Meta: Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει τους ελέγχους ιδιωτικότητας στις εφαρμογές της
Shutterstock
Shutterstock

Meta: Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει τους ελέγχους ιδιωτικότητας στις εφαρμογές της

Ένα σύστημα που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη ενδέχεται σύντομα να αναλάβει την ευθύνη για την αξιολόγηση των ενδεχόμενων κινδύνων και παραβιάσεων της ιδιωτικότητας σε ποσοστό έως και 90% των ενημερώσεων που γίνονται στις εφαρμογές της Meta, όπως το Instagram και το WhatsApp, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που επικαλείται το NPR.

Όπως αναμεταδίδει το TechCrunch, σύμφωνα με το NPR, μια συμφωνία του 2012 μεταξύ του Facebook (νυν Meta) και της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) απαιτεί από την εταιρεία να διενεργεί ελέγχους ιδιωτικότητας στα προϊόντα της, αξιολογώντας τους κινδύνους από κάθε πιθανή ενημέρωση.

Μέχρι σήμερα, αυτοί οι έλεγχοι πραγματοποιούνταν κυρίως από ανθρώπινους αξιολογητές.

Με το νέο σύστημα, η Meta φέρεται να δήλωσε ότι οι ομάδες προϊόντων θα κληθούν να συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη δουλειά τους και στη συνέχεια θα λαμβάνουν συνήθως μια «άμεση απόφαση», με τους κινδύνους να εντοπίζονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς και με τις απαιτήσεις που πρέπει να πληροί μια ενημέρωση ή ένα νέο χαρακτηριστικό πριν από την κυκλοφορία του.

Αυτή η προσέγγιση που βασίζεται στην ΑΙ θα επέτρεπε στη Meta να ενημερώνει τα προϊόντα της πιο γρήγορα, ωστόσο ένα πρώην στέλεχος δήλωσε στο NPR ότι δημιουργεί και «υψηλότερους κινδύνους», καθώς «οι αρνητικές συνέπειες των αλλαγών στα προϊόντα είναι λιγότερο πιθανό να προληφθούν πριν αρχίσουν να προκαλούν προβλήματα στον πραγματικό κόσμο».

Σε ανακοίνωσή του, εκπρόσωπος της Meta ανέφερε ότι η εταιρεία έχει «επενδύσει πάνω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια στο πρόγραμμα ιδιωτικότητάς» και παραμένει προσηλωμένη στο να «προσφέρει καινοτόμα προϊόντα στους ανθρώπους, τηρώντας παράλληλα τις κανονιστικές υποχρεώσεις».

«Καθώς οι κίνδυνοι εξελίσσονται και το πρόγραμμά μας ωριμάζει, ενισχύουμε τις διαδικασίες μας ώστε να εντοπίζουμε καλύτερα τους κινδύνους, να επιταχύνουμε τη λήψη αποφάσεων και να βελτιώνουμε την εμπειρία των χρηστών», ανέφερε ο εκπρόσωπος.

«Αξιοποιούμε την τεχνολογία για να προσδώσουμε συνέπεια και προβλεψιμότητα στις αποφάσεις χαμηλού ρίσκου, ενώ βασιζόμαστε στην ανθρώπινη εμπειρία για αυστηρές αξιολογήσεις και επίβλεψη σε νέες ή περίπλοκες περιπτώσεις».