Α. Γεωργιάδης: Το Γ.Ν. Θήρας έχει αναδειχθεί σ' ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία προπαγάνδας της κυβέρνησης

Α. Γεωργιάδης: Το Γ.Ν. Θήρας έχει αναδειχθεί σ' ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία προπαγάνδας της κυβέρνησης

Πυρά κατά του Υπουργείου Υγείας και δη κατά του αναπληρωτή Υπουργού, Παύλου Πολάκη εξαπολύει ο Άδωνις Γεωργιάδης με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί στο νοσοκομείο Θήρας.

Ειδικότερα, αφού επισημαίνει  ότι έχει αναδειχθεί σ' ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία προπαγάνδας της σημερινής Κυβέρνησης, προσθέτει ότι οχτώ μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του, απεδείχθη ανέτοιμο να λειτουργήσει με σοβαρά προβλήματα να απειλούν τη βιωσιμότητά του και τη δημόσια υγεία. Μειωμένο ιατρικό προσωπικό, παραιτήσεις ιατρών λόγω εργασιακής εξουθένωσης, παραβίαση της Νομοθεσίας των εφημεριών, ελλιπής ιατρομηχανολογικός εξοπλισμός και φυσικά το ζήτημα της έκδοσης βεβαίωσης καλής λειτουργίας, την οποία δεν έλαβε ποτέ το νοσοκομείο, είναι μόνο ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης τονίζει ότι η ουτοπική ιδεολογία των στελεχών της Κυβέρνησης δεν τους επέτρεψε να αντιληφθούν την πραγματικότητα, η οποία ουδόλως συμβαδίζει με την ηχώ των αισιόδοξων τυμπάνων του Πρωθυπουργού ότι το νοσοκομείο έως το τέλος του 2016 θα ήταν πλήρως στελεχωμένο από προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Βουλευτής Β΄ Αθηνών - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 24 Μαρτίου 2017

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τους Αξιότιμους Υπουργούς Υγείας, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΘΕΜΑ: Σ' ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία προπαγάνδας της σημερινής Κυβέρνησης αναδεικνύεται το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας

Σ' ένα από τα μεγαλύτερα μνημεία προπαγάνδας της σημερινής Κυβέρνησης έχει αναδειχθεί το Γενικό Νοσοκομείο Θήρας, καθώς απεδείχθη ανέτοιμο να λειτουργήσει, κάτι που μετά λύπης μου είχα προειδοποιήσει ήδη από τις αρχές του 2016 από βήματος της Βουλής (19.2.16). Η ουτοπική ιδεολογία των στελεχών της Κυβέρνησης δεν τους επέτρεψε να αντιληφθούν την πραγματικότητα, η οποία ουδόλως συμβαδίζει με την ηχώ των αισιόδοξων τυμπάνων του Πρωθυπουργού, όταν δήλωνε σε όλη την τονικότητα του πολιτικού λόγου «Είναι δέσμευση και υπόσχεση ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει στελεχωθεί πλήρως ο οργανισμός από γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς και από την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή» (Σαντορίνη 15.7.16).

Οχτώ μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας του νοσοκομείου σοβαρά προβλήματα απειλούν τη βιωσιμότητά του και τη δημόσια υγεία. Μειωμένο ιατρικό προσωπικό, παραιτήσεις ιατρών λόγω εργασιακής εξουθένωσης, παραβίαση της Νομοθεσίας των εφημεριών, ελλιπής ιατρομηχανολογικός εξοπλισμός είναι ορισμένα από αυτά. Μόλις πρόσφατα, στις 3.3.17, προκηρύχθηκε από την ΑΕΜΥ διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου κατασκευής έργου για τη διαμόρφωση υπογείου χώρου εγκατάστασης ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, ως προς τις ηλεκτρομηχανολογικές του εγκαταστάσεις, ενώ σε Δελτίο Τύπου στις 4.3.17 ενημερωθήκαμε ότι το νοσοκομείο τώρα εφοδιάζεται με σύγχρονο ιατρομηχανολογικό εξοπλισμό και πως ακόμη δεν έχει οργανωθεί μηχανογραφικά προκειμένου να αντιμετωπίσει το τουριστικό κύμα του καλοκαιριού. Πλέον των παραπάνω, υπόμνημα στην Εισαγγελία της Νάξου κατέθεσαν στις 3.3.17 οι γιατροί του επιστημονικού συμβουλίου και της επιστημονικής επιτροπής του νοσοκομείου (Δελτίο Τύπου 9.3.17 αρ.πρωτ.2833 ΠΟΕΔΗΝ), οι οποίοι προχώρησαν σε σοβαρές καταγγελίες περί συγκάλυψης της επικινδυνότητας του νοσοκομείου, ενώ αποκάλυψαν ότι τον Οκτώβριο 2016 είχαν καταθέσει εξώδικο για παραβίαση του Νόμου των εφημεριών στην Επιθεώρηση Εργασίας της Σαντορίνης, αλλά, όπως επισημαίνεται στο Δελτίο Τύπου, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και το ζήτημα με την έκδοση βεβαίωσης καλής λειτουργίας, την οποία δεν έλαβε ποτέ το νοσοκομείο. Το διοικητικό συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ, ενεργώντας σύμφωνα με το νόμο, ενέκρινε από τις 8.8.16 τα σχέδια σύμβασης με την ΑΕΜΥ (στην οποία ανήκει το νοσοκομείο) με την προοπτική να σταλούν προς έγκριση στο Υπουργείο και να συναφθεί η σύμβαση υπό τον όρο ότι θα προσκομίζονταν η βεβαίωση καλής λειτουργίας, όπως προβλέπεται σε δικό σας νομοθέτημα (ν.4368/2016, άρθρο 61, παρ.1). Στις 12.9.16 η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ενημερώνεται από τον Υπουργό για την έγκριση των σχεδίων σύμβασης, δίνοντας εντολή να υπογραφεί η σύμβαση με αναδρομική ισχύ από 18.7.16, παραβλέποντας, σκοπίμως, ότι το νοσοκομείο δεν είχε λάβει τη βεβαίωση καλής λειτουργίας. Στις 16.9.16 ο Αντιπρόεδρος του Σ.Δ. του ΕΟΠΥΥ ενημερώνει το Υπουργείο ότι έχει υπογράψει τη σύμβαση, κατά προφανή παραβίαση της απόφασης του Δ.Σ. της 8ης Αυγούστου όπου αναφέρονταν ότι η διαδικασία σύναψης σύμβασης θα άρχιζε εφόσον προσκομίζονταν η βεβαίωση καλής λειτουργίας. Στις 23.9.16 το Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ σε συνεδρίασή του επαναλαμβάνει την απόφασή του να υπογραφεί η σύμβαση εφόσον προσκομισθεί η προβλεπόμενη εκ του νόμου βεβαίωση καλής λειτουργίας του νοσοκομείου, ενδεχομένως μη γνωρίζοντας την παραπάνω ενέργεια του Αντιπροέδρου. Λίγο αργότερα, στις 23.11.16 ο κ. Πολάκης με έγγραφό του προς τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ επεσήμανε ότι «δεν απαιτείται η έκδοση βεβαίωσης καλής λειτουργίας για τη σύναψη σύμβασης μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και της ΑΕΜΥ». Οι παραπάνω ενέργειες βεβαίως διευθετήθηκαν με νομοθετική ρύθμιση ένα μήνα αργότερα (άρθρο 74, παρ.9 του ν. 4445/2016), βάσει της οποίας δεν απαιτείτο πλέον η βεβαίωση καλής λειτουργίας. Κατ' αυτόν τον τρόπο, ήρθη και αυτό το εμπόδιο για να δικαιολογηθούν οι ενέργειες του Υπουργείου. Φυσικά, συνεχώς προκύπτουν και νέα στοιχεία που εμπλουτίζουν το ήδη σαθρό πλαίσιο λειτουργίας του Γ.Ν. Θήρας, όπως ότι το νοσοκομείο δε φέρεται να έχει άδεια ιοντιζουσών ακτινοβολιών από τον Δημόκριτο για τα ακτινολογικά εργαστήριά του, κάτι που αναφέρεται σε αποκλειστικό άρθρο της ιστοσελίδας www.iatrikanea.gr (του Αλέξανδρου Γιατζίδη, 22.3.2017).

Συνεπώς, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Προτίθεστε να διερευνήσετε την ύπαρξη τυχόν ευθυνών για το γεγονός ότι η σύμβαση του ΕΟΠΥΥ με την ΑΕΜΥ για το Γ.Ν. Θήρας υπεγράφη προ της ψήφισης του ν. 4445/2016, συνεπώς χωρίς να έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη, έως τότε, από το νόμο βεβαίωση καλής λειτουργίας;
2. Δεδομένης της ρύθμισης του άρθρου 74 του ν. 4445, επιτρέπεται η αναδρομική ισχύ της σύμβασης μεταξύ ΕΟΠΥΥ και ΑΕΜΥ, ώστε να θεωρείται σύννομη η κάλυψη δαπανών για παρασχεθείσες υπηρεσίες σε ασφαλισμένους από τον ΕΟΠΥΥ από την ίδια ημερομηνία;
3. Σε ποιο βαθμό ετοιμότητας βρίσκεται σήμερα το Γ.Ν. Θήρας;
4. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η Επιθεώρηση Εργασίας της Σαντορίνης, σε συνέχεια του εξώδικου σχετικά με την παραβίαση του Νόμου των εφημεριών;
5. Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η καταγγελία για παραβίαση του Νόμου των εφημεριών, ποιες είναι οι προβλεπόμενες ενέργειες που θα ακολουθήσει το Υπουργείο Εργασίας;
6. Έχει ενημερωθεί το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το περιεχόμενο της καταγγελίας των γιατρών που κατετέθη στον Εισαγγελέα Νάξου; Ποια είναι η προβλεπόμενη διαδικασία που θα ακολουθηθεί;
7. Επαληθεύτε το δημοσίευμα της ιστοσελίδας www.iatrikanea.gr ότι το νοσοκομείο δεν έχει άδεια ιοντιζουσών ακτινοβολιών από τον Δημόκριτο; Αν ναι, πότε αναμένεται να διευθετηθεί το ζήτημα;

Ο ερωτών βουλευτής,
Σπυρίδων – Άδωνις Γεωργιάδης
Βουλευτής Β΄ Αθηνών Νέα Δημοκρατία

(Φωτογραφία: Sooc)