Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού».
Σκορσέζε στις νέες κυκλοφορίες, Γκοντάρ στις επανεκδόσεις
Πηγή φωτ.: Facebook/ Vogue
Πηγή φωτ.: Facebook/ Vogue
Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού».
Κινηματογράφος

Σκορσέζε στις νέες κυκλοφορίες, Γκοντάρ στις επανεκδόσεις

Πολυαναμενόμενη η κινηματογραφική εβδομάδα για τους λάτρεις της 7ης Τέχνης και του Σκορσέζε που δεν είχαν βρει εισιτήριο για τη νέα του ταινία «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού». Η εβδομάδα διανθίζεται με δύο ακόμη πρεμιέρες καθότι αναβλήθηκε η κυκλοφορία της ταινίας «Το Γόνατο της Αχέντ».

Συνεπώς, μαζί με το σκορσεζικό έπος έχουμε την γερμανική «Στο γραφείο των καθηγητών» με βραβεία στον φάκελό της και υποψηφιότητες για νέες διεκδικήσεις καθώς και το animation «Paw Patrol: Η Σούπερ Ταινία» με πρωταγωνιστές τα κουτάβια του PAW Patrol. Στις επανεκδόσεις «Η Κινέζα» του Γκοντάρ.

Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού

Πανελλήνια πρεμιέρα στο πλαίσιο του 29ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» και στην κατάμεστη αίθουσα του κινηματογράφου «Ιντεάλ» για την 26η ταινία του Μάρτιν Σκορσέσε με τίτλο «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού» που ενέχει στοιχεία γουέστερν, συγκρατημένο χιούμορ ανάμεσα στους διαλόγους των δύο ανδρών πρωταγωνιστών Λεονάρντο ντι Κάπριο και Ρόμπερτ ντε Νίρο.

Στην 206’ διάρκειας ταινίας ο Σκορσέζε ξεδιπλώνει την ιστορία του ομώνυμου  βιβλίου του Ντέιβιντ Γκραν που αφορά στις κατά συρροή δολοφονίες που συνέβησαν τη δεκαετία του '20 στην Οκλαχόμα, με θύματα μέλη της φυλής Οσέιτζ οι οποίοι με τη σειρά τους είχαν στην κατοχή τους κοιτάσματα πετρελαίου. Την υπόθεση διαλευκάνει το νεοσχηματισθέν FBI και ταυτόχρονα με την αποκάλυψη των δολοφόνων διαρρηγνύονται τα θεμέλια του γάμου μίας γυναίκας από τη φυλή Όσειτζ και ενός άνδρα μη Ινδιάνου.

Στην ταινία ενυπάρχει και το πολιτικό στοιχείο: η αφάνιση μίας φυλής και η σταδιακή εξαφάνιση της Άγριας Δύσης λόγω της ταυτόχρονης ανατολής του δυτικού τρόπου ζωής. Περισσότερα για την ταινία στο σημείωμά μας, εδώ.  

Στο γραφείο καθηγητών

Πώς αντιδρά η ανθρώπινη φύση στην κλοπή και πότε παύει να υφίσταται η εμπιστοσύνη; Πρόκειται για δύο από τα ερωτήματα που θέτει η ταινία «Στο γραφείο των καθηγητών» του Ιλκέρ Τσατάκ.

Πηγή φωτ.: Facebook/ CICAE - Arthouse Cinema

Βραβευμένη στο Φεστιβάλ Βερολίνου, η καλύτερη γερμανική ταινία της χρονιάς, επίσημη υποβολή της Γερμανίας για τα Οσκαρ 2024 και υποψήφια για βραβείο LUX, η ταινία ακολουθεί τη ζωή μίας αφοσιωμένης δασκάλας στο σχολείο όπου εργάζεται. Σαν πληροφορείται ότι ένας από τους μαθητές της είναι ύποπτος για κλοπές, αποφασίζει να διαλευκάνει μόνη της την υπόθεση υιοθετώντας τον ρόλο διαμεσολαβητή ανάμεσα σε αγανακτισμένους γονείς, ισχυρογνώμονες συναδέλφους και επιθετικούς μαθητές.

Η προσπάθειά της αυτή τη φέρνει αντιμέτωπη με τις δομές του σχολικού συστήματος που στην προκειμένη στηρίζονται στην «πολιτική μηδενικής ανοχής. Εξετάζουμε κάθε θέμα όσο μικρό κι αν είναι», όπως αναφέρεται στην ταινία. Που σταματά η ηθική και που αρχίζει ο νόμος, πώς αντιμετωπίζονται τα παιδιά που διαπράττουν μικροκλοπές και γιατί τις κάνουν; Η κάμερα του Τσατάκ παρατηρεί, το ίδιο κι εμείς.

Η Κινέζα

Ταυτισμένος με το κίνημα της νουβέλ βαγκ, ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ (1930-2022) κεντρίζει το σινεφίλ κοινό. Αυτή την εβδομάδα κυκλοφορεί σε επανέκδοση η επαναστατική «Κινέζα» (1967). Η υπόθεση εκτυλίσσεται (ξανά) στην Γαλλία, αυτή τη φορά πρωταγωνιστεί μία ομάδα φοιτητών που μελετούν τα γραπτά του Μάο και αναζητά τη θέση της στον κόσμο αλλά και τους εφικτούς τρόπους να τον αλλάξουν ώστε να μετατραπεί σε μια μαοϊστική κοινότητα χρησιμοποιώντας την τρομοκρατία. Όπως αναφέρεται στην υπόθεση, χρησιμοποιήσουν την τρομοκρατία για να φέρουν την κοινωνική αλλαγή.

Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού». Πηγή φωτ.: Facebook/ Vogue