Σκαραμαγκάς: Η παράταση, το παρών από τους βασικούς διεκδικητές, τα σχέδια και η αναμονή…

Σκαραμαγκάς: Η παράταση, το παρών από τους βασικούς διεκδικητές, τα σχέδια και η αναμονή…

Την ώρα που οι δύο βασικοί διεκδικητές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δηλώνουν αμφότεροι ότι είναι καθ΄ όλα έτοιμοι να προχωρήσουν στην κατάθεση προσφοράς για τον διαγωνισμό, ο ειδικός διαχειριστής προχωρά σε παράταση της διαδικασίας για δύο εβδομάδες.

Για την οριστικοποίηση της διαδικασίας αναμένεται να περάσει σήμερα η σχετική τροπολογία και η καταληκτική ημερομηνία για τον διαγωνισμό να μεταφερθεί από τις 27 Νοεμβρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένο για την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου.

Στο ενδιάμεσο φαίνεται ότι θα έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός πλειοδοσίας για το διπλανό ακίνητο έκτασης 350 στρεμμάτων που κατέχει η ΕΤΑΔ.

Πηγές του Liberal Markets από την πλευρά της ONEX Shipyards, τονίζουν ότι η εταιρεία είναι καθόλα έτοιμη να καταθέσει την πρόταση άμεσα και εξακολουθούν να στηρίζουν το σχέδιο δημιουργίας της «Τρίαινας  Ελληνική Ναυπηγική βιομηχανία».Επίσης οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι από την πλευρά της OΝΕΧ δεν ζητήθηκε ποτέ καμία παράταση. 

Σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει τη λειτουργία των τριών σημαντικών ναυπηγείων της χώρας, δηλαδή του Νεωρίου, της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά από τον ίδιο όμιλο και αφορά σε επενδύσεις άνω των 1,4 δισ. ευρώ με τη στήριξη της αμερικανικής DFC (Development Finance Corporation). Στήριξη, η οποία μάλιστα σύμφωνα με ίδιες πληροφορίες, του Liberal Markets αρχικά αφορά στην δανειοδότηση του εγχειρήματος, εξετάζεται όμως σε δεύτερο χρόνο και το ενδεχόμενο συμμετοχής της DFC στο μετοχικό κεφάλαιο της ONEX, γεγονός που δείχνει την σημασία του σχεδίου για την αμερικανική πλευρά.

Το σχέδιο αν τελικά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά περάσουν στην ONEX δημιουργεί σημαντικές συνέργειες ανάμεσα στα τρία κορυφαία ναυπηγεία της χώρας που θα προσδώσουν στον όμιλο και ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές και κυρίως απέναντι στα ναυπηγεία της Τουρκίας και της  Άπω Ανατολής. 

H δημιουργία του ελληνικού ναυπηγικού Hub θα είναι ικανή να βάλει την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία με αξιώσεις απέναντι σε διεθνείς ισχυρούς παίκτες, όπως η ολλανδική Damen, η γαλλική Naval, η ισπανική Navantia, και η ιταλική Fincantieri.

Έτοιμη συμφωνα μεπληροφορίες της αγοράς, δηλώνει και η πλευρά του Έλληνα εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου επικεφαλή του ομίλου North Star ο οποίος στο διαγωνισμό για την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά  θα συμμετάσχει μέσω της εταιρείας του Pyletech Shipyards (μέλους της Pyletech Technologies), η οποία συστήθηκε γι’ αυτό το σκοπό με έδρα της την Αθήνα.   

Η Pyletech Technologies, έχει εκπονήσει ένα επιχειρηματικό και επενδυτικό σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο σε ορίζοντα πενταετίας θα επενδυθούν 700 εκατ. ευρώ και κινείται σε τέσσερις άξονες, την τεχνολογική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου, τη δημιουργία, μέσα στο χώρο του ναυπηγείου, Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας, την προσθήκη νέων υποδομών σε συγγενείς τομείς, και την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Σημειώνεται ότι οι εξελίξεις με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα καθορίσουν, σύμφωνα με πληροφορίες και τα επόμενα επενδυτικά βήματα του Θ. Πριόβολου στην Ελλάδα, δίνοντας προτεραιότητα στους τομείς της ενέργειας και της ρομποτικής.

Στους διεκδικητές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προστίθεται και η Ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Damen με 9.000 εργαζόμενους, η οποία έχει εκφράσει προφορικά το ενδιαφέρον της για τον διαγωνισμό, ωστόσο, προ ημερών υπήρξε η είδηση που αφορούν σε απολύσεις 1.050 εργαζόμενων, γεγονός που μπορεί να αλλάξει τον επενδυτικό σχεδιασμό.