Plus στην εξωστρέφεια, Light σε υποχρεώσεις η ΛΟΥΞ

Plus στην εξωστρέφεια, Light σε υποχρεώσεις η ΛΟΥΞ

Της Αντιόπης Σχοινά

Διατηρώντας το σπουδαίο πλεονέκτημα στη σημερινή συγκυρία, του μηδενικού τραπεζικού δανεισμού, η πατρινή βιομηχανία αναψυκτικών ΛΟΥΞ ΑΕ των αδελφών Μαρλαφέκα σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της για τις αγορές του εξωτερικού, ενώ εκπλήττει την αγορά με την κυκλοφορία νέων προϊόντων.

Ειδικότερα, με αιχμή του δόρατος τη νέα σειρά αναψυκτικών Λουξ plus & light που παρουσιάστηκε σαν concept στην HORECA (φωτ.), αλλά και την καινοτομία, η ΛΟΥΞ, παρά τα προβλήματα που ταλανίζουν την ελληνική οικονομία, μπορεί να κινείται διεκδικώντας διεύρυνση μεριδίων και σημαντική αναγνώριση στις αγορές του εξωτερικού.

Τα νέα αναψυκτικά Λουξ plus & light, που η εταιρεία έχει σχεδιάσει σε κάθε επίπεδο με μοναδική προσοχή, περιέχουν φυσικές γλυκαντικές ύλες, έχουν 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες αλλά και μεγαλύτερη περιεκτικότητας σε βιταμίνες και αφορούν σε όλη την γκάμα των αναψυκτικών της εταιρείας.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στις συσκευασίες των προϊόντων, οι οποίες είναι εξαιρετικά προσεγμένες και ποιοτικές. Στόχος της εταιρείας είναι η νέα σειρά Λουξ plus & light να τύχει ευρείας αποδοχής από τους καταναλωτές και να δώσει περαιτέρω δυναμική στην ανάπτυξη της εταιρείας, τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού.

Στρατηγική στόχευση η αύξηση των εξαγωγών

Στρατηγική στόχευση της ΛΟΥΞ και των αδελφών Μαρλαφέκα είναι με τα νέα προϊόντα και τη δυναμική που αυτά προσδίδουν στην εταιρεία φέτος οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 5% των συνολικών πωλήσεων και το 2019 οι εξαγωγές να ξεπεράσουν το 10%.

Παράλληλα, πέρυσι τον Ιούνιο η ΛΟΥΞ έδωσε τα χέρια με την ΕΖΑ σε μια συμφωνία εμπορικής συνεργασίας, υπό την έννοια ότι θα υπάρχει συνεργασία των τμημάτων πωλήσεων και εξαγωγών των δύο εταιρειών προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα δίκτυα διανομής τους.

Μέσα από τη σύμπραξη αυτή, η Λουξ - Μαρλαφέκας απέκτησε πρόσβαση σε περιοχές όπου η ίδια δεν έχει ισχυρή παρουσία αλλά έχει η Έζα και το αντίστροφο. Η συνεργασία αυτή, μάλιστα, δεν περιορίζεται στις πωλήσεις εντός συνόρων, αλλά επεκτείνεται και στην εξαγωγική δραστηριότητα των δύο εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το μερίδιο της Λουξ συνολικά στην αγορά αναψυκτικών –συμπεριλαμβανομένων δηλαδή των προϊόντων τύπου cola– ανέρχεται σε 7,4%. Με αυτό το μερίδιο κατατάσσεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Coca-Cola Hellenic και μπροστά από την Pepsico. Σημειώνεται ότι στην αγορά αναψυκτικών με γεύση –εκτός των προϊόντων τύπου cola–, το πανελλαδικό μερίδιο της ξεπερνά πλέον το 22% (φωτ.).

Όσον αφορά τα οικονομικά της ΛΟΥΞ - Μαρλαφέκας το 2014 κατέγραψε αύξηση του τζίρου της στα περίπου 29 εκατ. ευρώ από 27 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ τα κέρδη της σημείωσαν θεαματική άνοδο.