Περικοπές και στα βασικά καταναλωτικά αγαθά κάνουν πλέον οι Έλληνες

Περικοπές και στα βασικά καταναλωτικά αγαθά κάνουν πλέον οι Έλληνες

Την αδυναμία των πολιτών να εξασφαλίσουν ακόμα και είδη πρώτης ανάγκης αποτυπώνει η έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με την οποία απώλειες 1,1% σε αξία παρουσίασε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Ειδικότερα, τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης στο -3,5%.

Την μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα στο +2%.

Σύμφωνα με την Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από την συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.) Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.

Στον κλάδο των τροφίμων και ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).

Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι μεταξύ άλλων δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% & -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι χλωρίνες, ενώ με -7,7% το χαρτί κουζίνας.

Σημειώνεται ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017) η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.

Φωτογραφία: Sooc