Η YouTube ανακοίνωσε την Πέμπτη (29/05) ότι πρόκειται να ενσωματώσει το Google Lens στα YouTube Shorts τις επόμενες εβδομάδες. Με αυτήν την προσθήκη, οι θεατές θα μπορούν σύντομα να χρησιμοποιούν το Google Lens για να αναζητούν πληροφορίες σχετικά με αυτά που βλέπουν την ώρα που παρακολουθούν Shorts.
Για παράδειγμα, αν βλέπετε ένα Short που έχει γυριστεί σε κάποιο μέρος που σας ενδιαφέρει να επισκεφθείτε, θα μπορείτε να επιλέξετε ένα αξιοθέατο και να ζητήσετε από το Lens να το αναγνωρίσει. Από εκεί, θα μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την ιστορία και τον πολιτισμό του προορισμού, σύμφωνα με το TechCrunch.
Με την ενσωμάτωση του Lens στα Shorts, το YouTube στοχεύει να ενισχύσει τις δυνατότητες οπτικής αναζήτησης, δίνοντας στους χρήστες περισσότερους τρόπους για να ανακαλύπτουν περιεχόμενο με έναν διαδραστικό και πιο διαισθητικό τρόπο.
Είναι λογικό η εταιρεία να αξιοποιεί το Google Lens για την ενίσχυση της αναζήτησης στα Shorts, ιδιαίτερα όταν ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως το TikTok και τα Instagram Reels δεν προσφέρουν παρόμοια λειτουργία.
Μόλις διατεθεί η νέα δυνατότητα, οι χρήστες θα μπορούν να τη δοκιμάσουν πατώντας παύση σε ένα Short και επιλέγοντας την επιλογή «Lens» από το επάνω μενού. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να σχεδιάσουν, να επισημάνουν ή να αγγίξουν το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει. Το Lens θα εμφανίσει οπτικές αντιστοιχίες και αποτελέσματα αναζήτησης πάνω στο ίδιο το Short. Όταν τελειώσουν, μπορούν να επιστρέψουν στο σημείο που είχαν μείνει.
Το YouTube διευκρίνισε ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης (beta), δεν θα εμφανίζονται διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης μέσω Lens. Επιπλέον, το Lens δεν θα είναι διαθέσιμο σε Shorts που περιλαμβάνουν affiliate links του YouTube Shopping ή επί πληρωμή προωθήσεις προϊόντων.
Σημειώνεται ότι η δοκιμαστική έκδοση του Lens στα Shorts ξεκινά να διατίθεται σταδιακά σε όλους τους χρήστες αυτήν την εβδομάδα.
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται σε συνέχεια της ενίσχυσης των Shorts από τη YouTube με νέες δυνατότητες, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού με TikTok και Instagram Reels.
Ήδη από τον Απρίλιο, η YouTube είχε αποκαλύψει νέα εργαλεία για δημιουργούς, όπως βελτιωμένο video editor, δυνατότητα δημιουργίας AI stickers, συγχρονισμό περιεχομένου με τον ρυθμό μουσικής, βελτιωμένα πρότυπα και άλλα εργαλεία για πιο εντυπωσιακά Short βίντεο.