Γ. Φλωρίδης για δίκη στο Μάτι: Διεξήχθη με ευμενέστερες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ

Γ. Φλωρίδης για δίκη στο Μάτι: Διεξήχθη με ευμενέστερες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ

Το δικαστήριο για τη φωτιά στο Μάτι ήταν υποχρεωμένο να δικάσει με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ του 2019, ο οποίος «εκινείτο στη λογική της υπεράσπισης των δραστών και όχι των θυμάτων», τόνισε ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, προσθέτοντας πως «τον κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ η ελληνική κοινωνία θα τον πληρώνει για πολλά χρόνια».

Μιλώντας στο Open ο κ. Φλωρίδης  αρχικά εξήγησε ότι «με βάση την ευρωπαϊκή σύμβαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου οι άνθρωποι δικάζονται με βάση τον νόμο που ίσχυε όταν διέπρατταν το αδίκημα και με επιεικέστερες επόμενες διατάξεις αν αυτές υπάρξουν» και για αυτό το λόγο «η δίκη διεξήχθη με παλαιότερες, ευμενέστερες διατάξεις του Ποινικού Κώδικα».

«Οι δικαστές αυτοί δίκασαν με βάση το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε τότε. Ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ ψηφίστηκε έναν χρόνο μετά το Μάτι ενώ ξέρουν όλοι ότι αν υπάρχει επιεικέστερη διάταξη θα είναι υπέρ του κατηγορούμενου» είπε και εξέφρασε την απορία του: «Γιατί η πρώτη τους σκέψη ήταν η ποινή για πλημμελήματα που εκτίεται να την πάνε από τα 10 χρόνια στα 8;».

 

«Το δικαστήριο αυτό ήταν υποχρεωμένο να δικάσει με τους κώδικες του 2019 γιατί είναι πιο επιεικείς. Υπάρχει το ζήτημα αν η απόφαση έχει πλημμέλειες που πρέπει να τις δουν ιεραρχικά τα όργανα της δικαίωσης που αφορά πρόσωπα ή το ύψος των ποινών» εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Φλωρίδης.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης συνέχισε λέγοντας: «Όταν έστω μέχρι και 5 ή 8 χρόνια στην ποινή φυλάκισης το δικαστήριο έχει πρώτο καθήκον να αναστείλει τις ποινές με βάση τους κώδικες του 2019, με τον νέο κώδικα θα έχεις μια ποινή και από κάποιο σημείο και μετά μπορείς να πας και φυλακή».

Για τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Φλωρίδης έφερε ως παράδειγμα της ανθρωποκτονίας καθώς, όπως είπε, «το 2019 για πρώτη φορά στην ανθρωποκτονία υπήρξε διάταξη που προέβλεπε ποινή και 10 χρόνια που σημαίνει ότι στα 3 θα μπορούσε να είναι έξω ενώ μέχρι τότε ήταν ισόβια. Ας μας εξηγήσουν ποια ήταν η λογική σε αυτό».