Στο επίκεντρο επενδύσεων πολυεθνικών κολοσσών η Βόρεια Ελλάδα

Στο επίκεντρο επενδύσεων πολυεθνικών κολοσσών η Βόρεια Ελλάδα

Η Cisco λειτουργεί ήδη Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού στη Θεσσαλονίκη. Η Pfizer απασχολεί στις δομές του hub της στη συμπρωτεύουσα 350 επιστήμονες υψηλής ειδίκευσης και δρομολογεί σημαντική επένδυση 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να δημιουργήσει δεύτερο κέντρο καινοτομίας. Η Deloitte άνοιξε το δρόμο των τεχνολογικών επενδύσεων με το DACC ( Deloitte Alexander Competence Center), ενώ στα Ιωάννινα η Teamviewer συνεχίζει την επέκταση των δραστηριοτήτων της. Όλα δείχνουν πως την τελευταία διετία η Βόρεια Ελλάδα, έχει κάνει restart και προσελκύει  το ενδιαφέρον πολυεθνικών.

Το Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2020 από τη Cisco σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπό την αιγίδα του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Σκοπός του είναι η ενίσχυση της καινοτομίας, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων καθώς και η προώθηση του ψηφιακού πολιτισμού.

Πιο συγκεκριμένα, στο Κέντρο η Cisco με την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης, των συνεργατών της, της ακαδημαϊκής κοινότητας και start-ups, δημιουργεί ομάδες που  αναλύουν, σχεδιάζουν και προτείνουν λύσεις που απασχολούν οποιοδήποτε τομέα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Παράλληλα, στο Κέντρο λειτουργεί και τμήμα εκπαίδευσης - Cisco Networking Academy (www.netacad.com) - καθώς και τμήματα STEM και Ρομποτικής, τα οποία στοχεύουν να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες, μαθητών, φοιτητών, αλλά και επαγγελματιών που επιθυμούν να αποκτήσουν εφόδια εξειδίκευσης, που πλέον απαιτούνται από την αγορά εργασίας σήμερα.  

Mία ακόμη εμβληματική επένδυση στη συμπρωτεύουσα είναι το hub που λειτουργεί ο πολυεθνικός γίγαντας Pfizer, με την εταιρεία μάλιστα να δρομολογεί νέα επένδυση στην περιοχή προκειμένου να ανοίξει και δεύτερο hub. Ήδη στο Κέντρο της Pfizer εργάζονται 350 επιστήμονες υψηλής ειδίκευσης. Στόχος των digital hubs της Pfizer είναι και η προσφορά λύσεων, που ανακουφίζουν ασθενείς στην καθημερινότητά τους. Ήδη, σε άλλα αντίστοιχα κέντρα της φαρμακοβιομηχανίας αναπτύχθηκαν το ρομπότ Mabu και η εφαρμογή LivingWith (όπως ονομάζεται στις ΗΠΑ) ή Βy your side (η ονομασία στην Ευρώπη), ενώ γίνεται και επεξεργασία «μεγάλων δεδομένων» (bid data). Αξίζει να σημειωθεί πως η Pfizer έχει συνάψει σημαντικές συμφωνίες με πανεπιστημιακά ιδρύματα, φορείς και ερευνητικά κέντρα, προωθώντας την έρευνα και την καινοτομία. 

Η Deloitte ήταν η πρώτη εταιρεία που «είδε» την ευκαιρία στη Βόρεια Ελλάδα και ίδρυσε το Alexander Competence Center, το οποίο στεγάζεται στο Τεχνολογικό Πάρκο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα πρότυπο κέντρο δημιουργίας τεχνογνωσίας, εκπαίδευσης και παραγωγικότητας, το οποίο απασχολεί νέα στελέχη της εταιρείας, απόφοιτους πανεπιστημίων με σημαντικές προοπτικές εξέλιξης, με σκοπό να εργαστούν πάνω σε έργα, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και στην καινοτομία.

Στόχος της εταιρείας είναι να αξιοποιήσει τις δεξιότητες και τις προοπτικές νέων ταλέντων στην Ελλάδα, δημιουργώντας μέσω συνεχούς εκπαίδευσης την επόμενη γενιά συμβούλων της Deloitte. Πλέον των 35 νέων επαγγελματιών διαφορετικών ειδικοτήτων στους τομείς των συμβουλευτικών, τεχνολογικών, χρηματοοικονομικών, φορολογικών, υπηρεσιών διαχείρισης εταιρικού κινδύνου και ελεγκτικών υπηρεσιών εργάζονται ήδη πάνω στην υλοποίηση σημαντικών έργων. Η επιλογή της Deloitte Ελλάδας για τη δημιουργία του Alexander Competence Center στη Θεσσαλονίκη, πηγάζει από τη μεγάλη δυναμική και το εξαιρετικά υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο της πόλης με την παρουσία πολλών σημαντικών πανεπιστημίων, καθώς και από την πολυπολιτισμικότητα και την ανοιχτή σκέψη των ανθρώπων της.

Την ίδια στιγμή η γερμανική TeamViewer δρομολογεί επέκταση των δραστηριοτήτων της στα Ιωάννινα. Το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας στα Ιωάννινα, είναι το πρώτο γραφείο στην Ελλάδα. Ενισχύει τον στόχο της TeamViewer για επιπλέον προώθηση της καινοτομίας, ώστε να αναπτυχθούν νέες υπηρεσίες και προϊόντα που θα εξυπηρετούν διαφορετικές κατηγορίες πελατών, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται γεωγραφικά σε περισσότερα μέρη στον κόσμο. Το Hub έχει δείξει εντυπωσιακή ανάπτυξη από την αρχή του χρόνου, καθώς ξεκίνησε με 18 υπαλλήλους και το δυναμικό της έχει υπερπολλαπλασιαστεί.