Το ψηφιακό πακέτο της ΕΕ και ο ρόλος των εθνικών αρχών ανταγωνισμού

Το ψηφιακό πακέτο της ΕΕ και ο ρόλος των εθνικών αρχών ανταγωνισμού

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει χαρακτηρίσει τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες ως πιθανή απειλή έναντι του ανταγωνισμού στον ψηφιακό κόσμο. Σύμφωνα με την Αντιπρόεδρο της Επιτροπής και αρμόδια για τον Ανταγωνισμό Margrethe Vestager, «πολλοί πυλωροί έχουν έναν διπλό ρόλο, τόσο ως παίκτες, όσο και ως διαιτητές. Ελέγχουν μια πλατφόρμα στην οποία βασίζονται οι επιχειρήσεις για να συνδέονται με τους πελάτες τους - και ταυτόχρονα ανταγωνίζονται τις ίδιες αυτές επιχειρήσεις». (Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2021).

Η Επιτροπή εκκίνησε αρκετές διαδικασίες διερεύνησης της συμπεριφοράς τέτοιων εταιριών όπως η Google, η Amazon, η Apple, και το Facebook. Πιο πρόσφατα προτάθηκαν νέες ρυθμίσεις - το λεγόμενο Ψηφιακό Πακέτο, που περιλαμβάνει τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act - DMA), τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act - DSA), και τον Νόμο για τη Διαχείριση των Δεδομένων (Data Governance Act - DGA).

Διαβάστε τη σχετική μελέτη του δικτύου Epicenter στα αγγλικά:

pdf

* Ο Carlo Stagnaro είναι διευθυντής ερευνών και μελετών στο ιταλικό Instituto Bruno Leoni. Ο Javier Santacruz είναι επικεφαλής ερευνών στο Fundación Civismo.

** Το άρθρο δημοσιεύθηκε στα αγγλικά στις 30 Ιουνίου 2021 και παρουσιάζεται στα ελληνικά με την άδεια του δικτύου Epicenter και τη συνεργασία του ΚΕΦίΜ - Μάρκος Δραγούμης.