Ισχυρό επενδυτικό παρόν και μέλλον στην Ελλάδα δηλώνει ο όμιλος Latsco, που διά του επικεφαλής της, κ. Πάρη Κασιδόκωστα Λάτση ξεδιπλώνει τους στρατηγικούς στόχους και τις κινήσεις της στην Ελλάδα αλλά και στη ναυτιλία γενικότερα.
Αποσαφηνίζοντας ότι οι επενδύσεις στην Ελλάδα αποτελούν έναν εκ των στόχων αυτών ο ίδιος ο κ. Πάρης Κασιδόκωστας Λάτσης που ηγείται του ομίλου τα τελευταία χρόνια δηλώνει στους συνομιλητές του ότι πρέπει να επενδύσουν στη χώρα μας οι ίδιοι οι Έλληνες επιχειρηματίες.
Αποφασισμένος να πετύχει τους στόχους που θέτει κάθε φορά, αλλά και με γνώμονα την, με σταθερά και συγκεκριμένα βήματα, ανάπτυξη του Ομίλου επισημαίνει με έμφαση ότι αποτελεί καθήκον για τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους να επενδύσουν στην Ελλάδα, ώστε να πεισθούν και οι ξένοι επενδυτές. Να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη που απαιτείται για να δημιουργηθεί το επενδυτικό big bang που είναι απαραίτητο για να οδηγηθεί η χώρα στην επόμενη ημέρα.
Ο Όμιλος Latsco της οικογένειας Λάτση κάνει πράξη αυτή την θέση και δείχνει το δρόμο διά των κινήσεων του επικεφαλής κ. Πάρη Κασιδόκωστα Λάτση. Ο ίδιος δίνει βάρος στην καθαρή ενέργεια. «Είναι» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις συζητήσεις του «το μέλλον και η γενιά μας έχει υποχρέωση και καθήκον απέναντι και στις γενιές που έρχονται να αγκαλιάσει αυτή την προοπτική και να την υλοποιήσει»
Για το λόγο αυτό άλλωστε ο Όμιλος προτίθεται να επενδύσει σε πλοία LNG carriers και ήδη εξετάζεται το ενδεχόμενο απόκτησης δύο νεότευκτων.
Η ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Λάτση, διαθέτει πλέον στόλο, ο οποίος αποτελείται από 27 πλοία αφού μεσα στο 2018 παρέλαβε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών.
Από τα 27 πλοία τα 13 είναι δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών, MR (Medium Range), τα πέντε δεξαμενόπλοια LRII (Longe Range II) μεταφοράς πετρελαίου και εννέα LPG εκ των οποίων τα επτά είναι VLGC (Very Large Gas Carrier) και δύο LGC.
Η Latsco ολοκλήρωσε πέρυσι ένα πενταετές πρόγραμμα ανανέωσης και εκσυχρονισμού του στόλου της. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει και την πώληση δύο παλαιότερων πλοίων, ενώ με την ανάληψη της ηγεσίας του ομίλου από τον κ. Κασιδόκωστα - Λάτση, συγκροτήθηκε με τρίτους επενδυτές η κοινοπραξία Ivy Shipping LLC αποκτώντας 4 φορτηγά. Μέσω άλλου κοινοπρακτικού σχήματος αποκτήθηκαν και δύο δεξαμενόπλοια αργού aframax από τον όμιλο Χανδρή.
Ιδιαίτερο βάρος δίδεται πάντως στην επένδυση του Ελληνικού. Όπως αναφέρει ο κ. Κασιδόκωστας Λάτση θα αποτελέσει ένα ηχηρό μήνυμα και στο εξωτερικό. Θεωρείται δέ μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα.
Σχετικά με τα ΕΛΠΕ εκτιμάται πως έχοντας ολοκληρώσει επενδύσεις εκσυγχρονισμού το ενδιαφέρον στο πλαίσιο της διαδικασίας πώλησης είναι έντονο όμως σε κάθε περίπτωση οι δυνατότητες της συγκεκριμένης εταιρείας είναι σημαντικές. Πολύ δε περισσότερο τη στιγμή κατά την οποία δύναται να συμβάλλει στην παροχή καυσίμων υπό το καθεστώς των νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Latsco αντλώντας κεφάλαια από διεθνείς τράπεζες για τις επενδύσεις που πραγματοποιεί δεν σχεδιάζει στην παρούσα φάση κάποια δημόσια προφορά μετοχών της.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η οικογένεια Λάτση δεν επικεντρώνει σε έναν τομέα τις επενδύσεις της. Άλλωστε ο τραπεζικός τομέας είναι ένας εκ των βασικών επενδυτικών της βάσεων ενώ ο κ. Πάρης Κασιδόκωστας Λάτσης έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κινηματογράφο με μεγάλες παραγωγές. Μάλιστα ακόμη και σε αυτόν τον τομέα στόχος είναι οι επενδύσεις και στην Ελλάδα