Κ. Κυρανάκης: Στόχος μας να έρθουν 23 νέα τρένα μέχρι το 2027
Eurokinissi
Eurokinissi

Κ. Κυρανάκης: Στόχος μας να έρθουν 23 νέα τρένα μέχρι το 2027

Για τη συμφωνία Ιταλίας - Ελλάδας, που επισφραγίστηκε στη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με την Τζόρτζια Μελόνι σχετικά με τις νέες επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους από τους Ιταλούς, μίλησε o αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Όπως ανέφερε, η συμφωνία παραχώρησης της ΤΡΕΝΟΣΕ στην κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) ούτε τρένα προέβλεπε ούτε κάτι άλλο. 

«Δουλέψαμε μεθοδικά με τον κ. Σταϊκούρα  για να έρθουν τα νέα τρένα» τόνισε ο κ. Κυρανάκης για την προεργασία που είχε γίνει.

Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα ανέφερε αρχικά ότι «θα τα έχουμε μόλις υπογραφεί η παραγγελία», αλλά παρέπεμψε στη συνέχεια στη δήλωση του πρωθυπουργού ότι θα τα έχουμε μέχρι το 2027. «Τα αποκαλούμενα “ασημένια βέλη” ήταν τρένα 35ετίας. Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε 1,7 βλάβες ανά ημέρα... Όταν έχεις μεταχειρισμένα τρένα εκείνης της εποχής, σίγουρα δεν έχεις τα τρένα που υπάρχουν τώρα» επισήμανε.  

Τι θα γίνει με το ECTS   

Όσον αφορά το σύστημα ECTS (αυτόματης προστασίας συρμών) θα είναι  εγκατεστημένο πλέον σε όλα τα καινούρια τρένα και δεν θα προστίθεται στον εξοπλισμό των παλαιότερων τρένων, όπως μέχρι σήμερα, ενώ παράλληλα προχωρά και η εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης στο σύνολο του δικτύου. 

«Και τα δύο θα  προχωρήσουν. Θα αυξήσουμε τη χωρητικότητα του δικτύου» ανέφερε στη Μ. Ζαχαρέα. «Θα φέρουμε στην Ελλάδα σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης» πρόσθεσε για το προσωπικό των σιδηροδρόμων.   

Σχετικά με το κόστος του εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων ανέφερε ότι οι   Ιταλοί θα δαπανήσουν 360 εκατ. ευρώ και η Ελλάδα 400 εκατ. ευρώ.  

Πρόκειται για ποσό που αφορά όπως διευκρίνισε τα έργα αποκατάστασης του δικτύου για τις καταστροφές της κακοκαιρίας Ντάνιελ, αλλά  συμπλήρωσε ότι  «προχωράμε και σε άλλα έργα όπως στα Σεπόλια».

Πώς θα εποπτεύεται το δίκτυο και θα προστατεύεται από κλοπές 

Ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Μ. Ζαχαρέα ότι χρειάζεται προστασία του σιδηροδρομικού  δικτύου και από τις  κλοπές, «γιατί νομίζουμε ότι με την τηλεδιοίκηση όλα είναι λυμένα, αλλά αν κοπεί ένα καλώδιο στο συγκεκριμένο τμήμα δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση». Τα μέτρα  όπως είπε είναι οι συστηματικές περιπολίες στις γραμμές, η επιτήρηση με ντρόουν, η άμεση κλήση στην Αστυνομία σε εντοπισμό υπόπτων στις γραμμές, η αξιοποίηση της αυστηροποίησης του ποινικού πλαισίου κ.ά.  

«Ό,τι μπορεί να οδηγήσει σε κίνδυνο ζωής μπορεί να οδηγήσει ανθρώπους στη  φυλακή. Θα κάνουμε και έργα περίφραξης, ειδικά σε περιοχές όπου έχουμε και περιστατικά λιθοβολισμού των τρένων» κατέληξε ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών στη συνέντευξή του στο Star.