TransPod: Το «υβριδικό» τρένο-αεροπλάνο που θα φθάνει τα 1.000 χλμ/ώρα

TransPod: Το «υβριδικό» τρένο-αεροπλάνο που θα φθάνει τα 1.000 χλμ/ώρα

Μια καναδική εταιρεία θέλει να μπει σφήνα στα σχέδια Ίλον Μασκ και Ρίτσαρντ Μπράνσον, για ταξίδια με τρένα υψηλών ταχυτήτων.

Η TransPod με έδρα το Τορόντο αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για το «FluxJet», ένα πλήρως ηλεκτρικό «υβρίδιο μεταξύ ενός αεροσκάφους και ενός τρένου», σύμφωνα με το CNBC. Σύμφωνα με το project, θα περιλαμβάνει τρένα μήκους 25 μέτρων, μαγνητικά αιωρούμενα που θα μεταφέρουν επιβάτες με ταχύτητα που θα φθάνει τα 999,4 χιλιόμετρα ανα ώρα.

Αυτό είναι ταχύτερο από ένα εμπορικό τζετ και έχει περίπου τρεις φορές την ταχύτητα των περισσότερων τρένων υψηλής ταχύτητας - με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το FluxJet θα χρησιμοποιεί «μετάδοση ισχύος χωρίς επαφή», όπου το τρένο θα αντλεί ισχύ από το υπάρχον ηλεκτρικό δίκτυο μέσω μαγνητικών πεδίων, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία.

Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του αιωρούμενου τρένου έχει σκοπό να μειώσει την τριβή. Αλλά η ικανότητα του FluxJet να ξεπερνά τα τζετ και τα τρένα υψηλής ταχύτητας βασίζεται στην τεχνολογία που επηρεάζεται από τη «ροή κάλυψης», ένα σχετικά νέο πεδίο της φυσικής.

Η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα βίντεο τον Ιούλιο που δείχνει τη διαδικασία σχεδιασμού του FluxJet.

Η TransPod λέει ότι το κόστος για τους επιβάτες για να ταξιδέψουν με το FluxJet θα είναι 44% μικρότερο από το κόστος ενός αεροπορικού εισιτηρίου.

Τον Μάρτιο, η TransPod συγκέντρωσε χρηματοδότηση 550 εκατομμυρίων δολαρίων από Βρετανούς επενδυτές Broughton Capital Group και την κινεζική κρατική China-East Resources Import & Export Co. 

Η εταιρεία σκοπεύει  να ξεκινήσει την κατασκευή της γραμμής της FluxJet έως το 2027. Η TransPod τονίζει επίσης ότι το έργο θα κοστίσει συνολικά 18 δισ. δολάρια.Το FluxJet της TransPod θα μπορεί να μεταφέρει έως και 54 επιβάτες.