Φωτογραφία αρχείου
ΝΔ: Ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να άρει την απόσπαση της υπαλλήλου της ΡΑΣ
Eurokinissi
Eurokinissi
Φωτογραφία αρχείου

ΝΔ: Ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να άρει την απόσπαση της υπαλλήλου της ΡΑΣ

Ανακοίνωση για την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να άρει την απόσπαση της αναπληρώτριας εκπροσώπου Τύπου του, Τάνιας Καραγιάννη από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, εξέδωσε η ΝΔ.

Χαρακτηρίζοντας καλοδεχούμενη την απόφαση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για άρση της απόσπασης, το κυβερνών κόμμα καλεί την Κουμουνδούρου να αναλογιστεί τις δικές της ευθύνες για τις χρόνιες παθογένειες και για το αν η ΡΑΣ επιτέλεσε και σε ποιο βαθμό τον εποπτικό της ρόλο.

«Μετά τις αποκαλύψεις για απόσπαση της αναπληρώτριας Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ και μιας ακόμη υπαλλήλου στο γραφείο του κ. Ραγκούση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ την ίδια στιγμή κατήγγειλε έλλειψη προσωπικού στη ΡΑΣ, ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να άρει την απόσπαση της κας Καραγιάννη, παρότι μέχρι χθες τη δικαιολογούσε. Κατήγγειλε, δηλαδή, κάτι στο οποίο συνέβαλε να συμβεί», τονίζει η ΝΔ στην ανακοίνωσή της.

Και υπογραμμίζει: «Καλοδεχούμενη η απόφαση για άρση της απόσπασης. Αλλά πριν από την εύκολη κριτική και τις δηλώσεις ότι “όλα λειτουργούσαν καλά και χάλασαν επί κυβέρνησης ΝΔ”, ας αναλογιστεί τις δικές του ευθύνες για τις χρόνιες παθογένειες και για το αν η ΡΑΣ επιτέλεσε και σε ποιο βαθμό τον εποπτικό της ρόλο. Οι πολίτες ζητούν αλήθειες και όχι υπεκφυγές και υποκρισία».

Ο ΣΥΡΙΖΑ αιτήθηκε την άρση απόσπασης της Τ. Καραγιάννη και την επιστροφή της στη ΡΑΣ

Την επιστροφή της αναπληρώτριας εκπροσώπου Τύπου, Τάνιας Καραγιάννη, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), από την οποία είχε αποσπαστεί και ενταχθεί στον ΣΥΡΙΖΑ, ζήτησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης με σχετικό έγγραφο.

Σύμφωνα με την επιστολή του ΣΥΡΙΖΑ προς το Υπουργείο Εσωτερικών (Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης, Διεύθυνση Διοικητικού), η Κουμουνδούρου αιτείται την άρση της απόσπασης, καθώς κατανοεί «το δύσκολο έργο που από εδώ και στο εξής θα έχει η Αρχή για τη διαλεύκανση των αιτιών του μοιραίου δυστυχήματος στα Τέμπη και προκειμένου να συνδράμουμε με κάθε τρόπο».

Πηγή: omadaalithias.gr

Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα της Τ. Καραγιάννη, όσο και μιας άλλης υπαλλήλου της ΡΑΣ στο γραφείο του Γιάννη Ραγκούση τον Σεπτέμβριο του 2019, είχε θίξει σε ανακοίνωσή της η ΝΔ. Η συγκεκριμένη υπάλληλος είχε μεταταχθεί στη ΡΑΣ από τον ΕΦΚΑ τον Ιανουάριο του 2019.

Η ανακοίνωση της ΝΔ

«Σήμερα είδαν το φως της δημοσιότητας στην εφημερίδα Pοlitical οι αποσπάσεις δύο υπαλλήλων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Η μια στο βουλευτικό γραφείο του Γ. Ραγκούση και η άλλη στον ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση της αναπληρώτριας εκπροσώπου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, έχει αποσπάσει υπαλλήλους από μια Αρχή, η Πρόεδρος της οποίας δηλώνει ότι δεν έχει προσωπικό και την ίδια στιγμή καταγγέλλει την υποστελέχωση που δεν επιτρέπει στη ΡΑΣ να επιτελέσει τα ελεγκτικά της καθήκοντα. Από τη μια κόπτεται για τις ανεξάρτητες αρχές, από την άλλη τις αποψιλώνει σε προσωπικό αδιαφορώντας αν μπορούν να επιτελέσουν το έργο για το οποίο συγκροτήθηκαν, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όρια», επισήμαινε η ΝΔ στην ανακοίνωσή της την περασμένη Πέμπτη.

Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ με απάντηση του Γραφείου Τύπου είχε υποστηρίξει:

«Πριν ακόμη η κυβέρνηση δώσει απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα της τραγωδίας, για μια ακόμη φορά σπεύδει, με ανακοίνωση της ΝΔ, να αποδώσει την ευθύνη στους πολιτικούς της αντιπάλους. Αλλά αυτή τη φορά ξεπερνά ακόμη και τα όρια της γραφικότητας. Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για αποσπάσεις διοικητικών υπαλλήλων -και τονίζουμε όχι μηχανικών ή ελεγκτών- από τη ΡΑΣ, που όμως… αποφάσισαν και υπέγραψαν οι Υπουργοί της! Αποσπάσεις καθόλα νόμιμες που ισχύουν για όλα τα κόμματα και για όλους τους βουλευτές. Πόσο πιο χαμηλά θα φτάσουν μέσα στον πανικό τους;».

 

Τι απαντά η ΝΔ στον Σπίρτζη - Τα πέντε ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ για τα Τέμπη

Στους ισχυρισμούς του πρ. υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη για την κατάσταση του σιδηροδρομικό δίκτυο απαντά με ανακοίνωση η Νέα Δημοκρατία παραθέτοντας όπως λέει «τα πέντε ψέματα» για την τραγωδία στα Τέμπη. Κατηγορώντας τον κ. Σπίρτζη ότι εμφανίστηκε δέκα μέρες μετά την τραγωδία «αραδιάζοντας σειρά ψεμάτων, να μας πει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει σε τίποτα».

Πιο συγκεκριμένα η ΝΔ αναφέρει: «ο εξαφανισμένος κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε 10 ημέρες μετά την τραγωδία, σε μια στιγμή που οι πολίτες απαιτούν αλήθειες που να απαντούν στα «γιατί» της τραγωδίας, προκειμένου, αραδιάζοντας σειρά ψεμάτων, να μας πει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει σε τίποτα. Ότι τις ευθύνες φέρουν αποκλειστικά οι προηγούμενοι και οι επόμενοι και ότι παθογένειες και νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν», απαντά η ΝΔ στον ΣΥΡΙΖΑ.

«Σε μια στιγμή που χρειάζεται σοβαρή και ουσιαστική συζήτηση και ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών, ο κ.Σπίρτζης, που ήταν υπουργός επί 4,5 χρόνια, αρνείται οποιαδήποτε ευθύνη για τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την ανακοίνωσή του, καλύπτει απόλυτα τον κ. Σπίρτζη», συνεχίζει το κυβερνών κόμμα.

Και προσθέτει: Παραθέτουμε κάποιες πρώτες απαντήσεις στα πολλά ψέματά του:

*Ψέμα:* «Παραδώσαμε το 68% του έργου, αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες»

*Αλήθεια:* Η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ως το 2016, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ' αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια. Το υπόλοιπο χρειαζόταν να ανακατασκευασθεί. Το 2017 σταματά στην πραγματικότητα η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν σοβαρότατα λάθη στην εφαρμογή». Επιπλέον, το περίφημο 68% αναφέρεται σε ποσοστά απορρόφησης των χρηματοδοτήσεων και όχι σε λειτουργικά τμήματα τα οποία παραδόθηκαν επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ για χρήση. Συγκεκριμένα: επί θητείας ΣΥΡΙΖΑ παραδόθηκαν 17 σταθμοί, σε σύνολο 52, εκ των οποίων οι μισοί ανακατασκευάστηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ αδαπάνως για το δημόσιο και κατασκευάστηκαν 19 επιπλέον. Σχετικά με το ETCS, μέχρι το 2020 είχαν παραδοθεί μηδέν (0) σταθμοί, ενώ μεταξύ 2020-2023 παραδόθηκαν 21 σταθμοί για χρήση στον ΟΣΕ, ήτοι το 40% του έργου.

*Ψέμα:* «Στη Λάρισα υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν».

*Αλήθεια:* Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε πλήρως από τον Νοέμβριο του 2022. Το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε ο τοπικός σταθμός σηματοδότησης στη Λάρισα. Η τηλεδιοίκηση ήταν ενεργή, όμως, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ, δεν λειτουργούσε, δεν τους επέτρεπε να δουν τίποτα πλην ενός πολύ μικρού τμήματος, μέχρι την πυρκαγιά του 2019, οπότε και καταστράφηκε. Ο νέος τοπικός σταθμός παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2022 και έκτοτε ήταν πλήρως λειτουργικός. 'Αρα ο σταθμάρχης θα μπορούσε και να χαράξει ηλεκτρονικά την πορεία και να δει το τρένο για 5,5 χιλιόμετρα. Δεν έκανε τίποτα από τα δύο. Την ίδια ημέρα τα υπόλοιπα δρομολόγια έγιναν κανονικά με αυτόματη χάραξη, κάτι που αποδεικνύει ότι το σύστημα λειτουργούσε πλήρως.

*Ψέμα:* «Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν πάντα 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό»

*Αλήθεια:* Ποτέ δεν υπήρχε υποχρέωση για δύο σταθμάρχες. Αρκεί να κοιτάξει κάποιος τους πίνακες υπηρεσίας για να το διαπιστώσει. Υπάρχουν 3 βάρδιες στις οποίες επιμερίζεται το έργο. Το ρυθμιστικό πλαίσιο προβλέπει ότι ο προϊστάμενος είναι εκείνος που καθορίζει τις βάρδιες. Ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε άλλαξε το πλαίσιο για να καταστήσει τους 2 σταθμάρχες υποχρεωτικό.

*Ψέμα:* «Κάναμε ειδική πρόσκληση για να βγουν έκπτωτοι οι εργολάβοι»

*Αλήθεια:* Αυτό είναι κάτι που ποτέ δεν έκανε ο κ. Σπίρτζης. Είναι ένα ακόμη από τα πολλά που ο ΣΥΡΙΖΑ εκ των υστέρων προβάλλει, αλλά ουδέποτε έπραξε.

*Ψέμα:* «Όταν ήμουν Υπουργός μπορούσες να δεις πού ήταν το κάθε τρένο»

*Αλήθεια:* Ο κ. Σπίρτζης συγχέει το σύστημα τηλεδιοίκησης που δείχνει ακριβώς πού βρίσκεται κάθε αμαξοστοιχία, δηλαδή σε ποια συγκεκριμένη γραμμή ανόδου ή καθόδου, και το σύστημα απλής πλοήγησης το οποίο δείχνει μόνο τη γενική θέση ενός οχήματος. Στην πραγματικότητα, υπήρχε ένα σύστημα GPS το οποίο όμως δεν έδειχνε σε ποιες ράγες κινείται το τρένο, αλλά απλά το στίγμα της τοποθεσίας του. 'Αρα, όταν υπάρχουν δύο γραμμές, όπως εν προκειμένω, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση ο σταθμάρχης να δει αν κινείται στη σωστή ή στη λάθος γραμμή. Συνεπώς, δεν είχε απολύτως κανένα ωφέλιμο αποτέλεσμα. Αντιθέτως, στο τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, που είναι σε λειτουργία από τον Νοέμβριο του 2022 στη Λάρισα, ο κάθε σταθμάρχης μπορεί να δει ακριβώς τη γραμμή πάνω στην οποία κινείται η αμαξοστοιχία, πριν την είσοδο του τρένου στον σταθμό και μετά την αναχώρησή του. Αυτό το σύστημα έως τον Σεπτέμβριο θα έχει εγκατασταθεί σε όλον τον κύριο άξονα».

Η ΝΔ καταλήγοντας αναφέρει: «Έχει απευθυνθεί πρόσκληση στον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Μεταφορών και Εμπορίου της Βουλής σε κατ' αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα μεταφορών κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Ο κ. Γεραπετρίτης θα είναι εκεί. Ο κ. Σπίρτζης θα είναι;».

Χ. Σπίρτζης για σιδηροδρόμους: Το όλοι φταίνε δεν ισχύει - Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και εγώ δεν φταίμε

Την άποψη ότι οι ευθύνες για τις διαχρονικές ελλείψεις στους σιδηροδρόμους δεν αφορούν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε προηγουμένως ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

«Αν έχουμε ευθύνες, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να τις πάρουμε. Το όλοι φταίνε, δεν ισχύει. Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Όλες αυτές τις ημέρες ρωτάει ο κόσμος που είναι ο Σπίρτζης. Με ζήτησε κανείς και κρύφτηκα; Έχω λόγο να κρυφτώ;», είπε χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας την εξαφάνισή του τις τελευταίες ημέρες, ενώ προσπαθώντας να την δικαιολογήσει δήλωσε ότι «όταν βλέπεις να σπαράζουν οικογένειες, δεν είναι δυνατόν να βγω στα παράθυρα να τσακωθώ με τον Γεωργιάδη. Σεβάστηκα την μνήμη τους και για αυτό δεν βγήκα».

«Κατ' αρχάς είναι τραγικό να λέμε ότι σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;» ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι μέσα στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας «κατέρρευσε όλο το σύστημα, καθώς συνεχίστηκε μία άλλη λογική στην στελέχωση του ΟΣΕ».

«Στον ΟΣΕ και στο Μεταφορών όταν σου λέει κάποιος έχω πρόβλημα ασφάλειας εκεί, σταματάς αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις τους όρους ασφαλούς λειτουργίας», πρόσθεσε. 

Διαβάστε επίσης: 

ΣΥΡΙΖΑ: Eμείς δεν φταίμε

Απώλειες για ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ - Αυξήθηκε η αδιευκρίνιστη ψήφος