Σε μια εποχή όπου τα ιδιωτικά σχολεία περνούν στα χέρια ξένων funds, ο Θανάσης Πουκαμισάς κάνει τη διαφορά: επενδύει 29 εκατ. ευρώ για να ιδρύσει ένα νέο, ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό συγκρότημα στην Παλλήνη — από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο, φέρνοντας στο σχολείο την «κουλτούρα ευθύνης» και την εμπειρία 36 ετών από τον χώρο των φροντιστηρίων.
Μιλώντας στο Liberal, ο Θανάσης Πουκαμισάς, επικεφαλής του ομώνυμου Εκπαιδευτικού Ομίλου, αποκάλυψε ότι η ίδρυση ενός ιδιωτικού σχολείου ήταν ένα όραμα χρόνων που πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, χάρη στην εμπειρία και τη δυναμική που έχει αποκτήσει ο Όμιλος με περισσότερους από 15.000 μαθητές και 1.200 καθηγητές ετησίως. «Δεν το βλέπουμε ως παράθυρο ευκαιρίας. Απλώς τώρα ήρθε η στιγμή να κάνουμε πράξη αυτό που σχεδιάζαμε καιρό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος υπογράμμισε πως η «σφραγίδα Πουκαμισάς» στη νέα αυτή επένδυση θα είναι η ευθύνη για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα και η ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών σε όλα τα επίπεδα. «Δεν μας νοιάζει τι δίνουμε, αλλά τι παίρνει ο μαθητής. Όταν δεν μαθαίνει, για εμάς είναι αποτυχία δική μας, όχι του παιδιού», τόνισε, ενώ σημείωσε ότι το νέο σχολείο θα στοχεύει και στην ανακούφιση των οικογενειών, με μελέτη εντός του σχολικού ωραρίου και χωρίς επιπλέον μετακινήσεις ή εξωσχολικά φροντιστήρια.
Συνέντευξη στη Χριστίνα Κοντίνη
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στον χώρο της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καταγράφονται εξαγορές ιδιωτικών σχολείων από funds του εξωτερικού. Κόντρα σε αυτό το κλίμα, ο Εκπαιδευτικός Όμιλος Πουκαμισάς προχωρά σε μια μεγάλη ιδιωτική επένδυση ύψους 29 εκατ. ευρώ, ακριβώς στον ίδιο χώρο. Ποιο είναι το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγεται και σας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση;
Δεν το βλέπουμε ως παράθυρο ευκαιρίας. Η ίδρυση ενός ιδιωτικού σχολείου ήταν κάτι που χρόνια είχαμε στα σχέδιά μας. Απλά η μεγάλη μας ανάπτυξη στον χώρο των φροντιστηρίων και στον χώρο των εκδόσεων, μας απορροφούσε και μας καθυστερούσε να το βάλουμε σε τροχιά υλοποίησης.
Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και οι διακριτές διαφοροποιήσεις, που θα προσφέρετε στους μαθητές σας και στις οικογένειες τους, σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Ποια θα είναι η «σφραγίδα Πουκαμισάς» στον χώρο της ιδιωτικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;
Πάντα είχαμε ένα παράπονο, το ότι παραλαμβάνουμε τα παιδιά λίγο αργά και σε μεγαλύτερες ηλικίες και δεν μπορούσαμε να κάνουμε όσες παρεμβάσεις πραγματικά θα θέλαμε. Έτσι φτάνουμε, λοιπόν, σήμερα στην ίδρυση ενός ιδιωτικού σχολείου, έχοντας όλη αυτή την εμπειρία των 36 ετών, κυρίαρχα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά όχι μόνο, έχοντας μια δυναμική με πάνω από 15.000 μαθητές ετησίως και με περισσότερους από 1.200 καθηγητές να εργάζονται στο δίκτυό μας.
Από αυτούς τους καθηγητές, οι οποίοι είναι αξιολογημένοι και το κυριότερο έχουν εμπεδώσει την αξία και τις διαδικασίες της αξιολόγησης, εμείς στο σχολείο μας θα επιλέξουμε τους καλύτερους· ανθρώπους που φέρνουν ως προίκα από τα φροντιστήρια δύο βασικά στοιχεία.
Το πρώτο είναι ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Εμείς δεν αρκούμαστε στο να διδάξουμε, αλλά μας ενδιαφέρει το τελικό αποτέλεσμα, το πόσα δηλαδή ο μαθητής θα μάθει. Δεν μας ενδιαφέρει τι δίνουμε, αλλά τι παίρνει ο κάθε μαθητής. Και έτσι μετράμε το αποτέλεσμά μας. Όταν δεν τα καταφέρνουμε, για μας σημαίνει ότι αποτύχαμε. Δεν απέτυχε ο μαθητής.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο που φέρνουμε μαζί μας είναι ότι στην προσπάθειά μας για να ενεργοποιήσουμε τον μαθητή, του προσφέρουμε τα πάντα και κερδίζουμε την αγάπη του. Δίνουμε πρώτα την αγάπη μας και έτσι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε ένα γόνιμο έδαφος στο οποίο μπορούμε να καλλιεργήσουμε τη γνώση. Ο μαθητής που βλέπει τον δάσκαλό του να αγωνίζεται για αυτόν τελικά τον εκτιμά και μπορεί τον σέβεται για την προσπάθεια που καταβάλλει και έτσι βελτιώνεται, διαβάζει παραπάνω για να έρθει το αποτέλεσμα.
Στο ιδιωτικό μας σχολείο φέρνουμε τη γνώση μας και την εμπειρία μας από την Εκπαίδευση. Κύριος στόχος μας είναι ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν, να αποκτήσουν γνώσεις και γνωρίζουμε πολύ καλά τον τρόπο για να το πετύχουμε. Οι μαθητές του Δημοτικού δεν θα έχουν διάβασμα στο σπίτι. Η εκπαιδευτική διαδικασία θα ολοκληρώνεται στις ώρες που θα βρίσκονται στο σχολείο. Και στο Γυμνάσιο τα παιδιά θα μελετούν στο σχολείο, στο πλαίσιο της δίωρης καθημερινής μελέτης. Στο Λύκειο, τέλος, οι μαθητές μας θα λαμβάνουν την απαιτούμενη υποστήριξη, ώστε να μην χρειάζονται επιπλέον ενίσχυση με μαθήματα μετά το πέρας του τυπικού σχολικού προγράμματος.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση των μαθητών που φοιτούν ή επιθυμούν να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία. Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι που οδηγούν σε αυτήν τάση; Είναι αυτή η τάση διατηρήσιμη; Ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας;
Βασικός λόγος που τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι γονείς επιλέγουν Ιδιωτικό Σχολείο για τα παιδιά τους είναι η αναζήτηση ενός σχολικού περιβάλλοντος ασφάλειας, που δυστυχώς δεν μπορεί να τους το προσφέρει το δημόσιο σχολείο. Πέρα από την ποιοτική εκπαίδευση που παρέχουν τα Ιδιωτικά Σχολεία, πρακτικοί λόγοι οδηγούν τους γονείς, και θα συνεχίσουν να τους οδηγούν περισσότερο όσο περνούν τα χρόνια, στην επιλογή της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
Πλέον, σήμερα, κατά κανόνα εργάζονται και οι δύο γονείς και επιστρέφουν αρκετά αργά στο σπίτι, με αποτέλεσμα να επιλέγουν Ιδιωτικά Σχολεία, που εκτός από τα μαθήματα, παρέχουν και δραστηριότητες και τα παιδιά βρίσκονται στο σχολείο αντίστοιχες ώρες με αυτές που οι ίδιοι εργάζονται. Και να προστεθεί και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό· όταν τα παιδιά επιστρέφουν στο σπίτι, έχουν ολοκληρώσει και τις απογευματινές τους δραστηριότητες και δεν απαιτούνται επιπλέον μετακινήσεις και κόπος και για τους γονείς αλλά και για τα παιδιά. Γονείς και παιδιά επιστρέφουν στο σπίτι και έχουν τη δυνατότητα να περάσουν ποιοτικότερο χρόνο ως οικογένεια. Όσο για το κόστος, είναι γνωστό ότι η ελληνική οικογένεια θέλει να προσφέρει το καλύτερο για την εκπαίδευση των παιδιών και μπορεί να περιορίσει άλλες δαπάνες, αλλά όχι αυτές που αφορούν τη μόρφωση.
Σας προβληματίζει το αυστηρό και ασφυκτικό κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, σχετικά με τη λειτουργία των Ιδιωτικών Σχολείων; Θα είναι εύκολο να προσφέρετε το «κάτι παραπάνω» στους μαθητές σας;
Βεβαίως και υπάρχει το πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, αλλά έχουμε τα περιθώρια με ποιοτικά και ενισχυμένα προγράμματα να προσφέρουμε στους μαθητές μας πολλά παραπάνω. Θέλουμε να κάνουμε πράξη το όραμά μας, να διαμορφώσουμε, δηλαδή, πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα, με αξίες, ήθος, υπευθυνότητα, αυτοπεποίθηση, σεβασμό και ευαισθησία ενώ παράλληλα θα αποκτούν ουσιαστικές γνώσεις και δεξιότητες. Για εμάς είναι σημαντικό οι μαθητές μας να αγαπούν τη μάθηση και να φεύγουν από το σχολείο με χαμόγελο. Το χαμόγελο των μαθητών μας είναι για εμάς η μεγαλύτερη ανταμοιβή.