Η Google εντείνει τις προσπάθειές της να προσελκύσει περισσότερους χρήστες στο AI Mode της μηχανής αναζήτησης, ενσωματώνοντας νέα και πιο εξελιγμένα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.
Σύμφωνα με το TechRadar, η εταιρεία διαθέτει πλέον το μοντέλο Gemini 2.5 Pro, το οποίο υποστηρίζει λειτουργία συνομιλιακής αναζήτησης, αλλά και το Deep Search, ένα εργαλείο παραγωγής εκτενών αναφορών.
Οι συνδρομητές των υπηρεσιών Google AI Pro και AI Ultra στις ΗΠΑ που συμμετέχουν στο πειραματικό πρόγραμμα Search Labs βλέπουν πλέον την επιλογή χρήσης του Gemini 2.5 Pro όταν υποβάλλουν σύνθετα ερωτήματα.
Πρόκειται για το ίδιο κορυφαίο μοντέλο που αξιοποιείται σε άλλα προηγμένα εργαλεία AI της Google.
Παράλληλα, οι χρήστες έχουν πρόσβαση και στο Deep Search, ένα εργαλείο που τρέχει εκατοντάδες αναζητήσεις ταυτόχρονα, συλλέγει τις σχετικές πληροφορίες και τις ενώνει σε μια ολοκληρωμένη αναφορά.
Το χαρακτηριστικό αυτό ήταν ήδη διαθέσιμο στην εφαρμογή Gemini, αλλά πλέον ενσωματώνεται και στην αναζήτηση.
Από την απλή απάντηση, στη συλλογιστική και τον προγραμματισμό
Η πιο ουσιαστική αλλαγή, ωστόσο, αφορά το πώς μετασχηματίζεται η αναζήτηση. Το Gemini 2.5 Pro δεν αρκείται στο να βρίσκει απαντήσεις – κάνει συλλογισμούς. Μπορεί να εξηγεί μαθηματικά βήμα προς βήμα, να γράφει κώδικα και να σου λέει τι ακριβώς κάνει αυτός ο κώδικας. Όταν συνδυάζεται με το Deep Search, λειτουργεί σαν ένας βοηθός ερευνητής που κάνει μια μαραθώνια αναζήτηση για λογαριασμό σου.
Ένα εντελώς νέο χαρακτηριστικό, επίσης υπό δοκιμή, είναι η δυνατότητα τηλεφωνικής αναζήτησης μέσω AI. Όπως παρουσιάστηκε σε επίδειξη της Google, μπορείς να γράψεις, για παράδειγμα, «κομμωτήρια για κατοικίδια κοντά μου» και αντί να πάρεις μια λίστα αποτελεσμάτων, να πατήσεις το κουμπί «Have Google call for you».
Σε αυτή την περίπτωση, η Google καλεί τοπικά καταστήματα για λογαριασμό σου, ρωτά για διαθεσιμότητα ή τιμές, και σου στέλνει τις απαντήσεις με μήνυμα ή email. Το χαρακτηριστικό αυτό βασίζεται στην τεχνολογία Google Duplex, που είχε παρουσιαστεί τα προηγούμενα χρόνια για ρομποτικές τηλεφωνικές κρατήσεις.
Περιορισμοί και προκλήσεις
Όλα τα παραπάνω, φυσικά, δεν είναι δωρεάν. Οι πιο προηγμένες λειτουργίες AI Mode απευθύνονται αποκλειστικά σε συνδρομητές. Οι δωρεάν χρήστες ενδέχεται να έχουν πρόσβαση σε περιορισμένο αριθμό AI κλήσεων, αλλά όχι στις πλήρεις δυνατότητες του Deep Search και του Gemini Pro.
Η δύναμη της Google σε αυτόν τον τομέα είναι η τεράστια βάση δεδομένων της αναζήτησης, που της προσφέρει προβάδισμα έναντι ανταγωνιστών όπως η OpenAI.
Ωστόσο, η τεχνολογία αυτή ενέχει και κινδύνους: Η υπερβολική αυτοματοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε λάθη.