Δυσαρεστημένοι οι πολίτες από τη Δημόσια Υγεία

Δυσαρεστημένοι οι πολίτες από τη Δημόσια Υγεία

Στο επίκεντρο του δημόσιο διαλόγου παραμένει το θέμα της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα, με έμφαση στην ενημέρωση των πολιτών, την αναβάθμιση του συστήματος υγείας και τον εκσυγχρονισμό της διοίκησης. Εδώ και πολλά χρόνια, η κατάρρευση του συστήματος δημόσιας υγείας αντικατοπτρίστηκε τόσο στις ελλείψεις προσωπικού και ιατρικών μηχανημάτων όσο και στην γενικότερη επιδείνωση των συνθηκών.

Σε αυτό το πλαίσιο, εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης για τις προσφερόμενες υπηρεσίες Υγείας στη χώρα μας, την εικόνα του κόσμου για τη Δημόσια Υγεία αλλά και την ιδιωτική ασφάλιση. Οι πολίτες εμφανίζονται δυσαρεστημένοι και υποστηρίζουν ότι οι συνθήκες στη δημόσια υγεία επιδεινώνονται ενώ το κόστος αυξάνεται.

Σύμφωνα με την έρευνα (μπορείτε να τη βρείτε εδώ) σχεδόν 2 στους τρεις πολίτες είναι δυσαρεστημένοι από τις προσφερόμενες δημόσιες υπηρεσίες υγείας με το ποσοστό των δυσαρεστημένων να αυξάνεται σημαντικά το τελευταίο δωδεκάμηνο. Την ίδια ώρα, σχεδόν 1 στους 2 πιστεύει ότι το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια.

Ενώ, λοιπόν, στην συντριπτική τους πλειονότητα οι καταναλωτές δεν είναι ευχαριστημένοι από τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας, ένα μικρό ποσοστό διαθέτει κάποιο πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης. Όταν, μάλιστα, 3 στους 4 που έχουν επιλέξει κάποιο ιδιωτικό πρόγραμμα είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες και δηλώνουν ότι έχουν ωφεληθεί περισσότερο σε σχέση με την ασφάλιση από κάποιο δημόσιο ταμείο.

Πιο αναλυτικά:

-οι πολίτες δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τις υπηρεσίες δημόσιας υγείας σε ποσοστό 66,5%, ενώ οι ικανοποιημένοι μετά βίας ξεπερνούν το 18%.

- στο 65,2% διαμορφώνεται το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα που πιστεύουν ότι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών έχει χειροτερέψει τα τελευταία δύο χρόνια. Στον αντίποδα, μόλις το 8,5% δηλώνει ότι η ποιότητα έχει βελτιωθεί.

-στο ερώτημα «έχετε κάνει κάποια ιδιωτική ασφάλιση υγείας;», το 85% απαντά «όχι» και μόνο το 13,7% απαντά καταφατικά.

-στο 74% ανέρχεται ο βαθμός ικανοποίησης όσων έχουν επιλέξει κάποιο ιδιωτικό πρόγραμμα, όντας εντυπωσιακά υψηλότερος σε σύγκριση με την αντίληψη των πολιτών για τις υπηρεσίες δημόσιας υγείας.

-το 44% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι έχει ωφεληθεί πολύ περισσότερο σε σύγκριση με την ασφάλιση από κάποιο δημόσιο ταμείο, το 18% δηλώνει ότι έχει ωφεληθεί αρκετά περισσότερο και το 12% λίγο περισσότερο. Μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι ωφελήθηκε το ίδιο με την ασφάλιση από τα δημόσια ταμεία.

Από την έρευνα γίνεται αντιληπτό ότι η ενδυνάμωση του ιδιωτικού κλάδου ασφάλισης μπορεί να προσφέρει σημαντικές λύσεις σε όσους επιθυμούν να απολαμβάνουν κορυφαίες παροχές και υπηρεσίες. Με τη νέα γενιά προγραμμάτων ιδιωτικής ασφάλισης υγείας οι ασφαλισμένοι μπορούν πλέον να επωφελούνται από νοσοκομειακές και εξωνοσοκομειακές καλύψεις, «πλούσιες» παροχές και υπηρεσίες κομμένες και ραμμένες πάνω στις δικές τους ανάγκες.

Η γκάμα των προγραμμάτων ιδιωτικής ασφάλισης είναι τεράστια και αφορά όλο το φάσμα των υπηρεσιών Υγείας, χωρίς ωστόσο να επηρεάζονται οι δύο σταθερές, αυτή της ποιότητας και του προσιτού κόστους. Εάν, λοιπόν, θέλετε να εξασφαλίσετε το πιο κατάλληλο για τις ανάγκες σας ασφαλιστήριο Υγείας, απευθυνθείτε στον προσωπικό σας ασφαλιστή ο οποίος θα σας κατευθύνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και θα σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε το πιο αποτελεσματικό πρόγραμμα για τις ανάγκες και... την τσέπη σας.

Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».