Πώς μοιράστηκαν τα έργα 830 εκατ. ευρώ

Πώς μοιράστηκαν τα έργα 830 εκατ. ευρώ

Μειοδότες σε έργα άνω των 830 εκατ. ευρώ αναδείχθηκαν σήμερα η TEΡNA-ΑΚΤΩΡ –ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Μυτιληναίος, και όμιλος Ελλάκτωρ καθώς προχώρησαν σήμερα οι διαδικασίες και στους τρεις προγραμματισμένους διαγωνισμούς. Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, στο έργο επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό που ήταν και το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό με εκτιμώμενο κόστος στα 434 εκατ. ευρώ , μειοδότης αναδείχθηκε η κοινοπραξία των εταιρειών ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-Intrakat .

Μειοδότης για το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ εκτιμώμενης αξίας 186 εκατ. ευρώ είναι ο Όμιλος της Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ), ενώ για την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, μειοδότης για το έργο ύψους 205 εκατ. ευρώ φέρεται είναι η Μυτιληναίος.

Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης αφορά το τμήμα από την Αττική Οδό, έως τον Ανισόπεδο Κόμβο της Εθνικής Οδού (κόμβος Καλυφτάκη) και αφορά στη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.(σε 4,2 χλμ μαζί με την προαίρεση) και θα περιλαμβάνει δύο σήραγγες. Μία 1.260 μέτρων και μία περίπου 1.000 μέτρων.

Το έργο θα μελετηθεί, θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης της Αττικής. Αναμένεται δε ότι θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως αποσυμφορίζοντας έτσι δίκτυο των τριών παραπάνω δήμων και θα διευκολύνει την πρόσβαση των βορείων προαστίων στην Εθνική Οδό.

Το οδικό έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών, συνολικού προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, κατέληξε στη Mytilineos και περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα:

  • το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2 χλμ. και
  • στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ. 

Ως προαίρεση περιλαμβάνονται επίσης τα τμήματα:

  •  το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα "Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος", μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
  •  το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
  • το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και αναμένεται να λάβει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Τέλος, η κατασκευή του τρίτου τμήματος του ΒΟΑΚ , «Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος», αφορά έργο μήκους 14 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ. Σκοπός του έργου είναι η λειτουργική αναβάθµιση, βελτίωση και εκσυγχρονισµός του οδικού τµήµατος του ΒΟΑΚ για την αύξηση της ασφάλειας των σηµερινών και µελλοντικών µετακινήσεων και την περαιτέρω ανάπτυξη της Κρήτης.