Πώς απειλεί την βιομηχανία του gaming η Τεχνητή Νοημοσύνη
Shutterstock
Shutterstock

Πώς απειλεί την βιομηχανία του gaming η Τεχνητή Νοημοσύνη

Η τεχνητή νοημοσύνη αναστατώνει τη βιομηχανία που τη βοήθησε να δημιουργηθεί, αυτή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Κάθε τομέας της ψυχαγωγίας πρόκειται να επηρεαστεί από τη νέα αυτή τεχνολογική δυνατότητα, όμως, ο κλάδος των παιχνιδιών θα αλλάξει περισσότερο, σύμφωνα με την Andreessen Horowitz, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων.

Η διαδραστικότητα των παιχνιδιών απαιτεί πολλή εργασία από μεγάλες ομάδες, εργασία που θα μειωθεί σημαντικά σε χρόνο και απαιτήσεις με την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι κατασκευαστές παιχνιδιών, όπως περιγράφει ο Economist, παρουσίασαν τα τελευταία τους κόλπα με την τεχνητή νοημοσύνη στο συνέδριο Game Developers Conference στο Σαν Φρανσίσκο τον περασμένο μήνα. Η Ubisoft, η γαλλική εταιρεία ανάπτυξης blockbusters όπως το "Assassin's Creed", παρουσίασε το Ghostwriter, ένα εργαλείο που δημιουργεί διαλόγους για χαρακτήρες εντός του παιχνιδιού.

Το Roblox, μια αμερικανική πλατφόρμα για diy παιχνίδια, παρουσίασε ένα που αντλεί υλικά από εντολές κειμένου, όπως "βιτρό", και έναν βοηθό αυτόματης συμπλήρωσης για προγραμματιστές. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, η Straight4 Studios παρουσίασε ένα νέο παιχνίδι οδήγησης, το "gtr Revival", με εξατομικευμένο σχολιασμό αγώνων που παρέχεται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Η τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει μια "έκρηξη ευκαιριών", πιστεύει ο Steve Collins, επικεφαλής τεχνολογίας της King, η οποία κατασκευάζει το "Candy Crush Saga", ένα επιτυχημένο παιχνίδι για κινητά. Η King, η οποία αγόρασε πέρυσι την εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Peltarion, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη μέτρηση της δυσκολίας των επιπέδων. "Είναι σαν να έχεις ένα εκατομμύριο παίκτες στη διάθεσή σου", λέει ο κ. Collins.

Φέτος η Electronic Arts, μια άλλη μεγάλη εταιρεία παραγωγής παιχνιδιών, και η Google έλαβαν αμφότερες διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη δοκιμή παιχνιδιών. Η Unity, μια "μηχανή" ανάπτυξης παιχνιδιών, σχεδιάζει μια αγορά για τους προγραμματιστές για να ανταλλάσσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Ο Danny Lange, επικεφαλής του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Unity, ελπίζει ότι "θα βάλει τους δημιουργούς όλων των επιπέδων πόρων σε ένα πιο ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού".

Η δημιουργία ενός παιχνιδιού είναι ήδη ευκολότερη από ό,τι ήταν παλαιότερα, καθώς σχεδόν 13.000 τίτλοι δημοσιεύτηκαν πέρυσι στο Steam, μια πλατφόρμα παιχνιδιών, σχεδόν διπλάσιος αριθμός από το 2017. Τα παιχνίδια μπορεί σύντομα να μοιάζουν με τις βιομηχανίες μουσικής και βίντεο, στις οποίες το μεγαλύτερο μέρος του νέου περιεχομένου στο Spotify ή στο YouTube δημιουργείται από τους χρήστες.

Ένα στέλεχος του κλάδου των παιχνιδιών προβλέπει ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα είναι οι πιο γρήγορες που θα καταλάβουν ποια νέα είδη γίνονται δυνατά από την ai. Τον περασμένο μήνα ο Raja Koduri, στέλεχος της Intel, εγκατέλειψε την εταιρεία κατασκευής τσιπ για να ιδρύσει μια νεοφυή εταιρεία παιχνιδιών με τεχνητή νοημοσύνη.

Μην υπολογίζετε όμως τα μεγάλα στούντιο. Αν μπορούν να κυκλοφορούν μισή ντουζίνα τίτλους υψηλής ποιότητας το χρόνο αντί για δύο, αυτό θα μπορούσε να μειώσει τη φύση της επιχείρησής τους που εξαρτάται από τις επιτυχίες, λέει ο Josh Chapman της Konvoy, μιας εταιρίας vc που ασχολείται με τα παιχνίδια.

Ο κόσμος των περισσότερων επιλογών ευνοεί επίσης εκείνους με μεγάλους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ. Και οι γίγαντες μπορεί να έχουν καλύτερες απαντήσεις στα αυξανόμενα ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων γύρω από την ai. Αν τα γενεσιουργά μοντέλα πρέπει να εκπαιδευτούν σε δεδομένα των οποίων τα δικαιώματα έχει ο προγραμματιστής, οι εταιρείες με μεγάλο ιστορικό θα είναι σε καλύτερη θέση από τις νεοσύστατες εταιρείες.

Ο Trent Kaniuga, ένας καλλιτέχνης που έχει εργαστεί σε παιχνίδια όπως το "Fortnite", δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι αρκετοί πελάτες είχαν ενημερώσει τα συμβόλαιά τους για να απαγορεύσουν την τέχνη που δημιουργείται από τεχνητά νοήματα.

Αν δεν παρέμβουν οι δικηγόροι, μπορεί να παρέμβουν τα συνδικάτα. Τα στούντιο αναφέρονται διπλωματικά στους βοηθούς της τεχνητής νοημοσύνης ως "συγκυβερνήτες" και όχι ως αντικαταστάτες των ανθρώπων. Αλλά οι εργαζόμενοι δεν το ρισκάρουν. Η Συντεχνία Συγγραφέων της Αμερικής, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται σεναριογράφοι παιχνιδιών, δήλωσε τον Μάρτιο ότι "η λογοκλοπή είναι χαρακτηριστικό της διαδικασίας της τεχνητής νοημοσύνης".

Το Χόλιγουντ, απειλεί με απεργίες. Οι αναστατωμένοι δημιουργοί μπορεί να πατήσουν παύση και στις επιχειρήσεις παιχνιδιών.