Τα σχέδια της Apple για τη βελτίωση της αναζήτησης εφαρμογών στο App Store, μέσω τεχνικών AI tagging, είναι πλέον διαθέσιμα στην έκδοση beta για προγραμματιστές του iOS 26.
Ωστόσο, οι ετικέτες (tags) δεν εμφανίζονται ακόμα στο App Store για το ευρύ κοινό, ούτε επηρεάζουν τον αλγόριθμο αναζήτησης του, σύμφωνα με όσα αναφέρει το TechCrunch.
Όπως συμβαίνει με κάθε επερχόμενη ενημέρωση του App Store, υπάρχουν εικασίες για το πώς οι αλλαγές θα επηρεάσουν την κατάταξη μιας εφαρμογής στις αναζητήσεις.
Μια νέα ανάλυση από την εταιρεία Appfigures, που ειδικεύεται στην ανάλυση εφαρμογών, υποστηρίζει ότι τα μεταδεδομένα που εξάγονται από τα screenshots μιας εφαρμογής επηρεάζουν την κατάταξή της.
Η εταιρεία θεωρεί ότι η Apple εξάγει κείμενο από τις λεζάντες των screenshots. Μέχρι πρόσφατα, μόνο το όνομα της εφαρμογής, ο υπότιτλος και η λίστα λέξεων - κλειδιών επηρέαζαν την αναζήτηση.
Το συμπέρασμα ότι τα screenshots επηρεάζουν την ανακάλυψη μιας εφαρμογής είναι σωστό, βάσει όσων ανακοίνωσε η Apple στο Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών (WWDC 25). Ωστόσο, ο τρόπος που εξάγεται αυτή η πληροφορία γίνεται μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης και όχι μέσω OCR (οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων), όπως αναφέρει η Appfigures.
Στο ετήσιο συνέδριό της, η Apple εξήγησε ότι τα screenshots και άλλα μεταδεδομένα θα χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της αναζήτησης και εύρεσης μιας εφαρμογής.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αξιοποιεί AI για να εξάγει πληροφορίες που μέχρι τώρα ήταν «κρυμμένες» στην περιγραφή της εφαρμογής, στην κατηγορία της, στα screenshots ή σε άλλα δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές δεν χρειάζεται να προσθέτουν λέξεις-κλειδιά στα screenshots ή να κάνουν άλλες προσπάθειες για να επηρεάσουν τις ετικέτες.
Με αυτόν τον τρόπο, η Apple μπορεί να αποδώσει πιο ακριβείς ετικέτες για την κατηγοριοποίηση της εφαρμογής. Έτσι, οι προγραμματιστές θα μπορούν να ελέγχουν ποιες από τις ετικέτες που δημιουργούνται με AI, θα σχετίζονται με τις εφαρμογές τους.
Επιπλέον, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι όλες οι ετικέτες θα εξετάζονται από ανθρώπους πριν ενεργοποιηθούν.
Στο μέλλον, θα είναι σημαντικό οι προγραμματιστές να κατανοούν καλύτερα τις ετικέτες και ποιες από αυτές θα βοηθήσουν στην αναζήτηση μιας εφαρμογής, όταν αυτές φτάσουν στους χρήστες του App Store παγκοσμίως.