπλό στροβιλοσυμπιεστή, αντίστοιχα). Ο Single-Turbo κινητήρας διατίθεται σε δύο διαφορετικά επίπεδα ισχύος εξασφαλίζοντας περίσσια ισχύος και ροπής αλλά και εξοικονόμηση καυσίμου - κάτι σημαντικό για μικρές/ατομικές επιχειρήσεις ή για στόλους επαγγελματικών οχημάτων – ενώ ο Bi-Turbo είναι μία πιο προηγμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων για εκείνους που επιθυμούν περισσότερη ισχύ χωρίς ιδιαίτερη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

Ενδεικτικό του «περιπετειώδους» προσανατολισμού του Ranger είναι το γεγονός ότι δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο συστημάτων μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Πρόκειται αφενός για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα κατ' επιλογήν - εν κινήσει – τετρακίνησης και αφετέρου για ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί καμιά ενέργεια από τον οδηγό.

Στις επιλογές που στοχεύουν στην αναβάθμιση των «χωμάτινων» χαρακτηριστικών του νέου μοντέλου περιλαμβάνεται η αύξηση του μεταξονίου (οι εμπρός τροχοί τοποθετήθηκαν κατά 50 mm πιο μπροστά για καλύτερη γωνία προσέγγισης) αλλά και του μετατροχίου (επίσης κατά 50 mm) με στόχο τη βελτίωση της άρθρωσης της ανάρτησης.

High Tech

Ριζικά αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Ford Ranger, που επιδιώκει να λειτουργήσει και ως χώρος εργασίας, αλλά και ως «καταφύγιο», προσφέροντας ευφυή συστήματα και συνδεδεμένες λειτουργίες με περισσότερες από ποτέ επιλογές άνεσης και αποθήκευσης αντικειμένων. Στην καρδιά της εμπειρίας συνδεσιμότητας του νέου Ranger βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής των 10,1 ή 12 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, η οποία έρχεται να λειτουργήσει ως ένα σύνολο με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και περιλαμβάνει το τελευταίο σύστημα SYNC™ 4 της Ford, το οποίο διατίθεται έτοιμο για λειτουργία με έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών και συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια των προφίλ οδήγησης (driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην κεντρική κονσόλα, σε ειδικό χώρο στην οθόνη του SYNC™. Πατώντας ένα μπουτόν, ο οδηγός μεταφέρεται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα off-road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, τα οποία παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και άλλα δεδομένα.

Υψηλοί στόχοι

Η Ford ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες στην Ευρώπη για τη νέα γενιά Ranger – που θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford στην Ταϋλάνδη και στη Ν. Αφρική - στα τέλη του 2022, ενώ οι παραδόσεις στους πελάτες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023. Ενώ σύμφωνα με τις δηλώσεις του Graham Pearson, διευθυντή του προγράμματος εξέλιξης του Ranger, το νέο μοντέλο σκοπεύει να καλύψει τις ανάγκες ενός πραγματικά ευρέος φάσματος πελατών: «Από τη μία, έχουμε τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που εστιάζουν σε επαγγελματικές μεταφορές. Αυτοί αναζητούν ένα παραδοσιακό σύστημα κίνησης σε δύο τροχούς με μονή καμπίνα και χώρο φόρτωσης για τη μεταφορά αγαθών. Στο εντελώς αντίθετο άκρο, έχουμε τους λάτρεις της off-road οδήγησης, οι οποίοι οδηγούν το Ranger στο όριά του σε αγώνες αντοχής όπως το Rally Dakar. Η επόμενη γενιά Ranger θα ικανοποιεί τις ανάγκες και των δύο τύπων πελατών και όλους όσους βρίσκονται ενδιάμεσα.»

Σημειώστε, τέλος, ότι το υπάρχον Ranger κατάφερε να φτάσει στην κορυφή της κατηγορίας των pick-up στη γηραιά ήπειρο, ενώ πρόσφατα πέτυχε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 9-μήνου (Ιαν – Σεπ.) με 45.539 μονάδες, και μερίδιο αγοράς 39,9%.