Επιστροφή του Concorde; Η Boom Supersonic υπόσχεται πιο βιώσιμες υπερηχητικές πτήσεις
Boom Supersonic
Boom Supersonic

Επιστροφή του Concorde; Η Boom Supersonic υπόσχεται πιο βιώσιμες υπερηχητικές πτήσεις

Μετά την πρώτη του πιλοτική πτήση, το αεροσκάφος XB-1 ελπίζει να εγκαινιάσει μια νέα εποχή υπερηχητικών επιβατικών πτήσεων, πάνω από 20 χρόνια μετά την αναγκαστική απόσυρση του Concorde.

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την Boom Supersonic, το XB-1 ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση στο Mojave Air & Space Port στην Καλιφόρνια την Παρασκευή 22 Μαρτίου.

Boom Supersonic

Σε υψόμετρο 2.100 μέτρων (7.120 πόδια), το αεροσκάφος πέτυχε ταχύτητες έως και 439 χιλιόμετρα την ώρα. Αν και η ταχύτητα αυτή απέχει ακόμη πολύ από την ταχύτητα του ήχου - δηλαδή λίγο πάνω από 1.234 χιλιόμετρα την ώρα - η δοκιμαστική πτήση πέτυχε όλους τους στόχους της δοκιμής, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας και της αξιολόγησης του χειρισμού του αεροσκάφους. 

«Σήμερα, το XB-1 πέταξε στον ίδιο εναέριο χώρο όπου το Bell X-1 έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα του ήχου το 1947», δήλωσε ο Μπλέικ Σόλ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Boom Supersonic. 

«Ανυπομονούσα γι' αυτή την πτήση από τότε που ίδρυσα την Boom το 2014, και σηματοδοτεί το πιο σημαντικό ορόσημο στην πορεία μας να φέρουμε "υπερηχητικά ταξίδια" στους επιβάτες σε όλο τον κόσμο», συνέχισε.

Το πρόγραμμα XB-1 χρησιμοποιείται για την ενημέρωση του σχεδιασμού και της ανάπτυξης του Overture, του βιώσιμου υπερηχητικού αεροσκάφους της Boom. Υπάρχουν ήδη μεγάλες ελπίδες για αυτό το αεροπλάνο. Η United Airlines έχει δηλώσει ότι θέλει να αγοράσει έως και 50 υπερηχητικά αεροσκάφη Boom Overture για εμπορική χρήση μέχρι το 2029.

Το αεροσκάφος Overture βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, αλλά στοχεύει να γίνει το Concorde του 21ου αιώνα- ένα εμπορικό υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο που θα είναι πολύ πιο αποδοτικό ενεργειακά (και ελαφρώς πιο πράσινο) από τους μηχανικούς προκατόχους του. 

Boom Supersonic

Το Concorde πραγματοποίησε την πρώτη του εμπορική επιβατική πτήση τον Ιανουάριο του 1976 με δύο πτήσεις: μία από το Λονδίνο προς το Μπαχρέιν στον Περσικό Κόλπο και μία από το Παρίσι προς το Ρίο ντε Τζανέιρο μέσω Δυτικής Αφρικής. Με ταχύτητες πλεύσης έως και 2.154 χιλιόμετρα την ώρα, το επαναστατικό αεροπλάνο μείωσε τους χρόνους ταξιδιού στο μισό και φαινόταν ότι θα αποτελούσε το μέλλον των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών. 

Ωστόσο, μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες, το όνειρο κατέρρευσε. Τα υπερηχητικά ταξίδια γίνονταν όλο και πιο ακριβά και η ζήτηση για θέσεις στα αεροπλάνα υποχωρούσε. Το τελειωτικό χτύπημα ήταν η μοιραία συντριβή της πτήσης 4590 της Air France το 2000, κατά την οποία σκοτώθηκαν 113 άνθρωποι. Η τελευταία εμπορική πτήση του Concorde ήταν από τη Νέα Υόρκη προς το Λονδίνο στις 24 Οκτωβρίου 2003.

«Περιμένω πάνω από 20 χρόνια για έναν φιλικό προς το περιβάλλον διάδοχο του Concorde και η πρώτη πτήση του XB-1 είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την πραγματοποίηση των ονείρων μου. Όταν πέταξα για τελευταία φορά με το Concorde το 2003, ήξερα ότι αυτή η μέρα θα ερχόταν. Η πρώτη πτήση του υπερηχητικού δοκιμαστικού αεροσκάφους XB-1 είναι ένα σημαντικό επίτευγμα προς την κατεύθυνση της υλοποίησης των βιώσιμων υπερηχητικών πτήσεων, με το Overture - την 1η επιλογή μου ως διάδοχο του Concorde», δήλωσε ο Σμηναγός Μάικ Μπάνιστερ, πρώην πιλότος Concorde της British Airways.

Πηγή: iflscience