Νέες ισορροπίες στην αγορά LNG

Νέες ισορροπίες στην αγορά LNG

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, η Κίνα μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος της για τη μεταρρύθμιση της παραγωγής της, στρέφεται από τον ρυπογόνο άνθρακα στο φυσικό αέριο.

Σύμφωνα με το πρόγραμμά της, σχεδιάζει αύξηση των εισαγωγών αερίου από τους αγωγούς που κατασκευάζονται και βραχυπρόθεσμα αποφάσισε να προχωρήσει σε περισσότερες εισαγωγές LNG μέσω θαλάσσης. Διαβάζοντας πρόσφατα τους Financial Times, έπεσα σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο στο οποίο ο Alan Livsey έκανε κάποιες έξυπνες παρατηρήσεις.

Μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι η μεταφορά του LNG απαιτεί ειδικά τάνκερ, τα οποία όμως είναι πλέον σε περιορισμένο αριθμό. Σύμφωνα με το άρθρο πριν δυο χρόνια είχαμε στο συγκεκριμένο κλάδο συνθήκες υπερπροσφοράς. Συνθήκη όμως που έπαψε να υφίσταται, μιας και από τις 66 παραγγελίες που είχαμε προ διετίας έχουμε υποχωρήσει φέτος στις 8. Γι αυτό και τα ναύλα στην αγορά έχουν διπλασιαστεί, αν και από πολλούς αναλυτές υπάρχουν επιπλέον ανοδικά περιθώρια.

Και το θεωρώ όντως πολύ πιθανό, αν σκεφτεί κανείς και την επισήμανση της στήλης προ ημερών ότι η επανάσταση του σχιστολιθικού έχει αλλάξει πολλά πλέον στις ισορροπίες και οι ΗΠΑ αρχίζουν φιγουράρουν σαν εξαγωγέας πολλών πετρελαϊκών προϊόντων, μεταξύ αυτών και του φυσικού αερίου. Είχαμε μάλιστα αναφερθεί και στην διαφορά των τιμών μεταξύ Brent και WTI καθώς και το arbitrage που αυτή δημιουργεί.

Ενδιαφέρουσα λοιπόν περίοδος για τις ναυτιλιακές στο χώρο του LNG και όχι μόνο.

Μαίρη Βενέτη

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.