Με αιχμή την καινοτομία, INTERSPORT και Foot Locker πρωταγωνιστούν στην αγορά των αθλητικών ειδών
Ευάγγελος Μπάτρης

Με αιχμή την καινοτομία, INTERSPORT και Foot Locker πρωταγωνιστούν στην αγορά των αθλητικών ειδών

Με σαφή στρατηγική προσανατολισμένη στην καινοτομία, την εξυπηρέτηση του πελάτη και την πολυκαναλική ανάπτυξη, ο όμιλος Fourlis μέσω της INTERSPORT και της πρόσφατης συνεργασίας με την Foot Locker ενισχύει δυναμικά τη θέση του στην αγορά των αθλητικών ειδών και του athleisure στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Διευθυντής της INTERSPORT και της Foot Locker, Ευάγγελος Μπάτρης, μιλά στο Liberal για το νέο concept του Intersport Football Club Store, τη γεωγραφική και ψηφιακή επέκταση των brands, τις προοπτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου και τη στρατηγική διαφοροποίησης που στοχεύει σε πολλαπλά κοινά, από την οικογένεια μέχρι την Gen Z.

Κατάστημα INTERSPORT, Ερμού, Αθήνα

Συνέντευξη στην Αντιόπη Σχοινά

Η έμφαση του ομίλου στα αθλητικά είδη εκφράστηκε τόσο από το Intersport Football Store όσο και από τη σύναψη συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) με τη Foot Locker. Ξεκινώντας από το Football Store, μπορείτε να μας περιγράψετε το πλάνο επέκτασής του, αλλά και το κοινό στο οποίο απευθύνεστε με τη δυναμική που αυτό παρουσιάζει;

Το Intersport Football Club Store είναι το πρώτο εξειδικευμένο κατάστημα ποδοσφαίρου της INTERSPORT παγκοσμίως και λανσαρίστηκε για 1η φορά πιλοτικά στην Ελλάδα. Δημιουργήθηκε για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για εξοπλισμό ποδοσφαίρου και την έλλειψη premium καταστημάτων εξειδίκευσης. Αποτελεί προορισμό για ποδοσφαιρόφιλους, αθλητές και φιλάθλους, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες, υπηρεσίες και αποκλειστικά προϊόντα.

Η γκάμα περιλαμβάνει εξειδικευμένα είδη, όπως special edition φανέλες και παπούτσια, αξεσουάρ για διαιτητές και τερματοφύλακες, εξοπλισμό ομάδων και γυναικεία σειρά. Στο κατάστημα έχουν ενσωματωθεί, επίσης, καινοτομίες, όπως το Multi-ball video wall, το Football Cage, η PlayStation zone (FC25) και το Printing Lab.

Στόχος μας είναι η δημιουργία δέκα νέων καταστημάτων σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία. Τα πρώτα θα ανοίξουν σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ το 2026 θα ακολουθήσουν Ρουμανία και Βουλγαρία.

Το INTERSPORT Football Club Store ενσαρκώνει τη στρατηγική του ομίλου Fourlis για καινοτομία και θεματικές εμπειρίες στον αθλητισμό, ενώ υποστηρίζεται από το δίκτυο των 65 καταστημάτων INTERSPORT στην Ελλάδα, καθώς και το ηλεκτρονικό κατάστημα intersport.gr.

Η στρατηγική συμφωνία με τη Foot Locker σας καθιστά μοναδικό παίκτη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για το συγκεκριμένο brand. Ποια βήματα θα ακολουθήσει η ανάπτυξή του και πού μπορεί να επεκταθεί γεωγραφικά;

Η συμφωνία με τη Foot Locker αφορά στην αποκλειστική ανάπτυξη και λειτουργία του brand στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρος, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο). Η επέκταση θα γίνει σταδιακά, με φυσικά καταστήματα και ηλεκτρονικό εμπόριο, ξεκινώντας από τις χώρες όπου η INTERSPORT έχει ήδη παρουσία.

Το brand εστιάζει στην Gen Z, με έμφαση στο παπούτσι, τα αποκλειστικά μοντέλα και τις σύγχρονες επιλογές athleisure. Η στρατηγική θέση της Foot Locker είναι συμπληρωματική της INTERSPORT, στοχεύοντας σε διαφορετικά segments καταναλωτών. Η ανάπτυξή της περιλαμβάνει μοντέρνα καταστήματα, omnichannel εμπειρία, περιορισμένες εκδόσεις προϊόντων και digital-first επικοινωνία.

Κατάστημα Foot Locker, Σόφια, Βουλγαρία

Πόσα φυσικά καταστήματα αναμένουμε για τα δύο concepts και πόσα ηλεκτρονικά; Θεωρείτε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα εξακολουθεί να αποτελεί βασική συνιστώσα στην ανάπτυξη του brand; Ποια η συνεισφορά του;

Σκοπεύουμε να ανοίγουμε 8–10 νέα καταστήματα INTERSPORT και 15–20 νέα καταστήματα Foot Locker κάθε χρόνο.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι κεντρικός άξονας ανάπτυξης, σημειώνοντας διψήφια ετήσια αύξηση πωλήσεων. Λειτουργεί ως πρώτο σημείο επαφής με τον καταναλωτή, γι’ αυτό και έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις σε UX και ψηφιακά εργαλεία. Η πλήρης omnichannel στρατηγική ενισχύει το brand awareness και κατευθύνει σε επισκεψιμότητα και στα φυσικά καταστήματα.

4. Σε ορίζοντα πενταετίας, ο όμιλος τι αναμένει σε επίπεδο πωλήσεων, αλλά και πόσο μπορεί να ενισχυθούν τα λειτουργικά κέρδη EBITDA; Θα υπάρξει επίδραση ήδη από το οικονομικό έτος 2025;

Στόχος μας είναι η επίτευξη διψήφιου ποσοστού αύξησης των πωλήσεων σε ετήσια βάση, μέσα από την οργανική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας και την ενίσχυση της παρουσίας μας στην αγορά των αθλητικών ειδών.

Παράλληλα, προσδοκούμε αύξηση της λειτουργικής μας κερδοφορίας, αξιοποιώντας οικονομίες κλίμακας, συνέργειες και βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας. Οι πρώτες θετικές επιδράσεις αυτής της στρατηγικής αναμένονται ήδη από το οικονομικό έτος 2025.

Κατάστημα Foot Locker, Galleria Burgas, Βουλγαρία

Πώς θεωρείτε ότι θα κινηθεί η αγορά του athleisure στο επόμενο διάστημα και τι δυναμική παρουσιάζει; Τι έχει δείξει η διεθνής εμπειρία και σε τι θέση βρίσκεστε έναντι του ανταγωνισμού;

Το athleisure αποτελεί τη μεγαλύτερη κατηγορία στον χώρο των αθλητικών ειδών, με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Η διεθνής εμπειρία δείχνει σταθερή άνοδο, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται πλέον σε άνετες, ευέλικτες και πολυχρηστικές επιλογές ένδυσης και υπόδησης, είτε βρίσκονται στον χώρο εργασίας, είτε στον ελεύθερο χρόνο τους.

Στον όμιλο Fourlis πλέον έχουμε τη δυνατότητα να καλύπτουμε συνολικά τη ζήτηση που υφίσταται στην αγορά, με ισχυρή και διαφοροποιημένη θέση, καλύπτοντας όλα τα target groups και σημεία τιμής. Η INTERSPORT απευθύνεται κυρίως στην οικογένεια, με ευρύ ηλικιακό φάσμα που ζητά λειτουργική προσέγγιση (δηλαδή άνεση και ποιότητα), ενώ η Foot Locker εστιάζει κυρίως σε νεανικό κοινό, streetwear αισθητική και on-trend επιλογές.