7ος χρόνος, ημέρα 2102η
Τρίτη, 3 Αυγούστου 2021

Γιατί το deal των Ναυπηγείων ενοχλεί τους επαναστατημένους ημιπιτσιρικάδες;

Οι τιτάνες της οικονομικής σκέψης του Σύριζα, αποφάνθηκαν ότι το τίμημα της πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ήταν «ντροπιαστικό». Στο ίδιο μήκος κύματος, αλλά και στο ίδιο παράλληλο σύμπαν, η διοίκηση του σωματείου των εργαζομένων «Τρίαινα» που ελέγχεται από το ΚΚΕ, μιλάει για «ξεπούλημα», συνεπικουρούμενη από τις διοικήσεις μικρής μερίδας των ναυτεργατικών σωματείων.

Την αντίδραση των συνδικαλιστών, μπορούμε και να την ερμηνεύσουμε. Μετά την απαξίωση των απεργιών των ναυτεργατικών σωματείων που ελέγχονται από το ΚΚΕ και τη μεταβολή των συσχετισμών στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εις βάρος του ΚΚΕ, οι επαγγελματίες συνδικαλιστές έπρεπε να σηκώσουν εκ νέου το λάβαρο της επανάστασης. Έτσι μέσω διπλών κατάπτυστων ανακοινώσεων, καταδίκασαν τον «φιλέλληνα και πατριώτη» Γιώργο Προκοπίου αλλά και το «παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο» που κηδεμονεύει πλέον την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Και εντάξει, το ελεγχόμενο από το ΚΚΕ επαγγελματικό συνδικαλιστικό κίνημα, ονειρεύεται επαναστάσεις, εξεγέρσεις και στο βάθος του ορίζοντα την αναγέννηση της ΕΣΣΔ. Ο Σύριζα, όμως; Που πέρασε και τέσσερα χρόνια σε υπεύθυνες θέσεις, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου, δεν έχει αντιληφθεί την πραγματικότητα;

Λησμονούν οι τέως υπουργοί της κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου, ότι από το 2012 και μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας, το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλει ετήσιο πρόστιμο ύψους 14,4 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, λόγω της χρόνιας κρατικής ενίσχυσης συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ, που ήταν αντίθετη στη νομοθεσία περί υγιούς ανταγωνισμού;

Δεν γνωρίζουν ότι παρ’ όλο που το μέλλον των ναυπηγείων συνδέεται ως ένα βαθμό με το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας για την αγορά την τεσσάρων φρεγατών και τη ναυπήγηση τριών εξ αυτών στον Σκαραμαγκά, ουδείς ξένος επενδυτής εμφανίστηκε για να αγοράσει τα ναυπηγεία;

Δεν γνωρίζουν ότι ο αγοραστής είναι υποχρεωμένος από τη σύμβαση της εξαγοράς να προχωρήσει στη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων που υπάρχουν στα ναυπηγεία, με ένα επιπλέον κόστος που αγγίζει τα 9 εκατ. ευρώ;

Δεν γνωρίζουν ότι θα απαιτηθούν, νέες επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ, για να μπορέσουν τα ναυπηγεία να επανέλθουν σε μια εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία;

Ασφαλώς και τα γνωρίζουν. Γνωρίζουν την πραγματικότητα, που όμως δεν ταιριάζει με τους ιδεοληπτικούς φακούς μέσω των οποίων παρακολουθούν τα δρώμενα.

Αν χρησιμοποιούσαν τα ηγετικά στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου, τους απλούς αριθμητικούς κανόνες του δημοτικού σχολείου θα έβλεπαν ότι σε πρώτη φάση η συνολική επένδυση του επενδυτή θα υπερβαίνει τα 220 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα η επένδυση του Γιώργου Προκοπίου θα δημιουργήσει και κάποιες εκατοντάδες νέες θέσεις απασχόλησης, μια παράμετρος που δεν απασχολεί τους υποστηρικτές της θεωρίας του «ντροπιαστικού τιμήματος». Η εκτίμηση των αναλυτών είναι τα εκσυγχρονισμένα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα απασχολούν πάνω από 5.000 εργαζομένους, από 750 σήμερα.

Πάντως το μεγάλο στοίχημα για το νέο ιδιοκτήτη των ναυπηγείων, αποτελεί η ανάληψη ναυπηγοεπισκευαστικού έργου και από ξένες χώρες, όχι όμως μόνο στον στρατιωτικό τομέα, αλλά και στον τομέα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.

Εκείνο που ίσως να θλίβει τους πρώην υπουργούς της κυβέρνησης Τσίπρα – Καμμένου, είναι ο απογαλακτισμός των ναυπηγείων από το κράτος. Έτσι αντί να χαίρονται που το επιχειρηματικό ρίσκο φεύγει από την πλάτη των φορολογουμένων και το αναλαμβάνει πλέον ιδιώτης, που θα προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις δημιουργώντας θέσεις απασχόλησης, κύκλους εργασιών, κέρδη, μερίσματα, μισθοδοσίες, ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές εισφορές και φόρους, καταγγέλλουν.

Δυστυχώς για τους ίδιους και το κόμμα τους, δεν έχουν αντιληφθεί ότι και σε αυτό το θέμα οι πολίτες είναι στο πλευρό της κυβέρνησης. Η κρατικοδίαιτη μαγκιά, χάνει και τους τελευταίους πείσμονες εραστές της, στη χώρα μας.