Η Tesla υπέβαλε αίτηση για δοκιμή και λειτουργία αυτόνομων οχημάτων στην Αριζόνα, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να φέρει τη νέα υπηρεσία ρομποταξί στην περιοχή του Μητροπολιτικού Φοίνιξ, όπως επιβεβαίωσε στο TechCrunch το Υπουργείο Μεταφορών της Πολιτείας.
Ειδικότερα, η Tesla επικοινώνησε με τη Διεύθυνση Οχημάτων Μηχανοκίνησης (MVD), που υπάγεται στο Υπουργείο Μεταφορών της Αριζόνας, στις 26 Ιουνίου, για να ξεκινήσει τη διαδικασία πιστοποίησης, σύμφωνα με ανακοίνωση εκπροσώπου του οργανισμού μέσω email.
Η εταιρεία, η οποία εγκαινίασε περιορισμένη υπηρεσία ρομποταξί στο Νότιο Όστιν τον περασμένο μήνα, εξέφρασε ενδιαφέρον να δραστηριοποιηθεί στη μητροπολιτική περιοχή του Φοίνιξ, σύμφωνα με το υπουργείο.
Η Tesla υπέβαλε αίτηση τόσο για δοκιμές και λειτουργία αυτόνομων οχημάτων με οδηγό όσο και χωρίς οδηγό. Η απόφαση αναμένεται στο τέλος του μήνα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της MVD. Η επικοινωνία της εταιρείας με το Υπουργείο Μεταφορών της Αριζόνας αποκαλύφθηκε πρώτα από τον γνωστό υποστηρικτή της Tesla, Sawyer Merritt, νωρίτερα την Πέμπτη.
Η προσέγγιση της Tesla έγινε από την Casey Blaine, επικεφαλής νομικής συμβούλου ρυθμιστικών θεμάτων της εταιρείας, η οποία έχει ήδη πραγματοποιήσει διαδικτυακή συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών της Πολιτείας καθώς και με την Υπηρεσία Εμπορίου της Αριζόνας, σύμφωνα με emails που εξασφάλισε το TechCrunch μέσω αιτήματος για δημόσια αρχεία.
Οι συνομιλίες βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο, σύμφωνα με τα emails, με την Blaine να ζητά από εκπρόσωπο του Υπουργείου να τη φέρει σε επαφή με αξιωματούχους της τοπικής αυτοδιοίκησης και της αστυνομίας της κομητείας Maricopa, ενόψει πιθανής έναρξης λειτουργίας. Η ίδια δεν απάντησε άμεσα σε σχετικό αίτημα για σχολιασμό.
Υπενθυμίζεται ότι, η Tesla εγκαινίασε τον Ιούνιο περιορισμένη υπηρεσία ρομποταξί στο Νότιο Όστιν, η οποία προς το παρόν είναι διαθέσιμη μόνο σε άτομα που προσκαλεί η ίδια η εταιρεία.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Ίλον Μασκ έγραψε την Πέμπτη στην πλατφόρμα του, το X, ότι η Tesla σχεδιάζει να επεκτείνει την υπηρεσία περαιτέρω μέσα στην πόλη σύντομα. Πρόσθεσε επίσης ότι η εταιρεία αναμένει τις απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις για να λανσάρει τα ρομποταξί και στην περιοχή του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο, κάτι που, όπως είπε, θα συμβεί σε «έναν ή δύο μήνες».
Οι φιλοδοξίες του Μασκ για τα ρομποταξί ενδέχεται να προσκρούσουν στη ρυθμιστική πραγματικότητα, τουλάχιστον στην Καλιφόρνια. Η Αριζόνα, η Καλιφόρνια και το Τέξας — τρεις πολιτείες στις οποίες ο Μασκ επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί με ρομποταξί η Tesla — έχουν διαφορετικές απαιτήσεις.
Στην Καλιφόρνια, οι εταιρείες που θέλουν να δοκιμάσουν και στη συνέχεια να θέσουν σε κυκλοφορία αυτόνομα οχήματα, πρέπει να λάβουν μια σειρά από άδειες από το Υπουργείο Οχημάτων Μηχανοκίνησης (DMV). Οι άδειες αυτές καλύπτουν τα διάφορα στάδια των δοκιμών, είτε με ανθρώπινο χειριστή ασφαλείας είτε χωρίς, και εν τέλει την ανάπτυξη οχήματος χωρίς οδηγό. Ωστόσο, οι εταιρείες που θέλουν να προσφέρουν υπηρεσία ρομποταξί οφείλουν να λάβουν και άδεια από την Επιτροπή Δημόσιων Υπηρεσιών της Καλιφόρνια (California Public Utilities Commission).
Η διαδικασία στην Αριζόνα δεν είναι τόσο επίπονη, αν και απαιτεί συγκεκριμένα βήματα.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της πολιτείας, οι εταιρείες αυτόνομων οχημάτων υποχρεούνται να ακολουθήσουν μια διαδικασία αυτοπιστοποίησης είτε πρόκειται για δοκιμές με οδηγό είτε χωρίς, όπως περιγράφεται στον ιστότοπο του Υπουργείου Μεταφορών της Αριζόνας.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Tesla — ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία αυτόνομων οχημάτων που ολοκληρώνει τη διαδικασία αυτοπιστοποίησης — μπορεί να προσφέρει υπηρεσία ρομποταξί με χρέωση. Οποιαδήποτε εταιρεία επιθυμεί να προσφέρει υπηρεσίες ride-hailing, είτε με ανθρώπινο είτε με ρομποτικό οδηγό, πρέπει να αποκτήσει άδεια Transportation Network Company (TNC).