Συνέντευξη τύπου Δ. Παπαστεργίου - Μ. Χρυσοχοΐδη για Προσωπικό Αριθμό: Σημαντική καινοτομία - Ποια τα βασικά στοιχεία
Eurokinissi
Eurokinissi

Συνέντευξη τύπου Δ. Παπαστεργίου - Μ. Χρυσοχοΐδη για Προσωπικό Αριθμό: Σημαντική καινοτομία - Ποια τα βασικά στοιχεία

Την Τρίτη (03/06) ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας myInfo.gov.gr, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμη η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού. Τη διαδικασία έκδοσής του ανέλυσαν σήμερα σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Δ. Παπαστεργίου: Σημαντική καινοτομία ο προσωπικός αριθμός

«Ο προσωπικός αριθμός σχεδιάστηκε πριν από 5 χρόνια, προσπαθούμε να διορθώσουμε ανορθογραφίες από τα μητρώα», είπε ο κ. Παπαστεργίου.

«Αφορά όλους τους πολίτες που έχουν ΑΜΚΑ και ΑΦΜ. Θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας και θα βγαίνει για μια φορά» εξήγησε ο υπουργός.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αφορά 2 εκατ. ταυτοποιημένα πρόσωπα που θα κληθούν να διορθώσουν τουλάχιστον ένα από τα μητρώα για τα οποία υπάρχουν εγγραφές τους. 

«Ο προσωπικός αριθμός ήταν κάτι το οποίο δεν σχεδιάστηκε σήμερα. Σχεδιάστηκε πριν από τουλάχιστον πέντε χρόνια, ίσως και περισσότερο. Έρχεται να δώσει λύση σε ένα τεράστιο ζήτημα που υπάρχει στη δημόσια διοίκηση. Αλήθεια, γιατί θέλουμε το προσωπικό αριθμό; Για να έχουμε έναν 5ο αριθμό να μπερδευόμαστε; Όχι. Θέλουμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη στο ελληνικό δημόσιο» τόνισε ο κ. Παπαστεργίου και εξήγησε:

«Έρχεται να επιλύσει ένα τεράστιο ζήτημα ασυνέπειας, ανορθογραφίας, κυριολεκτικής και ψηφιακής, στα μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου και πλέον το κράτος αποκτά ένα πολύ ισχυρό εφόδιο προκειμένου να έχει μια ενιαία εικόνα για τον πολίτη, προκειμένου να σταματήσουμε να ταλαιπωρούμε τους πολίτες που δυστυχώς έχουν την ατυχία να έχουν διαφορετική εικόνα, διαφορετικά στοιχεία σε κάποιο από τα μητρώα του ελληνικού Δημοσίου, να μπορούμε πλέον να εφαρμόζουμε απόλυτη και πλήρη διαλειτουργικότητα στα ζητήματα του Δημοσίου και να μπορέσουμε σιγά σιγά να παρέχουμε πλέον εξελιγμένες και ποιμένες υπηρεσίες».

«Απλοποιούμε πλέον τις διαδικασίες. Πάμε με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία να ταυτοποιήσουμε τους πολίτες και να έχουμε την ενιαία και βασική τους εικόνα σε όλα τα μητρώα, καλύτερα δεδομένα για το ελληνικό Δημόσιο», πρόσθεσε.

Βασικά στοιχεία για τον προσωπικό αριθμό

  • Σύμφωνα με τον Δ. Παπαστεργίου, ο προσωπικός αριθμός αφορά σε όλους τους πολίτες που έχουν είτε ΑΦΜ είτε ΑΜΚΑ.
  • Ως προς της μορφή του, θα αποτελείται από τρία αλφαριθμητικά ψηφία, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και του λατινικού αλφαβήτου και τον ΑΦΜ μας
  • Θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας και στην ηλεκτρονική μας ταυτότητα.
  • Θα βγαίνει για μια φορά και δεν θα μεταβάλλεται για κάθε Έλληνα πολίτη.

Η διαδικασία

Η πλατφόρμα θα ανοίξει αύριο. Οι πολίτες χρειάζονται μόνο κωδικούς Taxis και εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.

Η έκδοση του προσωπικού αριθμού ακολουθεί αυτά τα βήματα: Μπαίνουμε στην εφαρμογή με διπλό παράγοντα ταυτοποίησης. Βλέπουμε τα στοιχεία μας, τα επιβεβαιώνουμε, γίνεται αυτομάτως συγχρονισμός σε όλα τα μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου. Το επόμενο βήμα είναι η επιλογή του προσωπικού αριθμού.

Μ. Χρυσοχοΐδης: Θα εφαρμοστεί στις νέες αστυνομικές ταυτότητες

Από την πλευρά του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είπε ότι στη νέα ταυτότητα αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα προσωπικά δεδομένα και θα περιλαμβάνει τον προσωπικό αριθμό.

Όπως παρουσίασε, από τις 25/9/2032 έχουν εκδοθεί 1.788.362 ταυτότητες και έχουν ενεργοποιηθεί 1.744.000 εκατομμύρια.

«Έχουμε 81 υπηρεσίες με διπλή βάρδια σε σύνολο 371 υπηρεσιών, υπάρχει αποδέσμευση από τον τόπο κατοικίας ή προσωρινής κατοικίας. Καλώ όσους πάνε διακοπές να βγάλουν ταυτότητα από την περιοχή που θα επισκεφθούν» σημειώνοντας ότι ο χρόνος ανά ραντεβού έχει μειωθεί στα 22 λεπτά.

Για τους επόμενους 3 μήνες έχουμε διαθέσιμα ραντεβού 27%, στη Θεσσαλονίκη 7,5% και στην υπόλοιπη περιφέρεια 67,5%, είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη προσθέτοντας ότι δεν αποκλείεται η διαδικασία να ενισχυθεί και από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

Αποτελεί πολύ σημαντικό βήμα για την ασφάλεια των εγγράφων στη χώρα, αποτελεί σημαντικό έγγραφο για τα ταξίδι και εναρμόνιση με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Γ. Πιτσιλής για Προσωπικό Αριθμό

«Ήταν Δεκέμβριος του 2019 όταν με τον τότε υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, κάναμε τη σχετική παρουσίαση στον πρωθυπουργό για έναν αριθμό που θα αφορά τη συναλλαγή πολίτη-κράτους», ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής. 

«Ήταν μια διαδικασία επίπονη που υπολογίστηκαν αρκετοί παράγοντες. Δεν φαινόταν τόσο δύσκολο όσο αποδείχθηκε στην Πράξη. Πίσω από την ιδέα είναι ότι υπάρχει ένας αριθμός που όταν αλλάζει ένα στοιχείο θα ενημερώνονται όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου», είπε. 

«Είναι αριθμός που δεν αποκαλύπτει προσωπικά στοιχεία, καλή επιτυχία στο εγχείρημα», κατέληξε.

ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων για τον Προσωπικό Αριθμό

Για μέρα χαράς και ευθύνης έκανε λόγο ο ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, καθώς, όπως είπε, πρόκειται για ένα έργο με πολλές παραμέτρους

«Την περίοδο του εμβολιασμού διαπιστώσαμε ότι τουλάχιστον ένα μέλος σε κάθε οικογένεια είχε διαφορετικά στοιχεία σε διαφορετικά μητρώα.

Η έκδοση του προσωπικού αριθμού γίνεται είτε μέσω gov.gr, είτε μέσω του myinfo.gov.gr είτε μέσω του pa.gov.gr. H σύνδεση γίνεται με κωδικούς Taxisnet και δεύτερο παράγοντα πιστοποίησης με SMS στο κινητό», είπε. 

Και τόνισε ότι ο πολίτης έχει τη δυνατότητα είτε να επιβεβαιώσει τα στοιχεία από τα μητρώα που απεικονίζονται είτε θα πει ότι δεν είναι σωστά.

«Στην περίπτωση που είναι σωστά, θα του εμφανιστεί ο ΑΜΚΑ για να επιβεβαιώσει αν ισχύει όπως και για τον αριθμό δελτίου ταυτότητας και για το ΑΦΜ, ο πολίτης προχωράει και υποβάλει δήλωση ότι συμφωνώ ότι για όποιες αλλαγές θα πρέπει να ενημερωθούν τα επιμέρους μητρώα», ανέφερε. 

«Κάθε φορά η μήτρα είναι τα στοιχεία που είναι στα Μητρώα Πολιτών.

Στη συνέχεια έχει μια προεπισκόπηση των στοιχείων που έχει επιβεβαιώσει και θα τα παρουσιάζονται τα στοιχεία σε κάθε μητρώο ενώ θα του επισημαίνονται οι επιμέρους διαφορές ανά μητρώο εφόσον αυτά υπάρχουν.

Αυτή η ενημέρωση για τις αλλαγές θα πραγματοποιηθεί με δική μας ευθύνη, των κρατικών μητρώων.

Στην περίπτωση λάθους τότε ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ποια στοιχεία είναι προς διόρθωση και να τα διορθώσει ενώ το ίδιο πρέπει να κάνει, αν χρειάζεται, και για ΑΦΜ και ΑΜΚΑ

Είτε στη μια διαδικασία είτε στην άλλη ο έλεγχος γίνεται αυτόματα από τη ΓΓΠΣ. Αν δει ότι τα στοιχεία του δεν επιβεβαιώνονται τότε αυτά θα εξεταστούν σε δεύτερο χρόνο από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

Ο Προσωπικός Αριθμός δημιουργείται από δύο πρώτα αλφαβητικά ή αριθμητικά, το τρίτο επιλέγεται αυτόματα και ακολουθεί το ΑΦΜ. Εφόσον ο Πολίτης επιλέγει να εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός, αυτός εκδίδεται και του έρχεται ένα μήνυμα στη θυρίδα που έχει δώσει στο Μητρώο Πολιτών.

Για προστατευόμενα μέλη πρώτα πρέπει να εκδοθεί ο προσωπικός αριθμός από το άτομο που έχει την ευθύνη αυτών των μελών.

Για τις ιδιαίτερες περιπτώσεις αυτοπρόσωπης παρουσίας σε ΚΕΠ, σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έκδοση ΑΦΜ.», πρόσθεσε.