Νέες ταινίες: Γαλλική και ελληνική κωμωδία, δράση και θρίλερ
Από την ταινία «Η μέθοδος Κομπρομάτ». Πηγή φωτ.: Facebook / Danaos Films
Από την ταινία «Η μέθοδος Κομπρομάτ». Πηγή φωτ.: Facebook / Danaos Films

Νέες ταινίες: Γαλλική και ελληνική κωμωδία, δράση και θρίλερ

Γαλλική και ελληνική κωμωδία, δράση και θρίλερ είναι τα είδη των νέων ταινιών που προβάλλονται από τις 25 Μαΐου στις κινηματογραφικές αίθουσες. Θίγουν θέματα όπως η φιλία και η αλληλεγγύη που μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση αλλά και αντιμετώπιση τροχοπεδών, οι αλλαγές στη ζωή που μπορεί να φέρει μια μετακόμιση, η διαφυγή ως σωτηρία σαν οι υπόλοιποι θέλουν να διαβάλουν ένα πρόσωπο, μεταξύ άλλων.

Σε επανέκδοση κυκλοφορεί «Ο αθώος» (1976) του Λουκίνο Βισκόντι, ταινία βασισμένη στο μυθιστόρημα του Ντ' Ανούντσιο και καταγράφει το «τέλος» της ιταλικής αριστοκρατίας, συνοδευόμενο από την αλαζονεία της εξουσίας και από το αδιέξοδο του πάθους.

Στις κινηματογραφικές αίθουσες βγαίνουν, επίσης, τα «Μπάσταρδα» η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Νίκου Πάστρα με πρεμιέρα και sold out προβολές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και αναφέρεται στα όσα εκτυλίσσονται ανάμεσα σε μια παρέα νεαρών που απομονώνονται σε ένα σπίτι.

Όπως και η «Μικρή γοργόνα» από τη Disney, σε διασκευή κλασικής ταινίας κινουμένων σχεδίων –δεν πρόκειται για animation.

Στα άκρα 

Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας έχει το θρίλερ «Στα άκρα» του Χουάν Ντιέγκο Μπότο, με τους Πενέλοπε Κρουζ και Λουίς Τοσάρ. Η υπόθεση εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια ενός 24ωρου, εξ ου και ο ήχος από το ξυπνητήρι και τα πλάνα που εστιάζουν στο επιτραπέζιο ρολόι.

«Η αστυνομία πήρε ένα μικρό κορίτσι το πρωί. Δεν ξέρω αν την πήγαν σε κέντρο ή συνέλαβαν τη μητέρα [...] Μπορεί να χάσει την κηδεμονία, πρέπει να τη βρω» είναι οι φράσεις που αναφέρουν περί τίνος πρόκειται. Καθώς, λόγω του ότι η μητέρα εργάζεται από νωρίς το πρωί, η κόρη της συνηθίζει να πηγαίνει μόνη της στο σχολείο.

Μία ταινία για το βάρος που σηκώνει μία μητέρα που μεγαλώνει μόνη της την κόρη της και προσπαθεί να μην καταρρεύσει όταν τα εμπόδια εμφανίζονται το ένα μετά το άλλο. Το αδιέξοδο και η απόγνωση εκφράζονται με φράσεις όπως «μπείτε στη θέση μου. Θα αφήσετε μία οικογένεια στο δρόμο;» και «Τα έκανα όλα λάθος».

Μία ταινία επίσης για τη φιλία και την αλληλεγγύη –εφόδια που μπορούν να εξομαλύνουν καταστάσεις.

Απίστευτο και όμως αληθινό

Η μετακόμιση ενός ζευγαριού σε ένα ήσυχο προάστιο φέρνει αλλαγές στη ζωή τους. Αλλαγές που προκύπτουν από την ύπαρξη ενός μυστηριώδους τούνελ στο κελάρι, στα έγκατα του σπιτιού. Η ταινία, «Απίστευτο κι όμως αληθινό» του Κουεντίν Ντουπιέ, ανήκει στο είδος της κωμωδίας.

Υπάρχει ανυπομονησία σε οικείους τους, προτού το ζευγάρι τους το ανακοινώσει, και αμηχανία μετά την ανακοίνωση, συνοδευόμενη από τη φράση «καλύτερα να μην το λέγατε».

Η μέθοδος Κομπρομάτ

«Κομπρομάτ» είναι επιζήμιες πληροφορίες σχετικά με ένα δημόσιο πρόσωπο που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την «αλλοίωση» της εικόνας τους, της αρνητικής δημοσιότητας, για εκβιασμό, για την άσκηση επιρροής.

Αναφέρεται (σ.σ. το «Κομπρομάτ») στον τίτλο και ξετυλίγεται στην υπόθεση της ταινίας «Η μέθοδος Κομπρομάτ» του Ζερόμ Σαλ. Πρόκειται για γαλλικό θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα. Πρωταγωνιστής ο Ματιέ (Ζιλ Λελούς), μέλος του γαλλικού ινστιτούτου στο Ιρκούτσκ, που συλλαμβάνεται από τις ρωσικές αρχές, φυλακίζεται και κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης του.

Η δράση εκτυλίσσεται στη Ρωσία, το 2017, όπως πληροφορούμαστε από την ταινία, ο Ματιέ επαναλαμβάνει «είμαι αθώος», ώσπου συνειδητοποιεί ότι είναι θύμα ενός «κομπρομάτ», μίας συνωμοσίας εναντίον του που έχει στηθεί με πλαστά ενοχοποιητικά στοιχεία, προκειμένου να «καταστραφεί».

«Θα καταδικαστείς 10-15 χρόνια σε φυλάκιση» του αναφέρουν και το περιθώριο που του αφήνουν δεν είναι άλλο από την απόδραση.

Kandahar: Σημείο διαφυγής 

Σε μεγαλύτερο βαθμό από την ταινία «Η Μέθοδος Κομπρομάτ» είναι η δράση της ταινίας «Kandahar: Σημείο Διαφυγής» του Ρικ Ρόμαν Βο. Αυτοκίνητα τρέχουν στους δρόμους και την έρημο συνοδευόμενα από αντίστοιχη μουσική υπόκρουση, αυτοκίνητα επίσης ανατινάζονται, ανατινάζονται και πυρηνικά εργοστάσια, ακούγονται πυροβολισμοί· κάθε έκρηξης έχει προηγηθεί –κατά ελάχιστα δευτερόλεπτα– ο στόχος μέσω του ειδικού συστήματος εντοπισμού των όπλων, αποτελώντας μία τρόπον τινά παρομοίωση για τα πρόσωπα της ταινίας. Ότι αποτελούν στόχους.

«Η CIA χτυπά ιρανικά πυρηνικά εργοστάσια», ακούμε κατά την ταινία και παρατηρούμε τη μάχη με το χρόνο που δίνει πράκτορας της CIA ώστε να δραπετεύσει προτού τον εντοπίσουν οι ειδικές δυνάμεις του Αφγανιστάν. Για να τα καταφέρει θα χρειαστεί τη βοήθεια του διερμηνέα του, ο οποίος μπορεί να έχασε τον γιο του από τους Ταλιμπάν, αλλά κατηγορεί τις δυτικές δυνάμεις για τη συνέχιση του αιματοκυλίσματος.

Η ζωή καθενός κινδυνεύει, η προσταγή «σκύψε» είναι προς προστασία της.

Η ζωγραφιά του Θεού

Βασισμένη σε θεατρικό έργο του Ιάκωβου Μυλωνά είναι η ταινία «Η ζωγραφιά του Θεού» του Γιάννη Καλογερόπουλου. Πρόκειται για κωμωδία με έμφαση στην ανθρωπιά και την αποδοχή, την αλλαγή των συναισθημάτων και των αποφάσεων μετά τη συναναστροφή με άτομα που επίκειται ιδιαίτερης φροντίδας, τα δικαιώματα που είναι ίδια για όλους.

Ένα από τα κεντρικά πρόσωπα της ταινίας, ο Δημήτρης, επιστρέφει στην Ελλάδα μετά τον θάνατο της μητέρας του και με σκοπό να βάλει την ανάπηρη αδερφή του στο ίδρυμα και να ζήσει με τη σύντροφό του στο πατρικό του. Μόνο που η απόφασή του αλλάζει.

«Ανάπηρος γίνεται κάποιος όταν του κόβεις τις ράμπες» τον ακούμε να λέει.

Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Η μέθοδος Κομπρομάτ». Πηγή φωτ.: Facebook / Danaos Films