O Αχιλλέας Λαζάρου, Senior Business Development Manager της Coffee Island μιλάει στον Liberal για την επέκταση της πατρινής εταιρείας στο εξωτερικό. Η επένδυση στη δημιουργία νέων ροφημάτων, ακολουθώντας τις τάσεις αλλά και τις γευστικές συνήθειες του κοινού αποτελεί προτεραιότητα για την Coffee Island, που θέλει να ικανοποιεί τους απαιτητικούς καταναλωτές καφέ. Παράλληλα, ξεκινάει στην Ελλάδα concept store που συνδυάζουν τον specialty καφέ με τη λογική του σύγχρονου convenience. Πρόκειται για μία φρέσκια επιχειρηματική πρόταση που απαντά στο ζητούμενο του σημερινού αστικού καταναλωτή «όλα σε μία στάση». Το επόμενο στάδιο επενδύσεων θα εστιάσει στη συνέχιση της τεχνολογικής αναβάθμισης και στη διεύρυνση των δυνατοτήτων της εταιρείας σε επίπεδο παραγωγής, ενώ μέχρι το τέλος του 2025 η εταιρεία θα διαθέτει 20 καταστήματα στην Ινδία.
Συνέντευξη στην Μαρία Γεωργιάδου
Η Coffee Island ξεκίνησε από την Πάτρα και σήμερα έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτή τη μετάβαση από το τοπικό στο διεθνές;
Η ιστορία της Coffee Island είναι μια διαδρομή που ξεκίνησε από την Πάτρα με όραμα να κατακτήσει διεθνώς τον κόσμο του καφέ. Σήμερα η Coffee Island είναι μια παγκόσμια κοινότητα ανθρώπων με αφοσίωση όχι μόνο στον καφέ, αλλά και σε κάθε ιδέα που κάνει την καθημερινότητα μας πιο όμορφη, βιώσιμη και ποιοτική.
Η μεγαλύτερη πρόκληση στη μετάβαση από μια ελληνική επιχείρηση σε ένα πολυεθνικό brand ήταν η ισορροπία ανάμεσα στην εταιρική ταυτότητα και την προσαρμογή στις τοπικές αγορές. Ξεκινήσαμε από την Πάτρα με βαθιά γνώση και εξειδίκευση για τον specialty coffee, όμως όταν βγαίνεις εκτός συνόρων, πρέπει να επανασυστήσεις το brand, να «μιλήσεις» ξανά στους καταναλωτές, κι αυτή τη φορά στη δική τους γλώσσα, με σεβασμό στην τοπική κουλτούρα.
Θέλουμε να μεταφέρουμε την εμπειρία καφέ, εμπλουτισμένη με στοιχεία που κάνουν το brand μας οικείο και σχετικό για κάθε αγορά. Αυτό απαιτεί εξαιρετική συνεργασία με τους τοπικούς συνεργάτες μας, βαθιά κατανόηση των τοπικών συνηθειών και συνεχή εγρήγορση ώστε να κρατήσουμε υψηλά τον πήχη της ποιότητας.
Αυτό το πετύχαμε με συνέπεια στην Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά και μεθοδικά στις αγορές του εξωτερικού. Κάθε νέα χώρα είναι και ένα νέο project που απαιτεί μελέτη από την αρχή – κι αυτό είναι τελικά που μας εμπνέει.
Η στρατηγική σας στην Ινδία περιλάμβανε το «χτίσιμο από το μηδέν». Τι μάθατε μέσα από αυτή τη διαδικασία;
Η είσοδος μας στην Ινδία ήταν ένα απαιτητικό και ταυτόχρονα συναρπαστικό εγχείρημα στην πορεία της Coffee Island. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια νέα αγορά και έναν πλούτο διαφορετικών πολιτισμών. Η Ινδία είναι μια ξεχωριστή και πολυδιάστατη χώρα, όπου συναντά κανείς πλήθος κουλτουρών, ποικίλα καταναλωτικά πρότυπα και, ταυτόχρονα, τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης.
Η αληθινή επιτυχία έγκειται στην ισορροπία ανάμεσα στην παγκόσμια προοπτική και την αυθεντική τοπική έκφραση. Δεν μεταφέρουμε απλώς ένα concept, αλλά το προσαρμόζουμε με σεβασμό στις ανάγκες του Ινδού καταναλωτή, συνδυάζοντας τις παγκόσμιες τάσεις του καφέ με τις προσδοκίες μιας χώρας που καλλιεργεί τον καφέ. Ταυτόχρονα, η επιτυχία μας στην Ινδία στηρίζεται στη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με τον συνεργάτη μας, με κοινή προσήλωση σε ένα σαφές όραμα και αδιαπραγμάτευτη δέσμευση στη συνέπεια και την ποιότητα. Μαζί, μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον, ανταλλάσσουμε γνώσεις και εξελισσόμαστε διαρκώς.
Η ομάδα μας από την Ελλάδα ταξιδεύει στην Ινδία, παρακολουθώντας στενά κάθε καινούργιο βήμα: Από τον σχεδιασμό και την κατασκευή των καταστημάτων, μέχρι την εκπαίδευση του προσωπικού, η ομάδα μας βρίσκεται στο πλευρό της τοπικής ομάδας έργου, με συνεχή υποστήριξη, απόλυτο συντονισμό και ουσιαστική συνεργασία σε κάθε στάδιο.
Η Ινδία μάς διδάσκει πώς να μεγαλώνουμε με όρους ωριμότητας. Ξεκινήσαμε με 4 καταστήματα ενώ σχεδιάζουμε 20 μέχρι το τέλος του 2025. Ένα στρατηγικό άνοιγμα σε μια αγορά που μας έχει προσφέρει επιχειρηματική ανάπτυξη, αλλά και ουσιαστική πολιτισμική ανταλλαγή.
Ποιο είναι το επόμενο βήμα σας για τον εγχώριο καταναλωτή στην Ελλάδα;
Στην ελληνική αγορά στόχος μας είναι να εκπλήσσουμε, να εμπνέουμε και να προσφέρουμε στον καταναλωτή αυτό που αναζητά, δηλαδή απόλαυση, ποιότητα και εμπειρία. Ο Έλληνας ξέρει τον καφέ του, έχει άποψη, και γι’ αυτό, ως ένας σύγχρονος life-centric coffeemaker, έχουμε πάντα κάτι νέο, ποιοτικό και με χαρακτήρα να του προτείνουμε. Ο Έλληνας καταναλωτής έχει εξελιχθεί από την εποχή που ξεκινήσαμε. Υποχρέωσή μας και εμείς να εξελισσόμαστε μαζί του.
Σε προϊοντικό επίπεδο, επενδύουμε συνεχώς στη δημιουργία νέων ροφημάτων, ακολουθώντας τις τάσεις αλλά και τις γευστικές συνήθειες του κοινού. Ανανεώσαμε την κατηγορία των Bobastic, που με τον fun και ανατρεπτικό τους χαρακτήρα έχουν μεγάλη απήχηση, ενώ φέτος δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση και στην κατηγορία των latte, παρουσιάζοντας νέα ροφήματα με βάση trends όπως είναι το μπισκότο Lotus, το φιστίκι και η αλμυρή καραμέλα.
Ανανεώσαμε τα milkshakes μας, δουλεύοντας μία νέα πιο πλούσια υφή και δύο καινούργιες γεύσεις pistachio & blueberry, ενώ ενισχύσαμε την κατηγορία της κάψουλας espresso με μία νέα γκάμα, αυτή της αρωματικής κάψουλας, σε γεύσεις βανίλια, καραμέλα, banoffee και πρόσφατα και panettone.
Παράλληλα, παραμένουμε πιστοί στον πυρήνα μας, τον specialty coffee. Η δέσμευσή μας στην ανώτερη ποιότητα και τη μοναδικότητα δεν σταματά ποτέ. Αναζητούμε διαρκώς νέες single estate προτάσεις και limited edition καφέδες από κάθε γωνιά του κόσμου, επιλέγοντάς τους με αυστηρά κριτήρια και σεβασμό στους παραγωγούς. Κάθε φλιτζάνι που προσφέρουμε είναι αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής επιλογής, που συνδυάζει το πάθος για καινοτομία με την παράδοση του αληθινού, ξεχωριστού καφέ. Με αυτόν τον τρόπο, συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε προσφέροντας στους καταναλωτές μας μοναδικές στιγμές απόλαυσης που αντανακλούν την πολυπλοκότητα και τον χαρακτήρα του specialty coffee.
Όσον αφορά στη φυσική μας παρουσία, εστιάζουμε στην ενίσχυση του δικτύου μας με διαφοροποιημένα καταστήματα και νέα μοντέλα που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες και ανάγκες. Πρόσφατα παρουσιάσαμε το νέο μας concept store στη Θεσσαλονίκη, το Coffee Island LOADED, ένα κατάστημα που συνδυάζει τον specialty καφέ με τη λογική του σύγχρονου convenience. Πρόκειται για μία φρέσκια επιχειρηματική πρόταση που απαντά στο ζητούμενο του σημερινού αστικού καταναλωτή «όλα σε μία στάση».
Η εταιρεία βελτίωσε τους ποιοτικούς δείκτες και την κερδοφορία της. Σε ποιο βαθμό συνέβαλε το επενδυτικό πλάνο των τελευταίων ετών και ποιες είναι οι προτεραιότητες της νέας φάσης επενδύσεων;
Στην Πάτρα, τριπλασιάσαμε τη δυναμικότητα της μονάδας παραγωγής μέσα στην τελευταία τριετία, χάρη σε επενδύσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ μέσω αναπτυξιακού νόμου. Αυτή η αναβάθμιση ήταν απαραίτητη για να ανταποκριθούμε ποιοτικά στη σημαντική ανάπτυξη του δικτύου μας διεθνώς. Παράλληλα, ενσωματώσαμε δύο custom‑made ρομποτικές γραμμές για συσκευασία και παλετοποίηση, οι οποίες εκμηδενίζουν τη σωματική καταπόνηση των ανθρώπων μας και αυξάνουν την παραγωγική ταχύτητα. Επίσης, προσθέσαμε νέα αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής για τις κάψουλες και ενισχύσαμε τη γραμμή για τον ελληνικό καφέ.
Το επόμενο στάδιο επενδύσεων θα εστιάσει στη συνέχιση της τεχνολογικής αναβάθμισης και στη διεύρυνση των δυνατοτήτων μας σε επίπεδο παραγωγής. Με συνεχείς επενδύσεις παραμένουμε πάντα μπροστά σε ποιότητα, καινοτομία και ανταγωνιστικότητα.
Μετά από 15 χρόνια στην εταιρεία, τι σας συγκινεί ή σας εμπνέει περισσότερο σήμερα στην πορεία της Coffee Island;
Μετά από 15 χρόνια, εκείνο που εξακολουθεί να με εμπνέει είναι ότι έχουμε δημιουργήσει μια ζωντανή κοινότητα γύρω από τον καφέ. Ο καφές για εμάς είναι ένα πεδίο ακούραστης αναζήτησης, επιστήμης, πολιτισμού και ανθρώπινης σύνδεσης.
Με εμπνέει το ότι μπορούμε να καινοτομούμε διαρκώς, να εξελίσσουμε τη γεύση, να αναβαθμίζουμε την εμπειρία του καταναλωτή, να βελτιώνουμε τις υποδομές μας, να ενσωματώνουμε τη βιωσιμότητα στην καθημερινή μας λειτουργία. Σε αυτή την αλυσίδα γνώσης, φροντίδας και συνέπειας, η ευθύνη είναι τεράστια, αλλά είναι και η πηγή της έμπνευσής μου.
Η Coffee Island είναι οι άνθρωποί μας, οι συνεργάτες μας, οι παραγωγοί στους οποίους επενδύουμε απευθείας μέσα από το Direct Trade, και φυσικά οι καταναλωτές μας. Όλοι αυτοί συνθέτουν ένα δυναμικό οικοσύστημα με κοινό σκοπό την αξεπέραστη απόλαυση του καλού καφέ.
Μπορείτε να μας δώσετε ένα guidance για την φετινή χρονιά;
Παρά το απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον, παραμένουμε ακλόνητοι στη δέσμευσή μας να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία Coffee Island, όχι μόνο μέσα από τον καφέ, αλλά και μέσα από τα επιλεγμένα ροφήματα και σνακ μας. Κάθε προϊόν δημιουργείται με ιδιαίτερη φροντίδα και αυστηρά κριτήρια ποιότητας, ώστε να συνοδεύει αρμονικά το φλιτζάνι καφέ, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη γαστρονομική εμπειρία.
Για τη φετινή χρονιά ενισχύουμε ποιοτικά το δίκτυο των υπαρχόντων καταστημάτων μας στην Ελλάδα, χτίζοντας πάνω στις ισχυρές βάσεις που έχουμε ήδη δημιουργήσει. Παράλληλα, συνεχίζουμε να επεκτείνουμε το δίκτυό μας κι εκτός συνόρων και να δημιουργούμε σύγχρονα concept stores.
Μετά από 26 χρόνια πορείας, προχωράμε με τον ίδιο ενθουσιασμό και σεβασμό, αλλά με μεγαλύτερη ωριμότητα και φροντίδα για τους ανθρώπους μας, την παγκόσμια κοινότητα των coffee lovers και για το περιβάλλον που μας φιλοξενεί.