Κλειστές οι αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου με ελληνικές αρχαιότητες και τα γλυπτά του Παρθενώνα

Κλειστές οι αίθουσες του Βρετανικού Μουσείου με ελληνικές αρχαιότητες και τα γλυπτά του Παρθενώνα

Η αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου όπου εκτίθενται τα Παρθενώνεια γλυπτά δεν λειτουργεί αυτό τον καιρό. Όπως λέει το ίδιο το μουσείο στην ιστοσελίδα του, αυτό οφείλεται σε λόγους συντήρησης. Και δεν είναι η μόνη γκαλερί που έχει κλείσει μέσα στο καλοκαίρι.

Όλες οι αίθουσες από την 12η έως την 18η είναι κλειστές για τον ίδιο λόγο. Επίσης, οι επόμενες, μέχρι την 22η, είναι  κλειστές λόγω κορονοϊού, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός όπως αναφέρεται επίσημα.

«Η Duveen Gallery όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι ′′κλειστή μέχρι νεωτέρας". Απλά επιστρέψτε τα στην Αθήνα και κανείς δεν θα το προσέξει» έγραψε στο Facebook o Γιώργος Βάρδας, στέλεχος της διεθνούς αλλά και της αυστραλιανής επιτροπής για την επανένωση των γλυπτών.

Η ανάρτησή του συνοδεύτηκε με απεικόνιση της ιστοσελίδας του Βρετανικού Μουσείου.

Ήδη μέλη των επιτροπών επανένωσης ανά τον κόσμο χρησιμοποίησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να σαρκάσουν το γεγονός. «Τι συνέβη πάλι; Τρέχει ξανά η οροφή;» ρώτησαν το Βρετανικό Μουσείο από την Αυστραλιανή επιτροπή, υπενθυμίζοντας περιστατικό που είχε συμβεί προ ετών.

Τότε, που η οροφή είχε διαρροές, έπεφταν νερά  επάνω στα γλυπτά και η γκαλερί Ντιβέν είχε στολιστεί με… κουβάδες. Ουδεμία απάντηση έλαβαν.

Το γεγονός είναι σοκαριστικό. Ολόκληρος ο ελληνικός πολιτισμός, με κορυφαία τα γλυπτά που ο Έλγιν άρπαξε από τον Παρθενώνα, δεν είναι προσπελάσιμος τον καιρό αυτό και άγνωστο για πόσο.

Αγγεία, γλυπτά, αγάλματα, όλα στεγάζονται στις αίθουσες 12 έως 18, όπου υποτίθεται πως γίνονται εργασίες συντήρησης. Γεγονός αξιοκατάκριτο, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά της τουριστικής σαιζόν.

Το Βρετανικό Μουσείο ήταν κλειστό τον χειμώνα λόγω πανδημίας και άνοιξε, όπως και τα υπόλοιπα βρετανικά μουσεία, στα μέσα Μαΐου. Θα έπρεπε λοιπόν, οι όποιες εργασίες συντήρησης στην  αίθουσα ή στα εκθέματα, να είχαν γίνει όσο δεν λειτουργούσε.

Ειδικά η γκαλερί με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, θα έπρεπε να είναι ανοιχτή πάση θυσία.

Στις επόμενες τέσσερις αίθουσες, με ελληνικές αρχαιότητες από τον 5ο αιώνα π.Χ. και μετά, οι λόγοι  που προβάλλονται για τη μη λειτουργία τους είναι πως αυτό συμβαίνει ώστε να κρατούνται οι αποστάσεις λόγω κορονοϊού. Γιατί δεν έγινε αυτό με γκαλερί που στεγάζουν εκθέματα από άλλους  πολιτισμούς;

Η συγκεκριμένη επιλογή του Μουσείου, δεν φαίνεται καθόλου φιλική για την Ελλάδα. Το ζήτημα είναι πώς θα αντιδράσουμε με σοβαρότητα. Και επίσης, ότι πλέον κρατάμε ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα μας για τη διεκδίκηση επιστροφής των γλυπτών που ο Φειδίας και οι μαθητές του δημιούργησαν προκειμένου να κοσμούν τον Παρθενώνα και όχι για να κλαπούν και να  βρίσκονται στο Λονδίνο.

Όσο και αν η Μεγάλη Βρετανία θέλει να πείσει πως τα προστατεύει και τα εκθέτει εν τιμή και δόξη δεν μπορεί να πείσει κανέναν καλόπιστο, καθώς τέτοια μικρά ή μεγαλύτερα γεγονότα είναι συχνά.