Alibaba: Το cloud και η επένδυση στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Shutterstock
Shutterstock
CNBC

Alibaba: Το cloud και η επένδυση στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Την επέκταση της παγκόσμιας διαθεσιμότητας του cloud computing ανακοίνωσε η Alibaba, με τον επικεφαλής του διεθνούς βραχίονα της μονάδας να μιλά για τα προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης της εταιρείας ως ένα εξαιρετικό εργαλείο για την ενίσχυση της ανάπτυξης της κινεζικής εταιρείας.

Τα προϊόντα του cloud computing βρίσκονται πλέον και στο Μεξικό -και μάλιστα για πρώτη φορά- ενώ αναμένεται να κατασκευάσει νέα κέντρα δεδομένων σε βασικές αγορές όπως η Μαλαισία, η Ταϊλάνδη και η Νότια Κορέα κατά τα επόμενα τρία χρόνια.

«Θέλουμε να έχουμε περισσότερες δυνατότητες για επενδύσεις για τα διεθνή κέντρα δεδομένων μας», δήλωσε η Selina Yuan, πρόεδρος του διεθνούς τμήματος της Alibaba Cloud, στο CNBC.

H Alibaba Cloud βιώνει μια ταραχώδη περίοδο, αφού ακύρωσε μια προγραμματισμένη αρχική δημόσια προσφορά και υπέστη διοικητικές ανακατατάξεις.

Επέκταση συνεργασίας με τον γαλλικό οίκο LVMH

Το τμήμα cloud της Alibaba άρχισε να επεκτείνεται διεθνώς το 2015 με μικτά μέχρι στιγμής αποτελέσματα. H Amazon, η Microsoft και η Alphabet -που ανήκουν στην Google- αντιπροσωπεύουν περίπου το 67% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς cloud, σύμφωνα με την Synergy Research Group. Ενώ η Alibaba καταλαμβάνει μόλις το 5% αυτού του χώρου.

Κάτι που δεν ισχύει για την κινεζική αγορά, όπου διατηρεί μερίδιο 39% της αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της Canalys - και η εταιρεία είναι ένας από τους κορυφαίους παίκτες στην Ασία.

Η μονάδα cloud θεωρήθηκε ως μια κρίσιμη μελλοντική επιχείρηση για την Alibaba από τον προηγούμενο CEO Daniel Zhang και την τρέχουσα ανώτερη διοίκηση. Αλλά η ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί σημαντικά τα τελευταία τρίμηνα. Αυτόν τον μήνα, τα στελέχη της Alibaba δήλωσαν κατά τη διάρκεια μιας κλήσης για τα κέρδη ότι το τμήμα cloud θα επιστρέψει σε «διψήφια ανάπτυξη» κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους.

Για να αναζωπυρώσει αυτή τη δυναμική, η Alibaba ποντάρει στα προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης της και στην εγγραφή περισσότερων πελατών. Μόλις πριν από λίγες ημέρες επέκτεινε τη συνεργασία της με τον γαλλικό οίκο πολυτελείας LVMH, ο οποίος άρχισε να χρησιμοποιεί τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού στην Κίνα.

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι το μέλλον»

Επίσης, το 2023 εγκαινίασε το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο (LLM) – ένα είδος λογισμικού που εκπαιδεύεται σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων και μπορεί να στηρίξει εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης – Tongyi Qianwen. Η κινεζική εταιρεία αυτό το μήνα έθεσε σε κυκλοφορία μια πιο προηγμένη έκδοση του μοντέλου, καθώς προσπαθεί να συμβαδίσει με άλλους κινεζικούς αντιπάλους όπως η Baidu και η Tencent, καθώς και με τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες Microsoft, OpenAI και Google.

Η ανώτερη διοίκηση της Alibaba, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου Eddie Wu, έχει μιλήσει για τις δυνατότητες της εταιρείας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Όπως η Microsoft και η Google, η Alibaba πωλεί τα προϊόντα AI μέσω του τμήματος cloud της.

«Πιστεύουμε ότι το AI είναι το μέλλον, είναι σίγουρα η τάση, και πώς θα υποστηρίξουμε το AI και το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο; Με cloud φυσικά», τόνισε η Selina Yuan στο CNBC.

«Πιστεύουμε ότι είναι πραγματικά η καλή στιγμή για το cloud της Alibaba. Έχουμε cloud computing και μια πολύ σαφή στρατηγική. Διαθέτουμε εξάλλου το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο μας και νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα για την επιχείρηση, για τον πελάτη και τους συνεργάτες μας».