Τριπλή αντεπίθεση από την Πίτα Παν με delivery, «dark stores» και νέα καταστήματα

Τριπλή αντεπίθεση από την Πίτα Παν με delivery, «dark stores» και νέα καταστήματα

H πανδημία του κορονοϊού επιτάχυνε τις εξελίξεις στον κλάδο της εστίασης, ο οποίος δέχτηκε «ισχυρό» πλήγμα από τα περιοριστικά μέτρα. Ωστόσο οι γνωστές αλυσίδες εστίασης δεν εγκατέλειψαν τα αναπτυξιακά τους σχέδια και προσαρμόστηκαν στις συνθήκες της αγοράς, προσπαθώντας να «συναντήσουν» τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Μια τέτοια αλυσίδα με σχέδια επέκτασης είναι και η Πίτα Παν. Ο Joe Modiano, CEO της γνωστής αλυσίδας μιλάει στο Liberal Markets.

Η πανδημία του κορονοϊού πάγωσε επενδυτικά προγράμματα, έριξε κατακόρυφα τον κύκλο εργασιών των αλυσίδων εστίασης διεθνώς και επιτάχυνε τις ψηφιακές εξελίξεις στον κλάδο. Πλέον μεγάλες αλυσίδες όπως η Mcdonald’s, η KFC και άλλες πολλές,  στρέφουν το βλέμμα τους στις νέες τάσεις που αναδείχθηκαν απόρροια της πανδημίας του κορονοϊού.  Η ενίσχυση των υπηρεσιών delivery, το drive through, η ψηφιοποίηση των φυσικών καταστημάτων μέσω ανέπαφης παραγγελιοληψίας και ψηφιακού menu, αποτελούν μερικές από τις τάσεις που ακολουθούνται διεθνώς.

Στην Ελλάδα λίγες είναι οι μεγάλες αλυσίδες εστίασης που μπορούν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις στον κλάδο, κάτι που είναι λογικό καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι μικρομεσαίες. Κάτι που συνεπάγεται αδυναμία καταβολής κεφαλαίου για τον εκσυγχρονισμό τους.

Ωστόσο, υπάρχουν και εξαιρέσεις που εντοπίζονται κυρίως στις μεσαίες και μεγάλες αλυσίδες εστίασης, οι οποίες δείχνουν ευελιξία και ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις. Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η Πίτα Παν, μια εταιρεία που έχει «αντέξει» στο χρόνο και δείχνει να ανταπεξέρχεται με τις λιγότερες δυνατές απώλειες στην δύσκολη εποχή της πανδημίας.

Η εταιρεία μέσα στο έτος αναμένεται να ανακοινώσει τη λειτουργία νέου καταστήματος στα Βόρεια Προάστια της Αττικής, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά και επαναφέροντας τον επεκτατικό της σχεδιασμό. «Το 2020 ήταν ένα δύσκολο έτος, το οποίο όμως έκλεισε με διαχειρίσιμες απώλειες για την εταιρεία. Το 2021 ξεκινάει με εφαρμογή του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος περιλαμβάνει και το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος στα Βόρεια Προάστια. Με την επέκταση του εμβολιασμού, ίσως το 2021 να είναι καλύτερο από το 2020, αλλά και πάλι αυτό είναι αβέβαιο» δηλώνει στο Liberal Markets ο CEO της Πίτα Παν, Joe Modiano.

Ο ίδιος παραδέχεται πως η εστίαση βιώνει δύσκολες καταστάσεις και μιλώντας για την εταιρεία του σημειώνει πως «η πτώση που παρατηρήθηκε στα Malls ξεπέρασε το 80%. Ο κόσμος ακόμη φοβάται να κάνει παραγγελίες, έστω και takeaway σε εσωτερικούς χώρους. Αντίθετα η πτώση στα καταστήματα εκτός Malls διαμορφώθηκε το 2020 στο -30%, ένα ποσοστό που είναι διαχειρίσιμο και καλύτερο από τις αντίστοιχες πτώσεις που παρατηρήθηκαν στην αγορά».

Η τάση που έχει αναδειχθεί στην εστίαση με τη ραγδαία άνοδο του delivery, είναι στις άμεσες προτεραιότητες της Πίτα Παν. «Το 2021 θα ενισχύσουμε περεταιτέρω το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, καθώς ένα μέρος της παραδοσιακής εστίασης, έχει μεταφερθεί στο delivery. Ωστόσο το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης δεν είναι εύκολο να υποστηριχθεί  από  όλες τις επιχειρήσεις. Έχει μεγάλα έξοδα, ενώ εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο delivery μέσω πλατφορμών, χρεώνουν υπέρογκα ποσά ανά παραγγελία. Εμείς έχουμε δικό μας στόλο και αυτό βοηθάει» επισημαίνει ο Joe Modiano.

Αρκετά έχουν γραφτεί και ειπωθεί για τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης των πληγέντων επιχειρήσεων, ωστόσο ο CEO της Πίτα Παν σημειώνει πως «τα μέτρα βοηθούν τις επιχειρήσεις. Η αλήθεια είναι πως δεν είναι επαρκή, όμως αντιλαμβάνομαι  πως υπάρχουν δυσκολίες δημοσιονομικές στην Ελλάδα, οπότε με βάση αυτό, θεωρώ πως έχουν γίνει θετικά βήματα».

Είσοδος στα «dark stores»

 Επιστρέφοντας στις κινήσεις ανάπτυξης της γνωστής αλυσίδας, ο Joe Modiano σχεδίασε και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα αρχίσει να υλοποιεί την είσοδο της Πίτα Παν στα λεγόμενα…. «dark stores» ή «ghost kitchens».

Πρόκειται για ένα νέο διεθνές trend,σύμφωνα με το οποίο chef και κουζίνα λειτουργεί μόνο για την παραγωγή προϊόντων που προορίζονται αποκλειστικά για …delivery. Με αυτό τον τρόπο περιορίζονται τα λειτουργικά έξοδα και προσεγγίζεται μια ομάδα καταναλωτών που παραγγέλνει μόνο από το διαδίκτυο.

«Το πρώτο βήμα είναι η συνεργασία μας με την Munchy’s, μια κίνηση που θα μας βάλει και στον κλάδο των burgers. Μέσω αυτής της κίνησης πιστεύουμε θα καλύψουμε ένα χαμένο μέρος του τζίρου της Πίτα Παν που οφείλεται στο κλείσιμο της εστίασης» καταλήγει ο CEO της Πίτα Παν.