Οι εφαρμογές Generative AI (Δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης) έχουν σημειώσει τεράστια αύξηση τόσο στις λήψεις όσο και στα έσοδα εντός εφαρμογής κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Sensor Tower.
Οι χρήστες κατέβασαν εφαρμογές GenAI 1,7 δισεκατομμύρια φορές, σε σύγκριση με 1 δισεκατομμύριο το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτές οι εφαρμογές διπλασίασαν τα έσοδα εντός εφαρμογής, φέρνοντας 1,87 δισ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με 932 εκατ. δολάρια το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
Η έκθεση σημείωσε ότι οι χρήστες αφιέρωσαν πάνω από 15,6 δισεκατομμύρια ώρες σε εφαρμογές GenAI κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, μια αύξηση από 8,5 δισεκατομμύρια ώρες το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτός ο χρόνος καταγράφηκε σε πάνω από 426 δισεκατομμύρια συνεδρίες.
Η Ασία ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για εφαρμογές GenAI και κατέλαβε επίσης την πρώτη θέση σε μερίδιο αγοράς όσον αφορά τις λήψεις με 42,6%, χάρη σε αγορές όπως η Ινδία και η ηπειρωτική Κίνα.
Η αύξηση των λήψεων στην Ασία ήταν 80% το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με 51% στην Ευρώπη και 39% στη Βόρεια Αμερική.
Ενώ η Λατινική Αμερική κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση στις αγορές εντός εφαρμογής για εφαρμογές GenAI, η Βόρεια Αμερική εξακολουθεί να κατέχει το προβάδισμα όσον αφορά το μερίδιο αγοράς με 40%.
Συνεχής ανάπτυξη του ChatGPT
Η Sensor Tower σημείωσε ότι το ChatGPT ήταν η κορυφαία εφαρμογή για τα έσοδα εντός εφαρμογής σε κάθε χώρα, εκτός από την Κίνα. Ωστόσο, το DeepSeek της Κίνας είχε καλύτερη απόδοση όσον αφορά τον αριθμό των λήψεων σε εβδομάδες μετά την κυκλοφορία.
Οι άνθρωποι αφιερώνουν επίσης περισσότερο χρόνο με διαφορετικούς βοηθούς AI, με το ChatGPT να ηγείται. Οι χρήστες χρησιμοποίησαν την εφαρμογή για περισσότερες από 12 ημέρες κατά μέσο όρο σε ένα μήνα για το πρώτο εξάμηνο. Άλλες δημοφιλείς εφαρμογές ήταν το Character AI, το PolyBuzz, το DeepSeek και το Perplexity.
Η επιμονή στο ChatGPT ήταν εντυπωσιακή. Η Sensor Tower ανέφερε ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν την εφαρμογή OpenAI όσο και το X και το Reddit. Μόνο η Google έχει καλύτερο ποσοστό για τον μέσο αριθμό ημερών χρήσης ανά μήνα.
Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι, σε σύγκριση με πέρυσι, η χρήση του ChatGPT τα Σαββατοκύριακα έχει επίσης βελτιωθεί, σηματοδοτώντας ότι οι άνθρωποι βασίζονται στην εφαρμογή συνομιλίας με τεχνητή νοημοσύνη και πέρα από την εργασία.
«Αυτή η εξέλιξη κάνει τα πρότυπα χρήσης της εφαρμογής της πιο παρόμοια με αυτά της Google, στην οποία οι καταναλωτές βασίζονται ως κύριο εργαλείο αναζήτησης τόσο κατά τη διάρκεια όσο και εκτός των ωρών εργασίας», ανέφερε η έκθεση.
Με την πάροδο του χρόνου, το χάσμα μεταξύ της χρήσης του ChatGPT και της χρήσης εφαρμογών στις κορυφαίες κατηγορίες μηχανών αναζήτησης και προγραμμάτων περιήγησης έχει μειωθεί. Για παράδειγμα, στο πρώτο εξάμηνο του 2025, το ChatGPT είχε 16 λεπτά μέσης ημερήσιας χρήσης σε σύγκριση με 18,2 λεπτά για την κορυφαία μηχανή αναζήτησης και πρόγραμμα περιήγησης.
Πέρα από την αναζήτηση, οι χρήστες χρησιμοποιούν επίσης το ChatGPT για υγεία και ευεξία, ψώνια, προσωπικά οικονομικά και συμβουλές προετοιμασίας γευμάτων. Η έκθεση ανέφερε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των προτροπών που χρησιμοποιήθηκαν στο ChatGPT το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σχετίζονταν με τον τρόπο ζωής και την ψυχαγωγία.
Η Sensor Tower σημείωσε ότι το ChatGPT κερδίζει χρήστες τόσο σε εφαρμογές για κινητά όσο και σε πλατφόρμες. Ανέφερε ότι περισσότερο από το 15% των χρηστών του ChatGPT στις ΗΠΑ έχουν πρόσβαση σε αυτό μέσω του ιστού και των κινητών, υψηλότερο από άλλες πλατφόρμες όπως το Temu και το Threads. Ενώ το ChatGPT έχει δείξει πρόοδο, εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από άλλες πλατφόρμες όπως η Google, το Facebook, το YouTube, τα Google Docs και το Amazon, οι οποίες έχουν περισσότερο από το 25% των χρηστών που έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία τόσο στο διαδίκτυο όσο και σε κινητά.
Πηγή: TechCrunch