Τι θα γίνει με τους… ανυπότακτους ιερείς χωρίς μάσκες;

Τι θα γίνει με τους… ανυπότακτους ιερείς χωρίς μάσκες;

Κρίμα που νομίζαμε ότι είμαστε ο εξυπνότερος λαός του κόσμου. Μας πέρασαν οι Νιγηριανοί που σε ποσοστό 59%... δεν πιστεύουν ότι υπάρχει κορονοϊός.  Εμείς ερχόμαστε δεύτεροι με 46%. Δηλαδή 46 στους εκατό συμπολίτες μας δεν πιστεύουν στην ύπαρξη του κορονοϊού.  Δευτεραθλητές… εξυπνάδας!

Μπορεί οι θάνατοι να πλησιάζουν το 1.200.000, μπορεί ο καθηγητής Δερμιρτζάκης να κάνει δραματική προειδοποίηση ότι ενδέχεται να γίνουμε Μπέργαμο, μπορεί η Πρόεδρος της Κομισιόν να προβλέπει ότι τα κρούσματα θα αυξηθούν τι επόμενες εβδομάδες, μπορεί οι παγκόσμια οικονομία να κλονίζεται, μπορεί κλάδοι ολόκληροι, όπως το θέαμα, η εστίαση, οι αερομεταφορές, η τουριστική βιομηχανία να βρίσκονται υπό κατάρρευση αφήνοντας στο έλεος της ανεργίας εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους, αλλά ο Έλληνας δε μασάει. Όλα είναι συνωμοσία κάποιων Ιλλουμινάτι που θέλουν να ελέγξουν το ανθρώπινο γένος. 

Και κει που λέγαμε πάλι καλά που δεν έχουμε διαδηλώσεις εναντίον των μέτρων όπως στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Σερβία και αλλού, μας προέκυψαν οι γενναίοι προσκυνητές του 40 άνευ μάσκας. Στο Σύνταγμα προσπάθησαν να καταθέσουν στεφάνι στον Άγνωστο Στρατιώτη ενώ στην Πάτρα έκαναν παρέλαση παρά την απαγόρευση. Μαζί τους και οι απαραίτητοι παπάδες.  

Του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Σακελλαροπούλου φόρεσε μάσκα. Οι παπάδες όχι! 

Θα πρέπει επί τέλους να τελειώσει η ατιμωρησία τους.  Κατανοούμε – θέλουμε να πιστεύουμε - ότι για τους ιερείς η αίσθηση των πραγμάτων είναι διαφορετική. Μπορεί να πιστεύουν στην μετά θάνατο ζωή, όπου θα βρεθούν εις τόπο χλοερόν, Παραδείσιο. Λογικά πιστεύουν και στη παντοδύναμη παρέμβαση της θεϊκής δύναμης που θα εξουδετερώσει τον ιό, όπως και ότι η Θεία Κοινωνία , ως σώμα και αίμα Χριστού, είναι απρόσβλητη από τον ιό.

Οι απόψεις είναι δικαίωμά τους. Ωστόσο είναι μέλη της κοινωνίας. Δεν συνομιλούν μόνο… με το Θεό. Κυρίως απευθύνονται σε ανθρώπους, ασκούν δημόσιο λειτούργημα, και εκ θέσεως έρχονται σε επαφή με πλήθος πολιτών, κατά τεκμήριον ηλικιακά ευπαθών ομάδων. Είναι επίσης Έλληνες πολίτες και δημόσιοι υπάλληλοι. Πόθεν αρύονται το δικαίωμα της ανυπακοής στις εντολές της Πολιτείας;

Ήταν - ας πούμε - κατανοητό στο μήνα της καραντίνας, όταν συνέβησαν διάφορα παρατράγουδα. Ιερείς να βάζουν από την πίσω πόρτα πιστούς για να τους κοινωνήσουν, ιερείς να λένε στους πιστούς βγάλε τη μάσκα μέσα στην εκκλησία, προσβάλλεις το Θεό. Κάποιοι άλλοι δεν επέτρεπαν στους πιστούς να εισέλθουν με μάσκα στην εκκλησία, ή τους επέβαλαν να αποχωρήσουν, λες η εκκλησία  ήταν τσιφλίκι τους. Είχαμε και περιπτώσεις που τη Μεγάλη Εβδομάδα τους καλούσαν τους πιστούς να συμμετάσχουν στην ακολουθία του Επιταφίου, χωρίς μάσκα φυσικά. 

Λέμε ήταν κάτι κατανοητό, γιατί αφενός ο ιός ήταν κάτι καινούργιο, άρα δικαιολογημένη η καχυποψία, αφετέρου τα «κρούσματα» των απείθαρχων ιερέων, όσα μαθαίνονταν τουλάχιστον, ήταν χρονικά σποραδικά, γεωγραφικά διάσπαρτα, και από πλευράς ιεραρχίας περιφερειακά. Αφορούσαν ιερείς, συνήθως κάποιας ηλικίας, που βρίσκονται μεταξύ πίστης και μυστικισμού, φετιχισμού και τοτεμισμού. Ένα μείγμα θρησκοληψίας και μεσαιωνισμού. 

Όμως σταδιακά, οι ιερείς άνευ μάσκας,  παρουσιάστηκαν και στη βιτρίνα. Πήγαν στα σχολεία για τον αγιασμό χωρίς μάσκα. Τώρα και στον Άγιο Δημήτριο Θεσσαλονίκης εκτέθηκαν σε πανελλήνιο θέαμα.

Ο ρόλος τους, όσον αφορά την κοινωνική τους επίδραση, είναι σπουδαίος. Θέλουμε να πούμε ότι δεν είναι μεμονωμένα άτομα τα οποία δεν τηρούν τα μέτρα. Λόγω ιδιότητας, αποτελούν εμβληματικά άτομα που δίνουν το παράδειγμα στους πιστούς. Άρα η ευθύνη τους και η υποχρέωσή τους  να σεβαστούν τα μέτρα είναι μεγαλύτερη από αυτή του μεμονωμένου πολίτη.

Ίσως θεωρούν ότι δεν τους αφορούν τα φτηνά εγκόσμια όπως η ασθένεια – για κάποιους άλλωστε, όπως έχουν δηλώσει ο ιός είναι δοκιμασία του Θεού, ενώ για άλλους τιμωρία του Θεού. 

Έχουμε πάντως την αίσθηση ότι δεν είναι μόνο αυτά. Πέραν της πίστης και του μυστικισμού, απολαμβάνουν κάτι το πολύ εγκόσμιο. Το ατιμώρητο που δημιουργεί η εξουσία που τους έχει παρασχεθεί.

 Όμως αυτοί μπορεί να δώσουν… λογαριασμό στο Θεό, αλλά  δεν θα δώσουν στην κοινωνία. Στην κοινωνία θα δώσει η κοσμική εξουσία, ήτοι η κυβέρνηση που είναι υπεύθυνη για τη δημόσια υγεία. Γι? αυτό πρέπει να τελειώνει με τους παπάδες χωρίς μάσκες.